AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.191

Mängder med nyheter på gång på AutoPower!

Sida 5 av 18
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag har jobbat på en ISP i 8 år, haft kontakt med mängder av folk, jag har aldrig hört talas om någon av dessa som råkat ut för något kortbedrägeri, även byggt en del kreditkortslösningar för sajter så jag har lite koll. Enda fallet av kreditkortbedrägeri jag känner till var när jag själv råkade ut för detta för ca 3 månader sedan. (någon hade köpt biljetter på SJ) Spärrade kortet, polisanmälde och sedan reklamerade betalningen hos banken, någon vecka senare hade jag tillbaka pengarna på kontot.
Jag fortsätter trotts detta att att använda mitt kort på nätet. Kommer förståss betala mitt medlemsskap på Autopower med mitt kort.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag betalar gärna de pengarna. Hoppas även att en liten summa kan gå till de forumrävarna som kan allt om BMW bilar och som alltid svarar sakligt när man behöver hjälp. Ingen nämnd ingen glömd.

(För att bli utsatt för kortbedrägeri så behöver man aldrig betala på nätet. Vilken jag aldrig gjort.
Jag är grymt försiktig och undviker att betala med kort på de flesta ställen. Ändå försökte nån länsa mitt konto från Finland för ca 1månad sedan. Men det är en annan historia. (Har aldrig varit i Finland))

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Blev nyss testkanin och således Pro-medlem. Säger bara en sak!

Tommie ÄGER!!!

Förstår att det tagit massor med tid och framför allt klurande för att komma på alla funktioner. Den som bangar detta vet inte vad som missas.
Pengarna det kostar i sammanhanget är löjliga!

///Micke
Min cabrio → Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ett litet inlägg i kortdebatten bara, ungefär 5-10% utav mina inköp görs kontant (resten via kort), jag har gjort 100 tals affärer via ebay genom åren, köpt alla prylar de senaste 5 åren via nätet. Aldrig har jag drabbats utav något. Som Herr Gaspedal säger så är risken att bli drabbad kanske större när du tar ut pengar i en vanlig bankomat (dolda kameror + kortavläsare).

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Underbara nyheter!

Kommer självklart att bli betalande medlem, förhoppningvis på måndag om modellen med betalsamtal kommer igång då.

Tommie:

Jag saknar lite en forumdel det kan diskuteras annat än bilar, väg och trafik. Har du fått fler förfrågningar om detta tidigare?

För övrigt så 185:- klart värt det om jag så bara skulle få hjälp med ETT problem via forumet. Det kan spara många tusenlappar och varför inte stödja Autopower!?

Med vänlig hälsning
Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Lite lunarstuk enligt min mening med pro .. vad e nästa pro2 så kan man se vem som varit inne på din sida..:S

Mvh/ Daniel

Flayer,

Skit i att använda det då, om det inte passar. Plättlätt!

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Så fort jag har skaffat mig det "rätta" märket igen blir det Pro;)

Micke K. Länk
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Tommie.

Jättebra uppdateringar. Självklart blir man PowerUserPro. Får man ett klistermärke att sätta på bilen oxå? Ha ha ha ha ha ha.

Jag saknar dock ett forum för 02-orna, precis som många andra verkar det som. Se debatten under "Samtliga BMW-modeller".

"Kofi"
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Vad händer med Autopower?

Anledningen till att många besöker denna hemsida är just att det kostar inget, man kan få bra med tips, kul att läsa andras erfarenheter/tankar, schyssta medlemmar..

Förvisso är 185kr väldigt väldigt lite får det man får på denna sajt!!!
men undrar om Autopower grundarna har glömt varför dem startade denna sida?? kärlek till BMW jo visst, men togs över med kärlek till pengarna..

jag antar att ni inte behöver extra kapital med att styra denna hemsida, menar annonser ni säljer o reklam räcker väl gott nog(om jag inte har fel?)

En sak till; alla som har haft nån tanke, åsikter eller varför om denna betal sak har fått svar som Kalle Hansens svar till Flayer;**Skit i att använda det då, om det inte passar** va tuff du är lilla Kalle, men jag antar att du måste väl backa upp detta förslag, del i Autopower familjen??

Kom ihåg att tack vare alla som besökte/besöker denna sida har ni nått där ni är nu o nu plötslöigt sug ut lite cash ut dem oxå.....det handlar inte om pengar utan om princip!!

