|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Idag har min jakt på en fin 02:a börjat på allvar. Någon som har tittat på denna bil? Länk Är den rätt prissatt? Fler kommentarer? Mats BMW CS #5847 | |
|
Den där skulle man ju åka och titta på om det inte vore så långt dit. Den har varit uppe här förut, sök efter tråden! Keep Your Distance! |
|
|
Den ser väldigt fin ut. Är den helt rostfri och helt perfekt mekaniskt och inredningen i nyskick kanske priset är i närheten. Jag tror helt klart det finns ganska stor prutmån. /Anders C |
|
|
Oj vad läcker den såg ut. Jag tycker att är den i fint skick så är den väl värd dom pengarna. |
|
|
Hej, jag tycker personligen att prislappen är lite väl hög. Men sen är det ju inte lätt att hitta en originalbil med endast 8700 på mätaren. Det är nog lite upp till dig själv vad du är villig att betala för en raritet som denna. Du kan säkert pruta ner den en bit, för den har varit uppe på den sidan ett tag. Ska de ha 49000 ska den vara i "mint condition". Ingen rost, fin inredning och bra mekaniskt. För att jämföra så såldes en 2002 Tii-73 i kanonskick med fin inredning, nyrenoverad motor som gått 3000 mil, nyrenoverad låda och rostfri för 49000 kr på autopower för en månad sen. Och som de flesta vet ligger Tii:na betydligt högre i kurs än de vanliga 2002:orna. Lycka till! Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Ja... vad ska man säja... Den ser ju kanonfin ut men om den är värd 50,000:- är väl tveksamt, i vilket skick den är kan bara avgöras på plats. Om det varit en tidig tii i samma skick så kanske men den då ska den vara i orört orginalskick. Men det är klart, nån klok man sa någonstans att du får precis den bil du betalar för.Men för dom pengarna MÅSTE den vara i mint-condition. Det är nog mest upp till dej själv att avgöra vilken nivå skicket ska vara kontra priset. Jag vet inte men det borde finnas någon 02 fanatiker här på forumet som bor i närheten av Kramfors som skulle kunna åka dit och fotografera och maila lite mer bilder åt dej och samtidigt göra en förbesiktning åt dej.Jag har väl en 18-20 mil dit, så det borde finnas någon som bor närmare. Lycka till i din strävan att hitta den ultimata bilen. / ANDERS,E En del åker i bilar vi andra åker 02 |
|
|
Helt klart värt en titt alla fall,priset går säkert o diskutera på plats. Fina 02 börjar bli riktigt svåra o hitta. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Om det är högt i dag vad kan den vara värd om några år ? Lär ju knappast sjunka. Hade jag pengarna hade jag slagit till direkt. Ser man prisökningen på fina 123 GT, P1800 ES osv så är det bara att hålla ut den kommer till 02 serien också. Håkan |
|
|
Tack för synpunkter så långt, ringde handlaren och bad honom ta lite mer bilder och maila till mig vilket han lovade göra. Och som några av er har sagt, det är nog upp till mig själv att avgöra vad jag vill ha och får för de pengarna, även om det säkert ligger en viss prutmån i priset. MEN....eftersom jag mest har entusiastbilar, så anser jag att åtminstone, om jag ångrar mig efter en vecka skall kunna sälja och få tillbaka pengarna. Det är nog tveksamt i detta fall, bilen har tydligen funnits hos handlaren snart ett år, den springer inte iväg i en handvändning inte..... Min erfarenhet av handlare som sitter på udda entusiastbilar av detta slag är att de ofta sätter ett fantasipris och skiter sen i om den blir såld eller inte, ty de har oftast kommit över bilen i någon slags bytes eller bulktransaktion. Återkommer senare i denna fråga. Mats BMW CS #5847 |
|
| I nya Retro Cars finns det ett reportage om två 02:or. Jag känner den förra ägaren till turbon. Han borde ha sålt till mig... Han sa aldrig att det var en turbo han renoverat bara att det var en 02:a. | |
|
Hej Mats. Den här kanske är värd att kolla upp. Det är ju en tii så den kanske står i rätt kurs. Länk En del åker i bilar vi andra åker 02 |
|
|
En nylackad bil ser alltid fin ut. Det är med all säkerhet inte originallack. Det är nog maskinellt som man får kolla om bilen är värd pengarna. Bmw är rätt okey!! |
|
|
BMW 02: tack för tipset, visserligen en dubbel i, men jag är nog lite mer kräsen på skicket, är beredd att betala bra för rätt ex. För mycket att göra på den där, men säkert prisvärd för det priset. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Har fått lite flera bilder nu, den ser intressant ut. Vet någon om de fälgarna som sitter på verkligen är de rätta, tycker de är misstänkt lika "turbinfälgar" som finns till E30. Bild: Länk Skall nog i alla fall åka upp och titta på den på lördag. Mats BMW CS #5847 |
|
| Fy f-n vad läcker den är.Snälla köp den och lägg upp massa trevliga bilder på den. | |
|
Den har E30-fälgar. Men original plåtisar får du tag på. Har haft en likadan, en 75:as taigagrön tii. En jättetrevlig kulör, en makalös bil! |
|
| Handlaren lär knappast ha gett mer än låt säga 10 000 i inbyte. Något att hålla i minnet vid en eventuell prisdiskussion. | |
| Ta och köp den, annars gör jag det i sommar! Har du fått bild på interiören? | |
|
Kanske ska kika på den, ska upp till Kramfors snart. mvh |
|
|
Dutta: Kanon om du gör det, väntar ivrigt på ett utlåtande om skicket! Keep Your Distance! |
|
|
Jag hoppas att den uppfyller dina förväntningar och förväntar mej att du köper den till rimligt pris. Den ser väldigt fin ut av det man kan se på bilden. Det enda negativa som jag ser det är ju att ytterligare en 02:a försvinner från Norrland, men det verkar som den kommer till en sann entusiast och det känns ju tryggt. ;-) Väntar med spänning på resultatet av din lördagsutflykt. Mvh / ANDERS,E En del åker i bilar vi andra åker 02 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.