AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.686

Hardtop till E30 Cab

Sida 1 av 2
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Tog BMW fram någon hardtop till E30 cabben?

Nån som har en bild på detta?

Daniel

www.autokonsult.se
Kolla t.ex. Länk har för mig att det finns bilder på hardtopen där.
Såå, vadan detta intresse??

/Magnus

Min samling:Länk
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
jag har drabbats av e30 sjukan, MÅSTE HA EN. Har tittat på 325 Touring men hittade ingen fin så dök det upp ett 325 im cab projekt, där av detta intresse för hardtop.

hur har de gått med din sufflet?

Daniel

www.autokonsult.se
Ja du, den sjukan är svår att bli av med:-)

Jotack, det går väl bra med suffletten - den sitter där den sitter, svart o fin. Sadelmakaren fortsatte vidhålla att allt var som det skulle, så jag gav väl upp vad gäller gummilister, rutlister o dylikt. Bilen rullar ju typ aldrig i regn ändå...
Får väl försöka byta listerna själv vid ett senare tillfälle, just nu sover bilen uppallad i garaget. Apropå hardtop; Undrar just hur tyget o rutan mår av att ligga ihopvikt i sin låda flera månader i sträck?! I minusgrader, dessutom...
Med tanke på mögelrisken kan det ju inte va så kul för suffletten - bara en tanke, då E30:n börjar bli lite till åren och inte hör till de mest vattentäta bilar jag vet...
Hur som helst, så hoppas jag att jag inte blir lika ensam under nästa sommar om att komma i en E30 med tygtak till Götaplatsen;-)

Hade!

/Magnus

32
645
328CIA
330 iAT //M -02
såg en 320i cab till salu, i annonsen stod det att de fanns hardtop till den. har aldrig sett det. även om man har hardtop till den så kommer den inte rulla i regn/snö.

Daniel

www.autokonsult.se
Oki!
Då blev jag genast lugnare:-))
Lycka till i din jakt på bilen med stort B!

/Magnus

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kika här: Länk
Visserligen M3...

///BMW - Was sonst!
32
2.456
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
E30cabbe:
Apropå hardtop; Undrar just hur tyget o rutan mår av att ligga ihopvikt i sin låda flera månader i sträck?! I minusgrader, dessutom...
Med tanke på mögelrisken kan det ju inte va så kul för suffletten - bara en tanke, då E30:n börjar bli lite till åren och inte hör till de mest vattentäta bilar jag vet...
==========
Enl instruktionsboken till E36 så bör man lufta suffletten en gång per månad vid hardtopbruk om jag minns rätt. Jag följer inte detta och hitills så har min cabbox hållit tätt - kör inte så mycket på vintern och har varmgarage. Det som däremot skulle behöva bytas på min sufflet är rutan - vecket ser man inte lika bra igenom som resten av rutan, trots BMW cabrute-polermedel.

/Patrik
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Ja de finns hardtop till e30 cab :)

Mvh
Michel
Länk
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Orginal ifrån bmw?

Daniel

-AUTOKONSULT-
Kan väl inte tänka mig att de har några kvar på BMW Group vid det här laget, utan det är nog bättre beg som gäller:-)
Anser dock fortfarande att man inte ska ha något annat än tygtak på en cabriolet!

/Magnus

Om BMW börjar tillverka en plåtcab kan jag mycket väl tänka mig att köpa den.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Håller med Jörgen, plåtcab är det enda som skulle få mig att köpa Cab. Men då skulle valet helt klart bli Cab!

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
BMWs hardtop är restad. Men Weismann finns och beställs lackad i bilens original färg. I tyskland kan man köpa Weismann på BMW. Vet dock inte om det går på BMW Sverige. Går även att få i BMW orginaltyg, velour eller läder. Pris ca 2000 - 3000 euro beroende på innertak. Weismann håller hög kvalitet på sina grejer men frågan är om det är snyggt med ett så rundat tak till en kantig e30?

Länk
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
någon som har en bild på en e30 med bmw´s orginal hardtop?

Daniel

-AUTOKONSULT-
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
längst ned på sidan Länk
Någon som vet vilket år de gjorde om bakre infästningen till hardtopen?

Jag har en hardtop som har suttit på en -89 men den passade inte på en från -91

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Jag har aldrig hört talas om att det skulle vara någon skillnad? Var monteringssatsen riktigt ditskruvad på 91:an?
På min -89 så satt det hål som man stoppade ned en stång (med 2 piggar på) från hardtopen i och vred runt 1/4 varv. Då låste sig hardtopen. På Den 91an vi kollade på så var det inga spår för de 2 piggarna.

Vad ingår i en monteringssats?

Jag lyfte bara av hardtopen från min cab när jag sålde bilen...

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
En del cabbar kan ha de där fästena monterade från fabrik, det var extrautrustning. Annars finns (fanns) en monteringssats att köpa med dessa fästen, som måste monteras bak på bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.