AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.748

Stulen M5 -99

Sida 1 av 2
Natten till söndagen stals en carbonsvart M5 -99 från Rydbergs Motor på södra vägen i Kalmar, registreringsnummer TTN235.
Tips mottages tacksamt!
hampe m3
Fy f_n va tråkigt, tycker det varit många exlusiva bilar som stullits den senaste tiden, tycker det dykt upp trådar titt som tett på olika forum senaste tiden.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, den bilen har jag sett på annons förut. Tråkigt att den blev stulen. Stämmer som Hampe säger att det har varit mycket stölder av exklusiva bilar på sista tiden.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Tråkigt med alla stölder men den bilen var dom nog ganska glada att
dom tog ;-)

Mvh Jimmy

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det såldes ju tidigare här i november m5-papper (=tomt skal) på mobile.de, en annons vilken är borta nu - så vem vet, vi kanske snart har ännu en "ny" import till salu i Sverige.

Bara en kanske långsökt tanke...
em
29
emika
DKW 3,0Q
M5:an stals tillsammans med ett volkswagenskåp och användes med största sannolikhet i kuppen mot electra i kalmar, där ett större antal nya telefoner stals. Antar att tjuvarna tyckte de behövde ett snabbt flyktfordon.

Länk
jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
Ja jag tycker att det är synd att folk ska hålla på som dom gör .
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Bilen är tydligen upphittad...

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Behöver inte vara så. Den här Länk fortsätter dom annonsera trots att den varit stulen i snart ett år. Fick aldrig klart för mig varför dom fortsätter att lägga ut bilen men vad jag förstod så var ärendet inte stängt än och således var bilfirman fortfarande ägare till bilen. Säljaren sa också att han satt priset högt att ingen skulle vara intresserad och när jag kom och frågade efter bilen så höjde dom priset i annonsen ytterligare.

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Det stämmer nog som du säger..

Den är fortfaranda stulen enl "VV".

Lite konstigt bara iom att annonsen på blocket kom ut igår...

Mvh Jimmy
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Annonsen jag länkade till las ut för några veckor sedan och det är ett halvår sedan jag besökte handlaren och då hade bilen varit stulen ett bra tag. Jag förstår inte att någon aktivt sitter och knappar in nya annonser på bilar som troligen aldrig kommer att dyka upp igen. Måste vara någon regel från försäkringsbolaget att dom måste hantera bilen som om den fortfarande finns i deras bilhall.

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Man tycker att efter så lång tid så borde firman ha fått ersättning från FB
och saken borde vara ur världen men så är det kanske inte då..

Gissa om man hade varit sur om man hade fått vänta så länge som privatperson... ;-)

Mvh Jimmy
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Bilen upphittad idag falskskyltad och i dåligt skick i Mölndal

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Länk

Nu är den till salu, tyvärr i rent skrotskick

Stackars bil.... =(

BMW CS #5139
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den där skulle jag inte ge många kronor för. Fyy vad den såg ut!

//Schnitzer

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
men hur kan man få en bil å se ut sådär.. man måste ju fan astränga sig.. å slita i ALLT!

Vilket vrak! Sanslöst tråkigt.
Den går att få fin, inredning i fint skick finns att få från skrotade bilar t.ex.
Om drivlinan är ok så borde man kunna få den fin för ca 50.000 kr.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja det märks ju iaf att den som brukat bilen inte behövt tänka på repkostnader....

Risigare bil får man leta efter, kan inte fatta att folk vill köpa den....
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Helt otroligt att man bara lyckas åstadkomma något sådant !! Dom verkar ju verkligen ha gått in får att sabba den..

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Oj då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.