|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
cane |
Tror vi har nått missförstånd här, johanna kanske pratar utan moms? Eller hur blir 21500 euro 170000kr? Jag vill växla pengar på samma ställe som dig :) |
|
Johanna25: Om du köper en BMW M5 för 170000 k och förväntar dig att få en pärla, jag menar en riktig pärla med noll stenskott 0 motorfel är du helt ute och cycklar såvida du inte känner nån som har väldigt bra hand med dom och den personen vet vad han/hon gör!!! Uttrycket "du får vad du betalar för" gäller 98% av fallen visst kan du läsa om nån som lyckats få en kanonbil för lite pengar. Men att tro att du kan komma på samma väg är nästan som att sälja godis till ett barn. Du sa ju själv att du börjar oroa dig : M5 e39 har några väldigt kända problem och det är bla. vanos Lmm m.m Så att säga att 170 000 inte är billigt för en m5 e39 så måste ja påpeka att antingen är du blåst eller så har du jäkligt tur |
|
|
Johanna: I ditt inlägg som jag svarade på så sade du bara att du betalat 170,000 för bilen, jag är tyvärr inge vidare på tankeläsning ;) Jag har varit runt och kollat på diverse M5 inför mitt köp och jag kan väl säga att alla -00 under 250,000 varit skräp, garanterat skruvade lik. Har man en "äkta" lågmilare så säljer man den inte till samma pris som dom övriga liken, för bilen är värd betydligt mer. Brutto priset tycker inte jag man ska räkna på vid jämförelser mellan Svenskasålda och tysksälda bilar. Ny bils priset är i stort sett det samma i Tyskland och Sverige så begbilsvärdet borde vara det samma i båda länderna men eftersom det finns fler bilar i Tyskland så blir begagnat priserna något lägre eftersom konkurrensen är större. Men åker man till DE för att köpa en bil som blir billigare än i Sverige inklusive införsel omkostnader så får man vara beredd på att åka på en blåsning. Det är min lilla åsikt iallafall.. Dom bilar jag kollar på nu efter att ha sett några lik är företrädesvis bilar som kostar 250,000 och uppåt, börjar bli trött på titta på skrotbilar.. Den som inte äger en BMW är en olycklig människa Länk |
|
|
Hej! Ville bara säga att det kan vara tändspolarna det är fel på (8 stycken). Någon eller några kan ha gett upp och då blir det de symptomen du har på din bil. Har själv erfarit detta. Så kolla upp dem först innan du bytar LMM:arna. Hoppas det löser sig:) MVH Alexander |
|
|
250 000 för en 2000 M5 .==Du måste vara bilförsäljarens dröm kund .Ha ha ha,Dom kostar inte ens 220 000 I Sverige.Då är frågan varför du köper en Tysksåld för det priset när du kan få en Svensk sold för mindre .PS Du får mig att skratta och du jag lovar min bil är inte ett lik .Den är 100 % super skick ..Mycket har jag hört i mina unga dagar men du slår allt med repliken att alla M5 under 250 000 är lik |
|
|
cane :: ja 17000 eur netto är ca 21500 brutto |
|
|
rättelse ::170 000 svenska + brutto på ca 29 999 = 22500 EUR |
|
cane |
ok, litet snurrigt det här med brutto och netto - är det inte alltid slutpriset man pratar om, kanske plus skrot o reg avgift? Men nåja, det är säkert inget lik som andra säger. En fråga bara, fick du inte europlus garantin med? Personligen skulle jag nog inte våga köpa e39 m5 utan en bra garanti, men det kanske bara är jag. |
|
cane: Nej, jag hade tänkt precis likadant. Ett par luftmängdsmätare, vanos-strul, etc. är inte så roligt att få. Fasen vad ni är uppe sent. Läggdags nu va? I alla fall för mig :) //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Johanna: Ja sa aldrig att alla M5 under 250,000 är skräp, jag sa att dom som kostat under 250,000 SOM JAG TITTAT PÅ var skräpiga. Sen beror det ju på vad man tittat efter, jag letar efter en 5-7000 milare helst fullutrustade och då får man vara beredd att betala lite mer.. för 220,000 får man en importbil eller en Svensksåld som gått 14,000mil eller mer, kolla fakta innan du skriver. För den delen så har jag aldrig påstått att din bil är ett lik, hur kan jag veta det??, det jag sagt var att bilar i den prisklassen får mej misstänksam men att det visst finns undantag. Så jag förstår inte vad du blir så upprörd över??? |
|
| Kan vara ett känt fenomen: Lördag+alkohol+sent på natten, kanske? =) | |
|
Vi lägger ned tycker jag .Jag menar att det där med Europa garanti är något den tyska bilägaren kan förlänga varje varje år om han vill, men bilen bör inte vara bättre för skick för det .Sedan har jag adrig varit ute efter en bil som har 6-7 tusen mil på mätaren . Jag är en av dom få som inte har milsjukan. Dom flesta som kan bilar vet att milen inte spelar någon roll på sådana kvalitetsbilar som BMW.Det är bara i Sverige där folk är mil sjuka och har en viss paranoid känsla för bilar med över 10 000 km på mätaren som det heter .Med dagens motor oljer,och service kan en BMW gå tusentals mil utan problem .Långa tyska motorvägs mil är bättre en stockholms city mil. |
|
|
Håller med om att långa tyska mil är bättre än långa Sthlms mil det är därför jag vill ha en lågmilad Svensk :) Vi är nog helt enkelt ute efter olika saker med våra bilar, så jag lägger detta till handlingarna ;) Lycka till med Vanos historien föresten, för det var ju det tråden handlade om egentligen... Den som inte äger en BMW är en olycklig människa Länk |
|
|
hej kolla in denna hemsida så tror jag det ordnar sig :Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.