AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.999

Nya modeler på G! 125i, 335i, 335xi

Sida 1 av 2
Hej,
Är i skottland för tillfället och bläddrade igår igenom ett ex av AutoWeek.
Där i hade de en artikel som bevisade att nya modeller var på ingång.
Bilden var en etikett som satt på en originalfälg/däck. På etiketten stod det att däck/fälgkombinationen bara passade på vissa bilar såsom 325, 330, 335i, 335xi E90; E91 och E93 samt 125 och 130.
Deras spekulation var att e93 var nya coupe/cab modellen.
Tycker det starkt bevisar nya 3,5 liters motor. Någon som har info om denna.
Tilläggas ska att även diesel modeller var angivna, där med den stora dieseln från femserien.
Jag ska se om jag kan uppbringa tidningen igen och lägga ut bilden som de hade.
Mvh Marcus

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har det inte spekulerats att 335 kommer att vara en turboladdad 3 liters motor?

___
//Ulf
Var til 125i lägga sej i pris tro?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kongen: Förmodligen någonstans mellan 120 och 130i. Se skillnaderna mellan 320, 325 och 330.

I övrigt så har det spekulerats länge om en 335, både med och utan turbo. Vi får väl se.

Vi kan nog konstatera att det kommer en 335, frågan är om det blir en dubbelturbo eller en sugmotor.

Keep Your Distance!
335 blir med dubbelturbo. Jag står på mig då jag fått säkra uppgifter om det men som sagt vi får vänta och se ;-)
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
hoppas inte de kommer nån turbomotor. hur kul som helst att bmw står på sig på sugmotorer.

Daniel

www.autokonsult.se
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Som ryk säger, det har kommit massor med säkra uppgifter om dubbelturbo 335 bensin nu! Jag är nästan 100% på att vi kommer få se en massa hattätare här på forumet snart. Och det ska inte vara något himla godis, utan en riktig hatt som ska ätas upp!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag tycker att turbo suger ;)
Ma
21
Mato
530D-04
Jag äter upp min hatt om BMW släpper in turbobensinare. De vill ha en modell som fyller tomrummet mellan M3 och 330i och det blir ju enkelt med en 335i. Om de tar ut samma litereffekt som i 330i så hamnar en 3,5liters på 300hk. Det borde väl bli en OK smygracer för ca 425 kkr (grundpris) med 0-100 strax under 6sek. Ni BMW-ägare som över huvudtaget har trott att BMW släpper en turbobensinare borde faktist byta märke, ni har ju med all önskvärd tydlighet inte fattat vad BMW är för något.

.mato
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Mato, det kom en BMW Bulletin igår om att BMW just har en dubbelturbo på bensin. Och nej, jag kommer inte alls byta märke. Däremot vill jag gärna ha videobevis på ditt hattätande.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Länk
"det kom en BMW Bulletin .."

Var är BMW-bulletinen? Ser ut som mer spekulationer och icke bekräftad andrahandsinformation!
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Bones, självklart.. spekulationer och icke bekräftad andrahandsinformation, det är ju just det _allting_ är tills det är bekräftat av BMW själva. Står ingenstans i den här tråden att det skulle vara bekräftad information. Att jag är ganska så säker har väl inget med att det är officiell information?
Ma
21
Mato
530D-04
Inga problem, jag käkar hattjäveln utan att skölja ner den om det kommer en bensinturbo. Men vi ska inte fokusera på det(eftersom der inte kommer hända) utan mer på det faktum att du, som har kör en BMW, inte ens vid den första(felaktiga rubriken) kan förstå att det är helt fel. BMW kommer aldrig komma med en överladdad bensinare. Jag hävdar fortfarande att om du har trott det så har du inte förståttt vad BMW är. Det är ju en skymf mot hela BMW som bilmärke.

.mato
rightnow : Jag trodde en BMW-bulletin var officiell info. Därför letade jag efter en. Därav mitt inlägg.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Mato: Det handlar ingenting om att förstå ska du se. Jag förstår mycket väl att en turbo är emot bmws image. Men när det gäller pengar så kan det ändras väldigt snabbt. Va inte så säker på det du säger, för det kan vara fel. Jag läser bara information från källor som har berättat om massor av andra saker som visats vara helt korrekt. För länge sen berättade de om en cab med plåttak, vilket vi nu de senaste veckorna sett spionbilder på.

Bones: vet faktiskt inte heller vad det är, men om jag förstått rätt är det hemlig information till handlare från fabriken. De här killarna som jag läser information av hela dagarna har haft rätt om alla andra saker de sagt, så jag tror faktiskt på dem angående turbo.

Mato : Det behöver inte nödvändigtvis vara skadligt för ett varumärke att lansera en produkt som inte är i linje med övriga sortimentet. BMW har tidigare haft turbo-bensinare i utbudet. Det hänger mer på om tidpunkten är rätt och hur väl reklamgubbarna jobbat.

Nu tror jag dock inte att det kommer en 335i med dubbelturbo! Har redan lovat att äta upp min att om så skulle vara fallet! :-)
Plumber
Bromsbeläggs-kartonger kan man också läsa på!
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Håller inte med om att det skulle vara mot bmws image med överladdade motorer. Om nu spekulationerna visar sig stämma är detta är inte första gången BMW lanserar en turbo-bensinare. 2002 turbo och 745i. Dessutom finns ju Alpinas kända biturbo.

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Har funnits eller inte so what, ett bilmärke utvecklas hela tiden och nu anser BMW att det är dags för turbo! Känns helt rätt men enstaka turbomodeller i programmet, framför allt lite högre upp (som tex en 335). BMW gjorde inte SUVar heller innan X5 och en högbyggd bil rimmar väl inte särskilt bra med BMWs ambitioner med bra väghållning och körglada bilar. Men marknaden ville ha en SUV och så står vi här med X5. Marknaden vill ha eventuellt (återstår att se men jag tror på iden) ha turbo och snart så... Sen vill nog BMW fånga ytterligare köpare och vänder sig nog till dessa. Hit hör ju inte Mato men merparten av motorerna kommer troligen inte vara turbovarianter och så var även Mato nöjd. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.