AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.201

Mängder med nyheter på gång på AutoPower!

Sida 4 av 18
Det finns olika sätt att få intäkter som t ex personliga bidrag, företags annonser, privata sälj annonser, sponsorer samt medlemsavgifter. Jag betalar gärna för att bli av med Google annonser och annat störande. Men jag tror (och vet) att man måste välja affärsmodell då metoderna för intäkter tyvärr kan motverka varandra. Jag har full förståelse för att ni behöver pengar för att fortsätta utveckla forumet men jag är inte säker på att detta är rätt väg. Medlemsavgifter kan dock hindra fler falska användare (företag som gör smygreklam för sina produkter) i framtiden. Dock kommer jag självklart att bidra till den fortsatta utvecklingen som medlem och betala.

/RS2
RS2,

Jag tycker nog att detta är en "gyllene mellanväg". Forumet förblir tillgängligt även för icke-betalande medlemmar, men för oss som vill stödja sajten och samtidigt få extrafunktioner finns möjlighet (helt frivilligt) att betala en ytterst rimlig slant. Alla nöjda och alla glada, tror jag :)

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Förutom att namnen låter som hämtade från TV-shop så :)

Försvinner någon funktion som PowerUser eller blir det fortsatt som nu?

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Hangaround:
Som PowerUser (icke betalande) kommer inget att försvinna inledningsvis. I framtiden kan det hända att enstaka funktioner förändras eller tas bort och bara erbjuds till betalande Pro-medlemmar. Exempelvis har vi haft funderingar på att ändra "Senaste 100" så att det blir "Senaste 50" för icke-betalande. Pro-medlemmar kommer självklart att behålla "Senaste 100", och har ju dessutom flera nya funktioner för att se senaste inläggen som nämns på sidan jag länkade till. Exempelvis "Senaste idag", "Senaste igår", "Senast startade" osv

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det låter bara bättre och bättre för varje inlägg du skriver Tommie!
Ser fram emot redan nu!
Hade gärna haft funktionen redan idag för att kunna utforska de nya funktionen.... för det är ju min lediga vecka!!!

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med RS2 att det hade varit skönt att slippa google annonserna som pro användare. De vanliga annonserna har jag inget emot.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Kul att det händer något, det gamla forumet var ju nästan antikt. Vet inte om jag missade någon info, men kommer man att kunna citera inlägg man vill svara på och kan man dra musen över frågan och få en rollover-funktion?

Kommer moderatorerna att bli offentliga och/eller med ett gemensamt regelverk att följa, eller kommer modereringen ske lika godtyckligt som tidigare?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
google annonserna bryr jag mig inte så mycket om, men att man ser de 5 senaste bilannonserna gillar jag verkligen!

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Håller med när någon nämnde att det skulle varit bra om det gick och betala via postgiro. Själv betalar jag aldrig via internet. Kalla mig gammalmodig och konservativ men så är det tyvärr och jag tror inte att jag är ensam om det!

------
Länk
Grodan - Du är gammalmodig och konservativ. :D
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Så länge man inte är försummlig så betalar alltid banken tillbaks pengar som man blivit avlurad från sitt kort. Att betala som vanligt via Internet faller inte in under begreppet försummlighet. Det är med andra ord helt säkert att betala till Autopower via Internet. Det är ju inte direkt en okänd betalningsmottagare.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
J.Dredd:

Betalning via internet är helt ok men att lämna ut sitt kredit korts eller liknande är lite vanskligare.
skall bli skoj detta, har längtat efter det sedan jag fick nys om det på Kntutstorp i somras,,

Snyggt jobbat Tommie, det vågar jag säga innan jag sett det.

/J

ps vill betala NU!!

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Starre - Ett dotterbolag till det företag jag jobbar på (och som sitter två trappor över mig) är en av landets största leverantörer av onlinebetalningar så jag är väl delvis lite "färgad", men jag har själv betalat med kort på nätet i säkert 7-8 år utan problem. Skulle tro att det är större risk att ett flygplan man sitter på störtar än att ens kortuppgifter hamnar i orätta händer när man betalar via de stora, krypterade systemen. :) Om jag minns rätt använder AutoPower sig av Comodo som är seriöst och bra.
Visa användare
81
Håkan W
750iAL -96
320iK -88
Tommie, ska bli spännande att se förnyelsen! Kommer självklart att bli betalande medlem.

Håkan
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Verkar bli riktigt bra det här,
Självklart kommer jag betala:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Ni som är lite paranoida vad gäller kortbetalningar över Internet: Det finns en tjänst som heter "eKort" som Föreningssparbanken har (andra banker har säkert liknande) där man kan generera ett tillfälligt kortnummer med en begränsad giltighetstid och ett fast maxuttag. Även om det skulle hamna i orätta händer kan det alltså inte göra någon skada. Tjänsten är dessutom gratis, mig veterligen. Det finns alltså inga skäl att vara rädd för att göra kortbetalningar över nätet.

Ett förslag: Varför inte ett forum motsvarande "Samtliga BMW-modeller" endast för betalande medlemmar? Nog för att nivån på Autopower ligger väldigt högt jämfört med andra motorforum (typ Z***y) men något säger mig att ett forum för dem som betalar för sig skulle hålla en ännu högre nivå. (Jag skulle bli ännu gladare om man var tvungen att använda sitt riktiga namn i det forumet, i signaturen om inte annat).

Kommer betalande medlemmar ha möjlighet att ändra sina användarnamn utan att förlora postcount och annan information?

Wilhelm Svenselius
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag håller med om att kortbetalningar är mycket säkert. Vi har hanterat och tagit emot kortbetalningar sedan 2002 och aldrig haft något problem alls.

Jag respekterar ändå de som känner sig osäkra på kortbetalningar, men då finns alltså betalnummer istället. Man ringer alltså ett Telia betalnummer med sin vanliga telefon och kostnaden hamnar på telefonräkningen. Mycket enkelt och smidigt.

Särskilt forum för Pro-medlemmar har vi diskuterat, men det kommer i alla fall inte nu inledningsvis.

Möjlighet att plötsligt byta användarnamn kommer inte att komma då det skulle förvirra gamla diskussioner.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Så...

När får vi möjlighet att PM:a, då? =)

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
När systemet släpps. Det kommer att kallas PowerPost.

Just nu lutar det åt att vi släpper det på lördag, men ändringar kan komma att ske.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.