Ett tanke från någon som besöker hemsidan daglingen.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
madmax05: Du missar målet, grejen är att du fortfarande kan besöka autopower som vanligt, dagligen. Däremot om du vill stödja de personer som lägger ner väldigt mycket tid på sajten, och driva sajten framåt (och dessutom få några extra funktioner på köpet) så är det en självklarhet att bli promedlem.

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Men det kostar ju inget för den som vill fortsätta på nuvarande nivå, om jag förstått det hela rätt. Den som betalar gör det för funktioner som inte finns idag.
madmax05 - Det var ett långt brandtal... Den som uppskattar forumet som det är och inte vill ha de extra funktionerna eller har råd eller lust att betala 185 kr behöver inte göra det. Forumet kommer att vara lika tillgängligt efter uppgraderingen som det är idag. Det man betalar för är EXTRAGREJER - forumet är fortfarande gratis. Hade det blivit "inträdesavgift" hade jag kunnat köpa vissa av dina argument, men nu ter de sig tämligen uddlösa.
madmax05,

Du är ute på extremt hal is med dina i mångt och mycket helt felaktiga "antaganden" och påståenden!

1. AUTOPOWER KOMMER FORTFARANDE ATT VARA GRATIS FÖR DE SOM INTE VILL FÅ TILLGÅNG TILL DE NYA FUNKTIONERNA! Detta tycks ha undgått dig, när du börjar yra om att siten numera skulle drivas av någon girig penninghunger hos de som driver den. Om så var fallet så hade man väl stängt siten helt och tvingat alla som ö h t vill komma åt den att betala?

2. Du har inte en aning om hur mycket det kostar att driva en site av denna kaliber och storlek. Det är riktigt oförskämt av dig att påstå "kärlek till BMW jo visst, men togs över med kärlek till pengarna.."

Jag är hellre en "tuff" snorunge än en oförskämd och otacksam gnällspik!

Mvh,
Kalle
Respektlöst att uttala sig som madmax05 när man inte har en aning om vad det kostar att driva en hemsida av denna kaliber, den enorma tid som crew lägger ner på författande, arrangerande, utveckling, optimering, administration osv. Jag tror inte att somliga förstår vilken tid det handlar om, jag vet att vissa medarbetare förutom fritid även offrar arbetstid för AP:s skull. Det handlar knappast om "kärlek till pengar", utan snarare en möjlighet att kunna fortsätta lägga ner tid och kärlek på en sajt som de flesta av oss utnyttjar dagligen.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
...och DESSUTOM är det helt frivilligt att stödja sajten, som flera redan har nämnt. De som inte gör det kommer att fortsätta kunna använda sajten i samma utsträckning som tidigare.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Jag vill inte framstå som inskränkt eller trångsynt... men när man kommer med kritik till ett system som man inte ens provat själv, och dessutom helt utan att komma med något konstruktivt - det vill säga enbart gnälla för gnällandets skull, då blir jag trött/förbannad även om kritiken inte är riktad mot mig personligen.

Mvh,
Kalle
Kalle - Håller helt med dig. Det är grymt tröttsamt att allting alltid ska ifrågasättas även om det är till gagn för alla. Särskilt om man som oavlönad utvecklare ägnat vecka ut och vecka in, månad ut och månad in att få ihop någonting som man tror ska passa alla. Tyvärr är det "poppis" att gnälla nu för tiden och det hämmar MÅNGA kreativa själar, för vem vill lägga ner tid och möda på något som folk ändå klagar på fast de inte har någon egentlig anledning...?
Det är som sagt frivilligt att stödja Autopower-siten och därmed få tillgång till extrafunktionerna.

_OM_ vi tänker oss att Tommie med flera sitter och håvar in pengar, gnuggar händerna med ett flin på läpparna, som madmax05 antyder, vad är felet i det? Du behöver inte vara med och bidra! Tvärtom är det bara gratulera till en bra affärsidé.

madmax05 : Ska du säga något relevant, kom då inte med personangrepp - det är direkt kontraproduktivt och ganska patetiskt.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Bones, att även om syftet är att tjäna pengar så gör man inte det om inte tjänsten är BRA och användarna tycker om den. Räknade lite snabbt att 5000 pro användare nästan inbringar en miljon om året! :o)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.