|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har precis köpt mig bilen och på lördagen när jag körde hem den gick den hur bra som helt och under hela lördagen oxå. Sen söndag morgon när jag startade bilen så gick den ojämnt som fasen, tänkta att den skulle gå bättre när den blivit varm men så var det inte, det slutade med att den inte alls startade, jag har lämnat in bilen på rep och dom körde den i dator och det visade sig vara luftmassamätaren, den är nu bytt och bilen startar men den går fortfarande mycket dåligt. Skall tilläggas att bilen är trimmad i form av andra kammar, trimchip samt större ventiler. Vad ska jag kolla motor mässigt.?! Jag har kollat runt luftmassamätaren så att slangarna är hela och inte tjyver luft. Hörde även att bilen kan gå dåligt om det skulle vara för lite vatten och för mycket glykol i kylsystemet men jag är mycket skeptisk. Vet iaf att vattnet fryser om det är för mycket glykol. Behöver hjälp fort som f.... /micke | |
|
Är det en E30? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
DET ÄR EN -92 SÅ JAG ANTAR ATT DET ÄR EN E46?! :p |
|
|
hörde även att det kunde vara tändkablarna så det kollas nu.. |
|
| Inte en E36 då? ;) | |
|
haha jo ursäkta :D har inte nån nått förslag ?!!?!?!?!?! börjar få lite panik :/ |
|
TobbeBMW |
Betänk att en bil med andra kammar än orginal oftast har en "vandrande" gång, specifikt på tomgång, troligen så ligger ditt problem där. Vet bilar som har gått som skit efter att ägarna satt i trimkammar. Har du en orginalkam så testa att byta tillbaka, annars är det nog eventuellt bara att lära sig att leva med att bilen går lite "dåligt" Går den dåligt vid normal körning också?? Problemet kan ligga i andra (dåliga) kammar samt ett sämre trimchip, har man otur får man exakt dom symptom som du beskriver. |
|
TobbeBMW: Det kan vara mycket möjligt att problemet är sådant. Det som oxå är lite trist är att jag inte fick med orginalkammarna heller. Det var en ägare innan den som hade den före mig som satt i dem. Jag har ännu inte provat om bilen går dåligt vid normal körning ännu.. Detta pga av att killen som jag har lämnat in bilen hos satte i en ny luftmassamätare idag och han skulle kolla tändkablarna oxå, så jag kan nog först kolla det i början på nästa vecka. Tack för svaret!! |
|
|
Min pärla har liknande problem. Hur vet jag om det är en trimkammer eller orginal? Min bil går jättebra vid normal körning. upp till trean kan den gå dåligt emellanåt, men annars är den vass. Jag ska byta luftslangen till luftmängdsmätaren och hoppas givetvis att det hjälper men om inte..... vad gör jag då?? |
|
|
Ett förslag är att kolla att alla tändspolar funkar som dom ska...!!!! Tips..!!! när de blir mörkt ute... titta noga på spolarna o kika efter om det gnistar om dom ..gör de det så äre bá o byta den eller dom det gnistrar om.. en sådan spole kostar ca 800:-/st på bmw |
|
|
är det den svarta 325 som gått i luleå? KICK IT! |
|
|
Du sa ju att den gick bra hela första dagen, då kan det inte vara kammens fel att den plötsligt går dåligt. Det måste vara något helt annat fel. Sedan är det ju toppen att du fått en motor med trimmad kam, trimchips och större ventiler till och med. Bara 4-1 grenrör som fattas. Det är alltid roligt med extra hästkrafter. Nisse |
|
| maletjick; menar du ifall min pärla rullar i luleå? | |
|
MALETJICK: DEN HAR RULLAT I LULEÅ... VAD TÄNKTE DU? //ILSKOG\\ |
|
|
inga fler ideér ? ~De é bara å givva iron!~ |
|
|
Tjena igen!! Jag har varit till killen nu som håller på och skruvar i min BMW.. dom har fått igång den och så, men det går dåligt nu tills den blivit varm. då går den hur fint som helst på tomgång och det går bra att varva med den, ända tills man kommer till att stampa ner gasen. Då vill den inte vara med utan den beter sig som om den får förlite luft. Den bröölar. någon ide om vad som kan vara snett ?? ~De é bara å givva iron!~ |
|
|
Tjena... Då är det garanti Luft mängds mätaren...ett vanligt fel...finns bättre begagnade här på autopower ca 800:-... |
|
|
kenzoo: det är det inte den har vi bytt, tyvärr så är det någonting annat som tjorvar... ~De é bara å givva iron!~ |
|
|
någon annan som har en idé om vad det kan vara??? ~De é ba å givva iron!~ |
|
|
Att den brölar betyder att den inte går på alla cylindrar.. fan de kan va mykket... kontrolera tändkablarna, och att tändstiften sitter ordentligt... Min kompis bil brölade oxå,,då var det ett tändstift som inte satt som de skulle.. |
|
|
kenzoo: det är redan kollat.. börjar fundera på om det är soppapumpen som börjar att ge med sig, måste dessutom starta bilen med startgas.. lite trist allt det här... ~De é ba å givva iron!~ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.