AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.170

Mängder med nyheter på gång på AutoPower!

Sida 13 av 18
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
foppa: vad som står när du för muspekaren över länken [ Bevaka inlägg ] länken, kan variera stort och beror till en stor del på vilka inställningar du har gjort i din profil.

Tydligen är den funktionen extremt avancerad.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
foppa och W2k:
Ja, man kan både stänga av och slå på bevakning av valfritt inlägg. Oavsett om man startat, deltagit, eller inte alls deltagit.

Alltnog verkar det faktiskt vara en bugg för vissa användare att de inte ser sina _egna_ startade trådar som de själva slagit på bevakning någon gång i tiden. Buggen består i att diskussionen inte kommer med i listan. Men det fungerar i alla fall att slå av bevakning (eller slå på).

Jag tittar just nu på att rätta buggen.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
fråga: hur fungerar detta med bloggar? När jag går in på "min blogg" så är det en annans dagbok verkar det som.. ska det vara det? jag kan även redigera den..

Diesel-räsern
/Rickard
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tarzan, det är ngt fel på din blogg. Jag tror att du "adopterat" en frilansares dagbok. Din blog ska vara tom.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
tarzan325:
Beklagar, det låg lite testdata.

Det är rensat nu.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Betalat och klart, nu är man PowerUserPro.
Tommie: Du rapporterar väl hur det går med tillströmmningen av betalande...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Udo:
Jag vet inte om det skulle vara så genomtänkt att redovisa antalet PRO offentligt med tanke på den svenska avundsjukan som härjar här.

///Micke
Min cabrio Länk
Äsch, lika bra, i demokratins namn!
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Micke: Just därför bör antalet redovisas...

Wilhelm Svenselius
Gratulerar till en imponerande uppgradering av Autopower!! Det känns som en pånyttfödelse av en redan överlägsen entusiastsajt för oss bilälskare. En eloge till Tommie och alla andra inblandade i arbetet. Jag är fullkomligt övertygad om att detta blir en framgång.

/Stolt Pro-medlem
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Tommie:

När man lägger till en bild i sitt galleri kan man ge bilden en kommentar. Var syns denna kommentar efter upp att man uppdaterat?

Jag ser inte min kommentar till bilden.

//Player
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Player:
Klicka på bilden.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
aha...

//Player
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
foppa och W2k:
Nu borde buggen vara rättad som jag ser det.

Rättningen är gjord så att de inlägg man _särskilt_ valt att få bevakningsmail på i samband med att man gjorde inlägget, kommer med i listan över bevakade inlägg. Så var det inte tidigare. Tidigare visades bara de inlägg som man valt att få bevakning på som man i efterhand med den nya funktionen valt att bevaka. Skillnaden är hårfin men ack så viktig.

Däremot fungerar det så att listan inte visar samtliga egna startade inlägg om man i sin profil valt att få bevakningsmail på alla egna startade inlägg.

Vill man slå av bevakning för dessa finns två alternativ:
Alt 1. Stäng av bevakning för samtliga startade inlägg genom inställningen i användarprofilen. (Ett enda ställe för samtliga inlägg).
Alt 2. Leta upp inlägget med hjälp av exempelvis länken "Mina inlägg i forumet". Klicka på "Avsluta bevakning". Detta gäller alltså bevakning av ett enda enskilt inlägg.

Om man ofta får bevakningsmail som man inte vill ha så kan man enkelt stänga av detta genom att gå till inlägget och klicka på "Avsluta bevakning".

Detta gäller alltså oavsett om man startat bevakningen genom att:
-Vara trådskapare och ställt in att få mail för samtliga startade inlägg.
-Vara trådskapare och då kryssat för att man vill ha mail när någon svarar i diskussionen - och dessutom ställt in att bara få mail på diskussioner där man valt att få mail.
-Vara deltagare i diskussionen, och ställt in alternativet att få mail när inlägg sker i diskussioner man deltagit i.
-Varken vara deltagare eller startare av diskussionen - men med hjälp av den nya funktionen valt att bevaka den aktuella diskussionen.

Även om det låter väldigt invecklat så finns det alltså alltid bara två alternativ. Slå av eller på bevakning. Länken vid inlägget tar hänsyn till samtliga ovan nämnda fall och kombinationer av fall. Tooltippen för länken ger ytterligare information om varför statusen för diskussionen är som den är.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Player:
I bildlistan kan du även hålla musen ovanför bilderna och få fram kommentaren som tooltip.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Tommie: Tackar, bra jobbat :)

///Foppa
Himla trevligt med alla nya funktioner. En liten sak man kanske kan åtgärda?
Jag råkade skriva årmodell på en av mina bilar på ett felaktigt vis, fortsatte sedan med att fylla i info för att till slut skicka upp alla info, kommer då till sidan med texten "felaktig årsmodell" eller något i den stilen, tyvärr var i stort sett alla info jag fyllt i borta vilket var lite bökigt. Tänkte ju inte på att backa i browsern vilket borde ha funkat..

Hade även varit skönt med en snabblänk för att kort kunna svara på inlägg i sin gästbok.

Har inte hunnit med att gå igenom alla finesser men helt klart har Tommie gjort ett magnifikt jobb, det ger mig gråa hår bara jag börjar fundera på antalet timmar han har lagt ner..

väl investerade 185:- man spenderade ju en stor del av sitt liv här innan, hur det blir nu vågar jag inte ens tänka på ; )

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det ska jag fixa. Hur skrev du in årsmodellen?

Mvh
Tommie, AutoPower.se
teflonminnet sviker, men jag har för mig att jag skrev 19xx då jag var osäker på exakta årsmodellen.

Är det ok att rapportera buggar gällande power user/pro funktioner här i tråden i fortsättningen eller hur vill du ha det?

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det är en smula enklare för mig om det kommer per e-post. Jag kategoriserar och rangordnar buggmail enligt ett särskilt system i inkorgen.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.