AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.289

Powerbörsen låser sig...

Sida 1 av 3
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Hur kommer det sig att om man länkar från en tråd på forumet till powerbörsen (OFTA) så låser det sig där? Det går alltså inte att komma tillbaka till forumet genom att trycka på pilbakåt. Man hör två snabba klick och så är man kvar. För att komma bort måste man stänga autopower, ladda upp det igen, gå in på forum och hitta tråden... Detta är mycket irriterande. Är det jag som inte sköter knapparna rätt eller har någon mer upplevt detta?

DANNE
Min bil: Länk
Har upplevt det.
Lösningen är att öppna sidan i nytt fönster istället, sen när du är klar är det bara att klicka ner.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Intressant! Tack!

DANNE
Olof Ovenholm:

Det kan inte vara lösningen på problemet eftersom problemet kvarstår, utan en lösningen måste vara att det inte låser sig när man hänsvisar till börsen.

Antar att power crew tittar på en lösningen som löser detta och som inte gör att man måste ta upp ett nytt fönster.
Agerar du språkpolis starre? :-)

Jag har också upplevt problemet med att inte kunna använda bakåtknappen för att återvända till forumet. Att öppna i ett nytt fönster löser iallafall mitt problem - även om det inte löser grunproblemet, må det vara en feature eller bugg.

Bones:

Inte direkt, jag tycker bara att Olofs inlägg inte löser problemet vilken var kärn frågan.
Sant, men folk som upplever det som ett problem får ett alternativ.

Jag kan tänka mig att problemet åtgärdas i samband med feature-updateringen som kommer i veckan.
Jag upplever inte några sådana problem. Jag antar att ni kör Windows och Internet Explorer. Testa att städa rent med detta program Länk och byt till Firefox Länk istället för Internet Explorer för att förebygga framtida problem.
starre din jäkla besserwisser, just att du tvungen måste märka mina ord ;) Nej det löser inte problemet, men på det viset kan man välja att kringgå det.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Även jag upplever detta som småstörigt. Om länkarna till powerbörsen skall öppnas i nya fönster så kan de fixas med autmatik.

Olof: Forumet är fyllt av dom, så kasta inte sten i glashus :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
vem är besserwisser nu då???
wendtan: Vem la en femma i dig? ;) ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag tror detta beror på att ni kör forumet i ett separat fönster utan menyn. När man då öppnar PowerBörsen så laddas menyn, vilket blir en extra omladdning.

Kör man forumet med menyn så skall problemet inte uppkomma. Men jag skall se om jag kan åtgärda det ändå.

Ett annat sätt att "gå runt" problemet kan vara att klicka på bakåt-knappen snabbt två gånger för att komma tillbaka till diskussionen.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lär er surfa med "flikar" killar :o)
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
acey: Ännu en Opera surfare ?

328 [Avställd]: Länk
318: Länk
/Daniel
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tommie-
Det går inte heller att dubble klicka bakåt för att återgå till forumet... glömde skriva det förut.

DANNE
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Dandelue:
Funkar utmärkt för mig.
Kör du i frameset med AutoPower-menyn till vänster?
Vad kör du för operativsystem?
Vad kör du för webbläsare?

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tommie-
Jag har inte powermenyn till vänster när jag är i forumet. Annars är den där. Kör windows/explorer. Man hör två små snabba klick ljud när börsen låser sig. Det är alltså inte varje gång... Konstigt. När man hör dessa klick så är det kört att ens dubbelklicka.

DANNE
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Kör med menyn. Funkar det då?

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Kör med menyn och samma fenomen brukar inträffa för mig.

/Manray/
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Nu kanske jag verkar puckad men hur kör man med menyn då?

DANNE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.