AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.168

Mängder med nyheter på gång på AutoPower!

Sida 6 av 18
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Men 5.000 st Pro-användare kan man nog bara drömma om.
Räkna med 3-400 istället, dela med 12 månader och dra bort momsen så ser man att det knappt räcker till hyran av linan och en ny backupstation som vi skulle behöva.

Som sagt, det är frivilligt att bli Pro-medlem, och i stort sett allt är tillgängligt som gratismedlem.

Vill man dessutom lägga in några annonser per år i PowerBörsen - ja då är faktiskt medlemskapet nästan gratis.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Tommi (Autopower):

Vad händer med ens bilar i det nuvarande galleriet? De är ju bara bundna med medlemmen genom Mailadressen. Kommer dessa bilar att försvinna eller vad ska man göra?
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag tycker det är lite uppfriskande med nån som törs ifrågasätta, ändå. Det är ju trots allt så att sajten steg för steg är på väg bort från att vara en allmän gratisfunktion för bmwägare, till att bli mer kommersiell. Jag har inga synpunkter på det. Det var säkert tanken från början att först etablera en marknad och skapa/fylla ett behov, för att så småningom kunna ta betalt och få avkastning på nedlagda investeringar. Inget är gratis i världen och få personer gör saker bara för att vara snälla. Tomten undantagen möjligen.
Tommy tillstår ju också att nuvande gratisfunktioner så småningom kommer att inskränkas för icke betalande. Det är bara att önska lycka till och att man hittar rätt nivå på prissättning kontra vad man får för pengarna. Det kanske man gör. Personligen är jag tveksam till att betala nåt. Det kostar mig för mycket i förlorad arbetstid redan nu ;)
Men visst är det en bra sajt!
Mvh
Ollen - "Tommy tillstår ju också att nuvande gratisfunktioner så småningom kommer att inskränkas för icke betalande"... Var, när och hur har Tommie sagt något sådant?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Anders N:

"Som PowerUser (icke betalande) kommer inget att försvinna inledningsvis. I framtiden kan det hända att enstaka funktioner förändras eller tas bort och bara erbjuds till betalande Pro-medlemmar. Exempelvis har vi haft funderingar på att ändra "Senaste 100" så att det blir "Senaste 50" för icke-betalande. Pro-medlemmar kommer självklart att behålla "Senaste 100", och har ju dessutom flera nya funktioner för att se senaste inläggen som nämns på sidan jag länkade till. Exempelvis "Senaste idag", "Senaste igår", "Senast startade" osv"

Acey - Tackar! :) Låter dock inte som något som kommer att inverka negativt för den genomsnittlige icke-betalaren.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
"Särskilt forum för Pro-medlemmar har vi diskuterat, men det kommer iallafall inte nu inledningsvis"

Detta skulle göra forumet tämligen ointressant för ickebetalare, eller hur?
Ollen: Det pratas alltså om en ny del av forumet och inte hela forumet som såndant som jag förstår det.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ollen - Om du anser att EN forumdel endast för Pro innebär att HELA forumet blir ointressant så får det stå för dig. För min del är det bara ytterligare en "extragrej" som man får om man väljer att bli Pro.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Anders N: Jag tänkte så här: Om Pro-medlemmarna, som förmodligen består av de mest hängivna och kunniga personerna, har ett eget forum så missar ju ickebetalarna deras eminenta kunskap. Eller hur? Men det kanske är tanken, för att skapa incitament att betala.
Men återigen, det är helt ok att ta betalt. Så länge det är frivilligt att betala eller avstå.
mvh
Ollen - Jag tror (vet) att du har helt fel. En Pro-del skulle inte ta något viktigt från övriga forumdelar, precis som "Allmänt om bil och trafik" inte heller gör det.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Anders N. >Jag har ingen aning om hur man har tänkt det. Har du?
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Som jag sagt innan. Vänta med kretiken tills sidan är lanserad. Alltid ett sånt här tjat när man försöker att utveckla sidan. Jag har varit huvudprogrammerare för en sida med 10 000 besökare samtidigt. Så kom inte o klaga på att inget är gratis förän ni vet hur mycket det kostar med den bandbredden.
Ollen - Du har ingen aning men du är ändå emot det? Låter inte så logiskt, eller hur? :)
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
ollen: om jag förstod det rätt ska ALLA ha möjlighet att läsa ALLA inlägg. Även i Pro-forumet...

Micke K. Länk
Så länge man inte behäver vara medlem i PRO, Länk , för att komma åt Pro-delarna tycker jag det är ok :-)

/Micke
Tycker inte heller man skall kritisera så mycket innan man testat men som vissa argumenterar tillbaka så gör ju det bara att tråden sjunker ännu mer!!

Kan man inte ta kritik utan att vräka ur sig saker som gör saken ännu värre ska man ju inte ens skriva!!

Nåja ser fram emot lanseringen!
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Givetvis blir man pro-medlem! Bra jobbat Tommmmmmmie!

Mvh,
Johnny
Alpina Club Sweden
Länk
parolof
Hur mycket betalas för lina och hårdvara? Det går att hyra in sig billigt på webbhotell, jag hyr hos addr.com för en polares band, med 60GB trafik/månad, motsvarande 60 millioner träffar, för $10 i månaden

All reklam här ger väl en och annan krona, frågan är väl om det ska tjänas pengar eller inte.
Parolof - Ett webbhotell för 80 kr i månaden är inte riktigt anpassat för en sån här sajt av en mängd orsaker, bara så du vet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.