|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
318_is |
Hur långt går tempmätaren på era e30isar då? Min är på första strecket=( 318IS |
| märkligt, idag efter 5-7minuters tomgång på mc donalds drive in så vare som om någon tryckte på en knapp, man kunde se hur tempmätaren började åka åt höger, för att stanna en liten bit efter mittenstrecket. sen sjönk den ner igen och stabilliserade sig på mitten ett tag, för att sedan återigen gå ner till första strecket. | |
| o fasen, intressant leeroy får nog åka och köpa en ny tremostat till min också då?` krångligt att byta eller ? | |
|
mikael_a_ nej det var jättelätt såg trångt ut först, men börja med lossa fläkten storlek 32 på nyckeln den är VÄNSTER gängad så du tänker på det. plus ta bort fläktkåpan 2st klips, sen lyft. sen tar du spärrskaft modell mindre :-) storlek 10 det är 2 under, en 10 uppe, sen tar du en 13 nyckel lossar de två 13 bulten Lyftöglan till motorn. sen e de bara att ta loss termostathuset, pilla loss packningen som sitter runt termostaten sen lossa termostaten... sen montera tillbaka allt i omvänd ordning.. obs se tilla att du får med BÅDA packningarna när du köper termostat.. de tog mig ca 40 minuter att utföra operationen.. pilen på termostaten skall peka öppåt. lycka till Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Väcker denna tråd lite igen om det är ok? :) Kollade efter termostat till min 328 E36 idag. Vet inte vad det sitter i min men den är importerad från Tyskland. Ska man ta en 88 graders eller 92 graders? Vilket är bäst och vilken skillnad gör det? Kan väl inte vara så känsligt med 4 grader eller? Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.