AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.426

Ni som har eller försöker sälja en M3 e-36

Sida 1 av 3
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
tja jag har försökt att sälja min ( obs fina ) M3 smg -98 under sen sommarn och hösten. Jag har använt mig av Blocket och autopowers anons plattser. Jag har använt bild och fullständig dokumentation på bilen i annonsen. Har fått hur många bytes förslag som hellst men inget som jag har varit ute efter.
Men jag har inte haft en enda spekulant som kollat på bilen!
Är intreserad av att höra hur det går för er andra säljare där ute om det är lika trökt för er?
priset på min bil är 140 000kr och det tycker ialla fall jag är ett riktigt bra pris!
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Grejen är väl den att snart kommer det en ny M3. Då är din bil 2generationer gammal. M3 har ofast en högförsäkring och inte allt för billiga reservdelar = begränsad kundgrupp. Är bilen importerad och har bristfällig historik så blir det ännu svårare. TÄnk också på att 140 000 är Mycket pengar i Sverige. Billån kan man ofast bara få när man köper ifrån Firma... Testa att sätta ner den till 130' alt 120' och se hur det går. BLir efterfrågan bättre har du ju ett bra pris. Det är ju trots allt marknaden som sätter priserna..
Med en så svårsåld bil som en M3 e36 kan du skita i vilka bytesförslag du får. Är det någon som vill byta en billigare eller normalare bil så är det bara att slå till och sedan sälja den nya bilen. Så har jag gjort vid ett tillfälle och det var värt det alla gånger.

Flåklypa
Skum första mening men du fattar nog vad jag menar.

Flåklypa
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Har redan provat med lägre pris men om man kollar runt så är 135-140 ett bra pris för en -98! och den har inte brist fällig info heller.
jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
Jag vet bara att alla M Bilar är svåra att sälja pga höga försäkringar.Jag hade en m3 från 96 som tog mig nästan 1 år att få iväg.Just nu bör du vänta till våren ,

hampe m3
ligger bilen ute nu? är din silver färgad?
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Jo det är min bil! visste inte ens att den låg kvar. tänkte ta en paus till i vår!
Peter lungna dig lite nu va: Hade också en M3-98 SMG 7000 mil fast svensksåld, det tog typ 5 månader att bli av med den, men sen fick jag till slut 210 lappar för den, hade nog extrem tur som lyckades BYTA in den för det värdet, jag sålde den allstså inte privat, det var många som ringde men alla suckade över SMG lådan liksom jag aldrig mer SMG 1 (bara strul) för min del!
Tror du sålt din fortare om det hade varit man låda i den för det priset !!!!
Den är värd mer än 140 lappar iaf tycker jag, vänta till våren jag tycker den är väldigt fin iaf värd mer än så, särskillt med 19 tummarrna ////roliga fakta att det funnits 3 M3 E36 Smg i vår stad/// lycka till med försäljningen iaf

Mvh Marc
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Pimpen
he he jag är lugn ville bara kolla läget lite!
Har som sagt ingen panik att sälja så jagtar det i vår bilen är ju avställd och sover längst in i garaget! men jag fattar inte vad alla har imot smg 1:an tycker det är den skönaste växellådan som jag kört! och det står jag för!
har aldrig haft nått problem med den heller!
Froberg_racing: Min strulade för en STOR summa pengar, bogserade den till Bmw i danderyd 2 ggr bla andra gången kostade det ca 10 lappar att laga, på vägen hem dog den typ 3 gånger, då bestämde jag mig DEN SKA BORT
Hann även med några besök på Bmw i solna men det var inte bättre det vlev en massa "ny programvara" osv en riktig strulbil alltså, ang din bil sälj den till våren, då brukar folk vilja ha sportbilar !!!!!
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Det är för att det är SMG annars hade du sålt den mycket snabbare.
det har varit trögt att sälja M3 e36, tog mig ca två månader att "bli av med" en sv såld -96:a med 9000mil på mätaren med full dok och endast tre ägare, var totalt tre som tittade på den, en var inte intresserad den andra försökte pruta 15`...haken tror jag är att de är väldigt dyra att äga..

/// mstrutsen
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det ÄR dyrt och äga en M3 e36 tyvärr! Lite oförtjänt dyrt kanske framförallt i försäkring. I övrigt är den väl inte tok dyrt och äga.

Prova och annonsera till våren istället när folk får lite vårkänslor efter vintern, trort att det går bättre då!

Lycka till!!

Mvh
Björn

Länk

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Blir försäkringen billigare på en sv-såld bil gentemot en importbil??

mvh
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Enligt Länsförsäkringar så hade det inte blivit billigare för mig om jag hade haft en Sv såld bil men det är nog lite olika från bolag till bolag??

Min är en 96:a som kom till Sverige 97-01-27
Enligt LF så hamnar den i samma kategori som Svensksålda.

Mvh
Björn

Länk

hampe m3
ringer du angånde en premie o bilen man e intreserad av är importerad brukar det heta att det blir dyrare, ringer man o ska kolla premien på en s-såld ja då spelar det ingen roll, det är den uppfatningen ja har fått efter mina samtal.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Har alltid vilja äga en M3 e36 3.2 i origialskick och nu har man ju chansen att komma över dem till överkomliga priser men sen vill man ju inte att försäkringen ska dra iväg åt fanders för mycket.

mvh
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Håller med!!

Det är åt pipsvängen för dyrt och försäkra en M3:e36!!

Försäkrings maffian har tokdyra premier trots miljarvinster?? Varför??

Uppror? =)

Mvh
Björn

Länk

300
höfläkt
535daT -05
tror mycket hänger på smg lådan...tyvär
Tror också det kan ha att göra med SMG. Jag hade aldrig velat ha en SMGI.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.