AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.175

Mängder med nyheter på gång på AutoPower!

Sida 8 av 18
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
parolof: Självklart var det inte en pokersite med spel, utan en site med ett forum och nyhetsdel med inriktning poker i alla former.

Bra skrivet Tommie! Jag tror att merparten av oss förstår och respekterar förändringarna.
Trots allt drabbar det ingen initialt, då nästan all nuvarande funktionalitet behålls för registrerade ickebetalandes användare.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
parolof, man ska inte prata om saker man inte kan. maila b-one och fråga om dom skulle bli glada om du köper deras tjänst, och använder ungefär 100 gig i trafik/månaden. sluta nu, detta är patetiskt. Alla inom branschen vet att de som erbjuder gratis trafik är antingen oseriösa, eller vänder sig inte till stora sidor. Hur många gånger har man inte hört om nerstängda sidor när den fria bandbredden blivit lite för dyr. Hälsa också b-one att du behöver troligen 2-3 webservrar och 2 st databasservrar för att klara all samtidig trafik. Sen meddela mig vad du fick i svar.
Suck... Om nu Tommie & co skulle lyckas tjäna pengar på siten så är det väl lysande? Fattar inte varför så många verkar bli upprörda över detta och att Tommie skall tvingas gå i nån slags försvarsposition.

Jag arbetar inte gratis själv, och jag hade definitivt försökt tjäna pengar om jag stått bakom siten. Varför är det så fult och fel att tjäna pengar? Helt sanslöst...

/Micke
micke:

Det finns en enkelt svar på din fundering och det är

"Den svenska avundsjukan"

Finns bara i Sverige i övriga länder uppmuntras man när det går bra för andra men inte i detta land.

Sorry autopower crew om det inte blev så mkt snack om bilar
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
lägga in bilder i tråden!! Det kommer underlätta en hel del för många kan jag tänka mig!
(Ps. Tommie Jag vill bli redan medlem!)

Kul att ni lägger så mycket jobb på autopower.
Hoppas nu allt kommer att fungera som ni har tänt er.

MvH Bmw 4-ever
parolof
rightnow, Jag har aldrig sagt att autopower ska hyra in sig på b-one, läs innan du svarar...b-one är inte heller gratis

Micke, jag har inget emot att dom tjänar pengar, jag önskade honom lycka till
oavsett hur de väljer att gå vidare
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
parolof, nej men du hävdar att man kan driva en sån här sida på billigare alternativ, 3$dolllar / månaden hotell, vilket jag jämställer med b-one.
Låter kanon! Ska definitivt bli PowerUserPro.

Tommie: jag lär väl se något på förstasidan när det är dags?

/ Mvh Joakim

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
ufo:
Jajjamen! Du ska nog inte missa det. :-)

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Tommie: Detta låter super men jag har en liten fråga angående bilder i inläggen.
Hur kommer ni lösa det? Blir det som med webadresser att det står t.ex. [BILD] eller kommer det bli en thumbnail?
Kan tänka mig att det blir rätt rörigt om det postas stora bilder annars.

///BMW - Was sonst!
Kommer det bli förändringar angående Wap funktionerna som det är nu klarar inte min S-E 630 att läsa dom längre trådarna i forum för wap.
Fast det kanske är telefonen som inte klarar av detta eller.....
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
JohanE:
Tumnaglar

bayern münchen:
Ena forumlänken i wappen borde funka för dig. Eventuellt kan du också behöva uppgradera telefonens mjukvara. Kontakta din leverantör, eller läs mer på SonyEricssons hemsida.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
B-M: Funkar klockrent i SE K750i, så byt lur istället :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Känns det inte lite som att många är lite föör inskränkta i sitt tänkande? Jag håller med Parolof till största del (och betonar samtidigt att jag har /förståelse/ för att man tar betalt).

Tittar man i tråden nu så ser man att varje person som på något litet sätt kritiserat det nya förslaget har genast fått 5 svar som mer eller mindre säger "du måste inte använda AP", det är också sant men går det inte att diskutera det lite bättre?

Nu till lite egna synkpunkter:
Jag har nu först kommit till insikt att AP drivs som ett aktiebolag, det gör att man ser på AP på ett helt annat sätt. Det är alltså en företagsverksamhet, inte en entusiastklubb som man länge har trott. I det läget så förstår man också att det finns ett intresse att få in större intäkter än vad annonserna inbringar (vilket borde vara en hel del trots allt?)

Inget ont i att ta betalt, hade det dock varit en mer renodlad entusiastsajt skulle jag nog reagera starkare. Den största fördelen jag ser med AP är all kunskap som alla andra intresserade besitter. Inte Autopower i sig självt. Därmed skulle jag kunna tänka mig att betala en medlemsavgift för att få tillgång till alla andras frivilligt delade kunskaper... inte själva mediet som vi delar kunskaperna via...

Skulle avgiften gå till viss del till dem som ger givande svar så skulle jag stå till 100% bakom idén med avgifter.

/Marcus
(Som nu hoppas slippa en massa svar som säger att han inte behöver använda autopower eller att han resonerar helt jäkla fel)
Marcus,

Du resonerar helt (jäkla) fel ;-)

Nejdå, men vad vore väl de "givande svaren och kunskapen" vara värd om det inte fanns något medie att publicera den i? Inte mycket, va? Jag tycker inte att man kan se det svart/vitt. Kunskapen som finns hos forumanvändarna lever i symbios med mediet (AutoPower), och det är SYMBIOSEN som gör AutoPower så förbannat bra! Var för sig är delarna kanske inte så användbara.

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Jag instämmer i det Darklight skriver. Värdet i Autopower ligger först och främst i dess forum-användare. Jag ser en risk med det nya betalsystemet. Antalet aktiva användare kan minska, speciellt om forumet begränsas för de användare som inte betalar. Detta leder succesivt till en lägre kvalitet på forum-innehållet.

Hela idén med att tjäna pengar på den här typen av entusiast-sajter är väldigt intressant. Jag är i princip positiv till den här utvecklingen av Autopower, med undantag för de risker jag beskriver ovan. Har själv funderat på vilken affärsmodell som skulle kunna fungera och är imponerad över detta kreativa förslag.

Ett tips är att gå fram försiktigt för att inte "skrämma bort" en stor del av medlemmarna. Det kan också vara bra att presentera förändringsförslag innan de genomförs för att kolla av intresset, t ex i form av omröstningar. Speciellt om förslagen innebär ytterligare begränsad funktionalitet för de som inte betalar. Ingen vinner ju på att dagens besökare överger Autopower helt och hållet...

Jens
Jens: Bra skrivet!
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Där slog ni huvudet på spiken. Den svenska avundsjukan. I sverige får man bara bli rik på att spela lotto eller sparka på en boll.

Att bli rik på hederligt arbete är fult.

Det är väl kanon om Autopower tjänar multum, det är ju en garanti för att siten ska finnas kvar läääänge.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ett tips för att köra autopower med nallen är OperaMini, har kört det ett tag nu i min k750i och det funkar helt grymt bra, dessutom tvättas och komprimeras sidorna på en Opera server innan de skickas till min telefon. Vilket gör att det kostar otroligt (nåja) lite tack vare gprs. Det går även välja om man vill visa bilder Mer info här Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.