|
Sida 15 av 18
|
|
|---|---|
|
Nu har även jag hoppat på tåget som Pro-användare. Trevligt med lite nya funktioner. Men egentligen var det väl ganska dumt gjort av mig för nu kommer AP säkert uppta ännu mer av min vakna tid:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Ja, det är/blir verkligen skönt att slippa den ganska tunga hanteringen av läsargalleriet, som jag skött om de senaste 1,5 åren. Om jag inte missminner mig så rör det sig om cirka 1000 bilar jag lagt upp... pust! Om man vill radera sin bil ur gamla galleriet så går det emellertid bra att skicka ett mail till mig. Ändringar/byte av bilder kommer dock inte att utföras (då förlorar ju PowerUser-gallerierna lite av sin funktion och tanke). Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
| Bara en lite nyfiken fråga: Hur väljs användar-id? | |
|
Ok, det låter bra (med knapparna) men varför visas läsargalleriet under min profil? Då känns det som om det fortfarande är det som gäller. Kan inte mitt eget skapade galleri visas där istället? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Player@ Ditt användar ID är väl redan valt som Player. |
|
|
bayern: Tror Player syftar på det 4-siffriga nummer man har blivit tilldelad som PowerUser. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Bayern: Jag skulle nog vilja säga att användar_id som med största sannolikhet är den prim nyckeln i tabllen med användare är ett heltal. Ett heltal som genereras av en räknare varje gång en ny post läggs till i tabellen, dvs en räknare som räknar upp ett steg för varje konto som skapas. Hade jag velat skapa en databas (speciellt en som är så stor), hade jag behövt en mycket bra anledning för att avvika från det systemet. Strängar används i regel inte som id fastän de kan vara unika, anledningen till det är att det ger en överlägsen prestanda att arbeta med tal istället för strängar. inte minst när man skickar foreign keys till andra tabeller o dyl. Här på AP får du välja Nick själv men din ID är "server tilldelad". ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Player, Användar-ID är helt enkelt ett löpnummer som genererades när du registrerade dig i forumet! Du har id nr. 25, vilket innebär att du var den tjugofemte personen som registrerade dig i forumet - det vill säga en riktig pionjär :-) Jag var den trettontusenåttioåttonde som reggade mig, inte lika tufft :D Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
|
Kalle: Du hade ju sextusenfemtifem på din gammla användare :) 5mån efter Player registrerade jag mig och då hade redan 2521st klämt sig in mellan mig och Player. Gick fort där :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Oki sorry då fattar jag. En som väntar på telefonbetalmöjligheten. |
|
|
Sådär...då är jag också med! Hur är det tänkt egentligen med ens eget bilgalleri? Nu ligger ju min bil under "Min sida" ungefär som innan, men det finns ju även rubriken "Bilar" (när man är på "Min sida"), eller här till vänster "Mina BMW". / Mvh Joakim Länk |
|
|
Vi kommer antagligen att ta bort den där listningen i profilen och istället ha en länk till gamla galleriet under fliken bilar. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
OK, tack Tommie. / Mvh Joakim Länk |
|
|
Tommie. Vill du avslöja hur många PRO medlemmar som finns nu efter bara en helg, verkar vara en hel del om man kikar runt lite... |
|
|
Pro! Känns bra, ska känna mig för lite nu. Kortbetalningen gick iaf utan problem. |
|
|
thunderswede: Visst kan jag det. Men det säger inte så mycket om hur många det kommer att bli på exempelvis ett år. De flesta tror jag aktiverar sig nu direkt när funktionerna släpps. Sedan blir det bara lite sporadiska aktiveringar under året kanske. Första aktiveringen kom redan efter 7 minuter, vilket var imponerande snabbt tycker jag. Systemet släpptes på lördag klockan 14:40. Vid dagens slut hade ca 50 st aktiverat sig. På söndagen var det ca 15 st som aktiverade sig. I morse var det en puckel mellan kl 8 och 9.30 då ca 10 st aktiverade sig. Det är nog mera givande att komma med statistik när det gått en månad. Ja, eller ett halvår. Så här i början är aktiveringarna självklart väldigt stötvis. Dessutom fungerar bara kortbetalning i skrivande stund. Aktivering med betalnummer väntas komma igång idag under eftermiddagen hoppas jag på. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
| Betalnummer gillar jag :) | |
|
Tommie: Att det trots allt var så få som registrerat sig förvånar mig, hoppas det tar rejäl fart när betalnummerfunktionen går att använda. Av mina favoritfunktioner på PRO vill jag framhålla Min PowerPost samt möjligheten att ta bort valda bevakningar av diskussioner i forumdelen, -mycket bra! Har väl inte hunnit kolla in alla funktioner ännu, men det lutar väl åt att en sk blogg samt upplägg av alla bilar mina i Galleriet ska komma från min sida, ska bara ta ett par vettiga bilder på bilparken först. |
|
|
Jag förstår inte varför det skulle ta "rejäl fart" bara för att man kan använda betalnr? Är det för att man är rädd för att använda betalkort? Eller? Förklara gärna för mig. / Mvh Joakim Länk |
|
| Jag kan bara tala för mig själv,och jag äger inget betalkort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.