|
Sida 9 av 18
|
|
|---|---|
|
Jag betalar ca 1200:-/år för ett privat webbhotell som är halvseriöst. Kanske 90% uptime per år. Funkar hyfsat. Min databas är kanske 50mb stor, AP:s är kanske 1000 ggr större eller något. Nu vet jag, jag rekommenderar det paketet som lösning för AP, tänk så mycket de skulle spara ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Ni som kritiserar den nya idén; Lite förankring i verkligheten får ni väl ha. Vi lever i ett kapitalistiskt system. Även om moder Teresa hade drivit sajten hade hon förr eller senare tagit betalt. Det är alldeles normalt, och konstigt vore annars. Killarna lägger ner en massa tid; av vilken anledning är det fel att ta betalt, även om poängen är att tjäna en miljon spänn och lägga de i byxfickan. Hade ni haft samma möjliget, så ljuger ni om ni säger att ni inte hade handlat på samma sätt. Rannsaka er själv innan ni kastar avföring. Dags att vakna och titta in i verkligheten. Kör på autopower crew! Godmorgon. |
|
|
180:- är ingenting med tanke på att Du kan annonsera dina bilar 3 gånger utan kostnad! Det är även billigt bortsett ifrån annons-tjänsten! ------ Länk |
|
parolof |
Bayerische, en entusiast site driven av entusiaster, ska i mitt tycke inte ta betalt, donationer, ok. Men är/blir Autopower en kommersiell site så ok, ta gärna betalt. |
|
Paralof, Det spelar ingen roll vad det är eller vem den är driven av. Det är tomma begrepp, använd inte de som en fasad för ditt kritiserande. Inse fakta. Finns något som heter entusiastförsäkring, det kostar också. Var vill du komma med de innehållslösa termerna och vad spelar det för roll vad för typ för sajt det är. |
|
|
parolof: Diskutrymme må vara billigt för hemmabruk. Skulle tro att AP ligger på scsi-diskar i en raid-konfiguration. Då springer pengarna iväg lite snabbare... Finns det andra bilar än BMW!? |
|
parolof |
Bayerische, "Rannsaka er själv innan ni kastar avföring" Du menar att jag ska betala för att få nöjet att läsa dina inlägg? |
| Wendtan jag klarade mig billigt undan.jag gjorde som danielb tipsade om.installerade Opera,wow vilken skillnad på all grafik och funktionalitet | |
|
Bayerische: Det är typiskt sådana inlägg som ditt som gör att man blir så trött. Det går alltså inte att ge någon annan åsikt en den som majoriteten står för? Se på linuxvärlden eller där jag jobbar professionellt i sedan 6 år tillbaka - java världen: Där är det inga avgifter och ändå fungerar det i det kapitalistiska systemet. Det är gemenskapen som gör att vi alla kommer framåt, när vi kommer framåt så ger det i slutändan säkert nya intäkter till folket men visst sjutton är själva gemenskapen gratis? /M |
|
|
För det första är det sagt att du inte behöver betala för att läsa inlägg. För det andra, om fallet blir att du måste betala läsa inlägg, får du betala, annars kan du hitta ett ställe annorstädes. Var ser du problematiken? Vill du inte betala, kan du bli medlem på ett saabforum. |
|
|
Darklight: Är väl ingen som hindrar dig ifrån att maila eller träffa de personer som du samtalar med på forumet, om så möjligheten att vara medlem gratis helt skulle försvinna. Det vill säga ditt mardrömsscenario. Gemenskapen är gratis. Men om vi hyr en motorbana eller en möteslokal som samlingsplats för att diskutera och utöva vår hobby så får vi såklart betala för det. Vem skulle begära att bo på ett hotell gratis? En laglös anarkist kanske. Självklart kan det inte vara det så länge hotellets utgifter skall betalas och de som uppoffrar tid skall ha pengar till att betala hyra, mat osv osv. Det verkar som att det fortfarande inte gått fram i somligas hjärnor vilka utgifter Autopower har och hur mycket tid som uppoffras. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Bayerische; Jag förstår det som du, och flera andra, säger. Jag förstår även Marcus syn på saken, delvis eftersom jag jobbat med Java i 7 år. Det finns en mental gräns mellan det som är gratis och det som kostar på nätet. Denna gräns är svår att passera utan att byta målgrupp. Det finns många exempel på misslyckanden i försök att göra den här typen av sajter kommersiella. Jens |
|
|
MrMarsupilami: Ah, du har jobbat med Java i 7 år. Men du har inte jobbat gratis i 7 år, va? Och de produkter eller tjänster du jobbat med i 7 år, inte har du delat ut dem eller erbjudit de tjänsterna gratis de senaste 7 åren? Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Att det finns ett antal eldsjälar som har genererat enorma värden till siten genom att lägga all sin fritid på att besvara frågor, skriva mektips osv Tex. Jesperado, Hasso, Folke,,, osv osv () Att sedan nägon annan tjänar pengar på detta det får man leva med, de har ju gjort det frivilligt. (de kanske får rabatt tom) Så funkar ju många affärer där ute i samhället. |
|
|
Darklight: Det spelar väl ingen roll vilket operativsystem man har. Serverplats, lina mm. blir ju inte gratis bara för att man kör t.ex Linux. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Du får vad du betalar för, enklare än så kan det inte bli! Sen är det upp till var och en hur de vill ha det. Choose or Lose! ------ Länk |
|
fyllecaj |
vad händer om man betalt och sedan blir kryssasd får man pengarna tillbaka då eller kan man inte bli kryssad om man betalt? kan man utesluta medlemmar Jag har vänner som blitt kryssade |
|
fyllecaj: Får du pengarna tillbaka för ölen du druckit om du blir utkastad från krogen? Sköter man sig inte vore det enligt mig konstigt om man fick pengarna tillbaka för de dagarna som är kvar. Är det inte så att ett kryss i 9 fall av 10 beror på en felaktig e-post adress? |
|
|
Det är riktigt, acey. Och de spärrade öppnas ju också när e-postproblemet är löst. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Varför spärras kontot om inte mail-adressen fungerar? Jag fick ett konto spärrad pga mitt mail inte fungerade enligt Powercrew, men jag påpekade det flera gånger att det fungerar faktiskt men ändå påstod de att det inte fungerar. Jag fattar absolut NADA! ------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.