AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.184

Mängder med nyheter på gång på AutoPower!

Sida 11 av 18
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Ett sätt att locka till bättre/trevligare inlägg kanske kan vara en funktion under "Rapportera inlägg" där man kan tips crew om ett ovanligt välformulerat, trevligt, roligt eller initierat inlägg. Plocka sedan ut en favorit i månaden eller så och belöna det. Kanske en pryl, eller kanske fritt medlemskap för en tid. Lyfta fram det som är så bra med siten.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Varför kan man inte citera inlägg man svarar på? Varför finns det ingen roll over-funktion så man slipper öppna hela frågan för att få ett grepp om den? Varför är modereringen fortfarande så godtycklig?
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag ville bli "pro" redan efter ha läst första inlägget! :) Bra jobbat Tommie. Ser verkligen fram emot Lördag? Man kan inte möjligtvis redan nu betala?
Tror inte heller att denna lilla avgift kommer att skrämma bort användare då det fortfarande kommer att vara möjligt att ta del av sajten gratis. Kör hårt!

DANNE
Min bil: Länk
Paap Reeder
Hej Tommie och Johan!

Måste vara stimulerande att på kort tid få upp en tråd på över 10 sidor. Visar på engagemang och intresse.

Har alltid beundrat era insatser! Ni ligger klart i premiumklassen alla kategorier.

Kommer givetvis att gå med som Pro. 185:- vad är det? - en struntsumma. Att packa små fyrcylindriga familjebilar med framhjulsdrift några gånger med V12:an vid rödljus kostar bara det mycket mer.

Jag har utan bedövning sparat flera 10 000:- tals kronor i kostnader tack vare ert initiativ med AP och att mängder med duktiga medlemmar delat med sig av erfarenheter och tips.
(Tänk bara när M70:ians toppar skulle dit ...)

Tackar alla forummedlemmar och powercrew .... hoppas allt kan fortgå som vanligt .... ty om ngn månad skall V12:an ner från pallbockarna så mera skriva följer!

Hjärtliga hälsningar /// Paap Reeder
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
parolof: det är skillnad på kritik och dumma kommentarer om saker man inte kan nått om.
parolof,

diskutrymme är billigt visst, men hur billigt är det att köpa den kapacitet som autopower behöver. Hur mycket processorkraft går det åt att driva den, hur mycket bandbredd går det åt...? Har arbetat med att utveckla webapplikationer och publika websiter förut dessutom har jag arbetat med att skapa databaser, konvertera/migrera databaser och optimerat databaser. Har mycket svårt att tänka mig att en webserver där många siter ska samsas orkar med att driva autopower om det inte är ett veritabelt monster. Hur mycket kan du om systemutveckling/drift egentligen?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Kommer oxå betala. Denna sajten har sparat mig långt mer än 185:- som det kommer kosta så jag kommer fortf. att stå på plus (+) =)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Du kan bevaka valfria diskussioner i forumet oavsett om du varit deltagare i diskussionen eller inte

<--- Har saknat den funktionen. Då man ibland inte hittar tillbaka till gamla inlägg man skrivit. Men iof.. kanske bara jag som e kass på att söka.. vad vet jag... =) vore fint att kanske få upp en lista med dom inläggen som man själv skrivit i för att lättare hitta till dom.. istället för att få mail var gång nån skrivit i tråden...

Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Spajjjs:
Ja, du kan få fram en lista på dina egna inlägg.
Du kan också lista alla inlägg från vem som helst.
Du kan även lägga bevakning av nya inlägg från valfri användare.

...bara för att nämna några funktioner. :-)

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Tommie(Autopower)

Nu tror jag att flera user väntar på att det ska släppas ungefär som när x-box360 släpptes:))

SÅ när? lördag kl XX.XX?
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag kan inte lova att det blir imorgon lördag, men jag siktar på det. Vi har haft 20 st betatestare för systemet och första dagen fick jag in ca 25 buggrapporter. Lyckligtvis är i stort sett alla fixade. Det återstår dock en hel del småpill. Bland annat återstår att fixa lite sidor med dokumentation och faq. Helst vill jag vänta tills allt är klart. Men det känns samtidigt dumt att hålla på det bara för att exempelvis dokumentation inte är komplett.

Släpper vi det på lördag så kan det vara så att det kommer att finnas några smärre skönhetsfel eller småbuggar. Bland annat så finns det två listor som inte går att sortera i datumordning, utan bara alfabetiskt. PowerPosten har också någon liten bugg att om mottagaren raderar mottaget mail, så tas det även bort hos avsändaren. Ja, det är lite sådant småpill. Men inget allvarligt som jag ser det. Jag hoppas att användarna har viss förståelse för att allt inte fungerar till 100% från första dagen.

Även om den de flesta funktioner ser väldigt enkla ut på ytan så är det i vissa fall en hel del jobb som ligger bakom. Jag räknade på antalet filer som är nytillkomna eller ändrade och får det till 170 st programfiler(!) Självklart kan det finnas någon bugg här och där. Det vore nästan konstigt annars.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Postar nu min fråga för 3:e gången, hoppas på svar:

Tommie (Autopower):

Vad händer med ens bilar i det nuvarande galleriet? De är ju bara bundna med medlemmen genom Mailadressen.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
don-salvatore87:
Det är faktiskt inte bestämt riktigt ännu, men som det ser ut just nu så lutar det åt att allt kommer att fungera precis som vanligt. Däremot har vi inte tänkt att underhålla gamla galleriet med uppdateringar längre, eftersom nya galleriet med BilBloggar, bilder osv tar över med klart bättre funktioner.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Nya versionen verkar vara sjösatt nu!

Keep Your Distance!
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jajamen! Nu är det släppt.

Clubsport:
Ditt inlägg kom 1 minut efter att det släpptes. Imponerande! :-)

Mvh
Tommie, AutoPower.se
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vem blir först med att köpa till sig Pro status?

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Detta verkar lovande :)

///Foppa
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Sådär inbetalt och klart!
Betalt och klart här med...

Blir roligt att höra hur många Pro medlemskap som bli sålda nu under veckan.

.

Vad händer om jag skickar PowerPost till en medlem som inte är PRO-medlem? Kan han läsa/svara ändå?

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.