|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Men vad har folk imot SMG:1an personligen tycker jag det är underbart att slippa den där jobbiga kopplingen. Men endå få bestämma själv när bilen ska växla! hur skönt som hellst! | |
| 2 saker dels är den mycket sämre än SMG2 och så kostar det skjortan om det blir problem med den. | |
| Ja men där har du ju fel den är inte sämre det är ju två helt olika låder och två olika bilar! jag jämför 1 mot manuell! | |
|
Jag har haft en -98 med smg för massor av år sedan. Köpte den i Múnchen och den hade gått 700 mil. Jag skulle ALDRIG köpa en smg 1 igen. Inte ens om bilen kostade halva värdet. Testa en M3 e36 manuell samt en M3 e46 smg och du fårstår vad mip, Gustav och jag menar. Lycka till med din försäljning |
|
|
Den lådan var inte lyckad är så glad att jag blev av med min till slut !!!!! BOOSING AND CRUISING |
|
| jo men ni måste ju fatta att det finns ju olika tycke och smak! bara för att ni inte gilla den så finns det faktiskt folk som gör det! en av dom är jag! | |
|
Tjejen gillade den för att hon slapp kopplingen som är något trög !!!! Kan erkänna att den var skön när man körde lungt !!!!! men inte ígen BOOSING AND CRUISING |
|
|
Ja jag säger som dig Froberg ;) varför ska alla vara så emot... jag tycker den är underbar... Sedan kan jag hålla med om att det är lite väl mycket stul med lådan. min är inne just nu.. *suck* men på vilken bil blir det billigt att "renovera" eller byta låda på när vi pratar BMW ??? Sedan när det gäller försäkring tycker jag inte att det är farligt om man letar noga.. he he Jag betalar 580:- / Månaden helförsäkring på min Billigare än Min Saab VIGGEN jag hade tidigare kostade 850:- kan tippsa om att kolla med www.sockenbilagen.se var en STOR skillnade i gemförelse med många andra. låg på ca: 12-13,000:- som billigast iannan jag hittade sockenbolagen. En gång BMW alltid BMW |
|
|
Smg1 är kanske skönt att ha för att slippa kopplingen men jag tror inte så många köper M3 för att det ska vara bekvämt utan där vill man att det ska vara sportigt och gå snabbt och smg1 är ju inte känd för att vara den snabbaste lådan om man säger så.. Tror som en del andra att många drar sig för att köpa just av den anledningen.. /// mstrutsen |
|
|
SMG 1 var allstså ett misstag från Bmws sida kan man säga !!! BOOSING AND CRUISING |
|
|
Pimpen: var det löjligaste jag hört! bara för att du inte klarar av att hantera lådan så är det ju inget misstag för det!! Och jag kan tala om att det handlar bara om att lära sig på villket varvtal man ska växla så är den jävligt snabb det kan ja lova! |
|
|
Ser att vissa tycker det är svårt å sälja m bilar? personligen har det då vart jätte enkelt för mig! sålde min m3 cab - 94 i sommras för 160 000 inga problem alls! det ringde massa folk på den! |
|
|
Fröberg: ge dig: Visste precis när jag skulle växla efter ca 5000 mil och 2 år bakom ratten på bilen,det fanns ju en lampa problemet var att den strulade 3 dagar i veckan och efter mer än 20 000 kr i rep kostnad + att inte ens Bmw själva kunde laga den så orkade jag inte mer, litade inte en sek på kärran, jag vet vem som tagit in din bil till Sverige skulle inte köpa min bil där på den firman om man säger så, nu har du lite att tänka på, den är dock nedlagd nu som tur är !! Förstår att du är ledsen för att ingen vill ha din bil, så till den milda grad att du skriver inlägg om hur svårsåld den är när det är allmänt känt att det är den dyraste bilen i Sverige att försäkra OSV ! Smg 1 är ett stort skämt från en annars mycket kompetent biltilverkare, SMG 2 är mer en riktig bra vxl.låda !!!!! Du får nog dumpa priset om du ska sälja kärran !!!! MVH Marc BOOSING AND CRUISING |
|
|
BMW har själva erkänt att SMG 1 är en låda med brister. Sen finns det säkert ett fåtal ägare som är helnöjda med sina bilar. Personligen så skulle jag som ev köpare av M3 inte våga mig på en M3 med Smg 1 av just den anledning att den har fruktansvärt dåligt rykte. Att du som säljare själv vet att din bil är i kanonskick och aldrig krånglat gör tyvärr inte försäljningen lättare!!! Sen personligen så tycker jag halva nöjet är just att brottas med en halvstum koppling och rycka i spaken lite;) Kan bara konstatera att det ligger stor sanning i det PIMPEN skriver.... Tyvärr |
|
|
a_winegard73: Tackar och bockar !!!! BOOSING AND CRUISING |
|
|
Pimpen: för det första så är jag inte ett dugg ledsen över att jag inte sålt bilen! för det andra så spelar det ingen roll var man köper en bil om man kollar upp den ordentligt! och jag har inte haft ett enda problem med bilen! får jag den inte såld i vår så har jag den kvar endå! man kan ju alltid ha den som leksak! säljer den inte för att jag behöver pengar direkt! hehehe...... |
|
| Hmm om du inte ska sälja bilen för att du behöver pengarna från denna M3 till din nästkommande bil, utan kan ha kvar den som leksak så förstår jag att du inte kan se något problem med SMG 1.. då har du ju förmodligen de så gott ställt att ett växellådshaveri inte påverkar din plånbok nämnvärt | |
|
a_wingard73: BRA skrivet !!! BOOSING AND CRUISING |
|
|
Du måste förstå froberg, det är inte dig det är fel på, utan växellådan. Framförallt så ratas den av M3 köpare för att den inte är sportig nog. Troligtvis därför du har svårt att få den såld och troligtvis varför du skapade den här tråden. Bekvämt vill man åka i en 540 - då med automatlåda. I en M3 vill man åka sportigt, något som smg 1 inte kan leverera. |
|
|
höfläkt: du tog mina ord ur munnen på mig:) BMW gjorde förmodligen SMG 1 av just den anledningen att de skulle bli en sportig låda med snabba växlingstider och att den skulle hålla samma goda kvalitet som på deras övriga delar. när detta sen visade sig fel är det ju inte konstigt att man avskräcks att köpa en sådan bil trots att tidigare ägare garanterat inte haft ett enda bekymmer med bilen. har nästkommande ägare otur så får ju han alla problem du Froberg inte fått. din bil är säkert hur bra som helst, men hade det suttit en vanlig manuell låda istället så kan jag så gott som garantera att den blivit lite mer lättsåld. I övrigt är det nog inte lätt att sälja en M3 överhuvudtaget idag. Enorma kostnader, bensinen överdrivet dyr och så börjar ju E36 generationen faktiskt bli till åren. Men det finns många faktorer som spelar in. har du tur så finns det en köpare som kanske har lite pengar över till ev växellådsras, och som verkligen vill ha SMG1 och är lika övertygad om att det är en kanonlåda som du. Jag önskar dig all lycka till med bilförsäljningen. Och du! Vi säger inte detta för att vara jävliga eller otrevliga mot dig på något sätt, utan för att det är så vi som svarat på din tråd ser på just din låda! MVH Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.