|
Sida 10 av 18
|
|
|---|---|
|
Är man portad så är man ju inte välkommen ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Tommie; Jag är inte kritisk till idén att göra sajten lönsam. Om du läser mitt förra inlägg så beskriver jag min oro över att sajten ska tappa i kvalitet. Det är bara ett råd till Autopower-crew att gå försiktigt fram med dessa förändringar så att man hinner säkerställa att man har besökarna på sin sida. Risken är annars att det blir ett bortfall. Jag är som sagt imponerad över den kreativa affärsmodellen men jag hoppas också att AP-crew är medvetna om att det är ett vågspel. Om alltför många funktioner stängs av för den breda allmänheten riskerar AP få en negativ utveckling i antal besökare istället för den ständiga tillströmning som är idag. Bara råd i all välmening alltså, för Autopowers fortlevnad! Jens |
|
|
JohanE: Inte alls det jag syftade på. Jag visade bara på hur den världen fungerar där det är mer opensource och community (gemenskapen) är det som driver tekniken framåt.. (Inte att Linux är gratis, för så är det inte rakt igenom) /M |
|
|
Grodan: Servern skickar ut stora mängder mail bland annat till de som prenumererar på bevakningsmail på diskussioner. När e-postadresser inte fungerar drunknar vi i felmeddelanden samt att vi inte kan kommunicera med användaren. Vi har valt lösningen att temporärt automatiskt spärra kontot tills mailproblemet är löst. Kontot kan alltså spärras om ett automatiskt mail (exempelvis prenumerationsmail) inte kommer fram. Det kan alltså ha varit under en kort stund som mailadressen inte fungerat vilket genererat spärren. Som mailmottagare har jag dock full förståelse för att man kan undra vad som hänt, eftersom man inte vet vilket mail man inte fått och därför lever i tron att sitt mailkonto har fungerat till 100%, när det i själva verket kanske varit 99%. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
MrMarsupilami: Jag tror inte sajten tappar i kvalitet eftersom vi tillför ny funktionalitet och bibehåller allt gammalt och gratis. Jag tror inte heller att det blir något nämnvärt bortfall eftersom allt finns kvar men de som vill får får tillgång till mer funktioner. Du skrev tidigare: "Ingen vinner ju på att dagens besökare överger Autopower helt och hållet..." Jag är skeptisk till att någon överger sajten helt och hållet när det tillkommer funktioner och erbjudanden. Inte skulle jag skrota min BMW om min auktoriserade BMW-handlare börjar sälja rattmuff för 185:-. Särskilt inte om det samtidigt ingår att de erbjuder sig att stå till tjänst att saluföra min BMW i press och annonsmarknader till ett värde av 180:-. Lyckas de sälja min bil har jag ju kanske tjänat tusentals kronor. Ja, jag vet att jämförelsen haltar. :-) Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Tommie; Jag tror heller inte att någon överger sajten helt och hållet. Så länge huvudfunktionaliteten finns kvar för icke-betalande besökare är det nog ingen fara. Problemet uppstår om det försvinner funktionalitet som finns idag eller om det sker en uppdelning mellan "vanliga" användare och Pro-användare. Dessutom är det lite av en profileringsfråga. Vissa bilsajter är helt ointressanta i mitt tycke eftersom de har en alltför kommersiell utstrålning. För mycket blinkande reklam gör att jag surfar vidare till en någon annan av de tusentals intressanta sajter som finns. Det var det jag menade med att målgruppen kan förändras. Eftersom jag inte har sett "nya" AP så ska jag inte spekulera för mycket, får helt enkelt vänta tålmodigt till den publiceras och önska er lycka till! Jens |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
BMW-MAN.: tackar för de värmande orden , man kan ju fundera om jag hade fått 50 spänn för alla inlägg jag gjort för att hjälpa mina BMWkollgor här på sajten så hade jag tjänat 588.000 kr :) Om hälften av inläggen sparade 1000 kr åt bmwägaren i verkstadskostnader vilket då blir 5888stX1000kr=5888000 i insparade pengar för BMWägaren, detta är en hypotes men nånstans finns verkligheten, sedan om vi lägger Folkes och Johan B mfl tusentals kloka inlägg ovanpå detta, se är det inte Autopower som tjänar några stora pengar utan det är användarna som tjänar de stora pengarna. Och så tjafsar vissa om 185 spänn :) Ja jisses. Dessutom så kostar det inget om man inte vill :) ///MVH Hasso Länk |
|
Skillnaden är väl att de som bidrar med kunskapen inte är de som får del av de "nya" pengarn utan ägarna av siten? Som jag ser det så är denna site tämligen meningslös om användarna överger den och går någon annanstans. Om vi tog bort alla användare från denna site så skulle den dö bort direkt. Om vi tog bort siten skulle användarna skapa en likadan site på ett år - högst. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Bra jämförelse Hasso, funderade själv i de banorna när de värsta gnällspikarna satte igång. Det jag tycker är tråkigt är att attityden i trådar nu inte alls är densamma som för 2-3 år sedan. Numera kan ju folk bli arga om de inte får hjälp inom en timme. Framförallt det har fått mig att spendera mindre tid på forumet. Det förekommer även rena personangrepp på personer som är lite "extrema" i tex orginalfetischism, vilket jag finner väldigt tråkigt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan - Du tycker inte att de som förespråkar styling råkar ut för en och annan smäll också? Skulle väl snarare säga att origalfetischisterna är råare i sitt tonfall - vilket är lika fel. Alla borde kunna respektera andras åsikter. Kanske också att du spenderar mindre tid här eftersom du sålt BWMn, vad vet jag. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Filuppladdningsfunktionen i inläggen är mycket efterlängtad. En idé på en förmån en Pro-medlem kan få är schyssta erbjudande på BMW och Autopowerprylar? 185:- är för övrigt ett rimligt pris. |
|
|
Jag kanske formulerade mig fel, jag har spenderat mindre tid på siten de senaste året pga att stämningen blivit klart sämre. Jag tycker absolut att de som gillar styling får sig en och annan törn de med, jag skrev peroner som är lite extrema vilket går båda hållen. Sen tog jag ett exempel då jag tycker de ligger i minoritet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
parolof |
kritik som inte godkänns av en klick=gnäll? Fina grabbar.. |
|
Har också märkt att stämningen blivit lite tråkigare, mer hetsig och aggresiv vilket är mycket tråkigt. Siten ska ju vara till för BMW entusiaster, inte för folk som råkar ha en BMW och gillar att mucka gräl (väl skyddade bakom sin dator) Om en betalning skulle råda bot på detta vet jag nog inte, kanske? 180 spänn för mer funktioner och tre annonser är ju inte så mycket att bråka om. Däremot skulle jag bli lite ledsen om man skar ner för mycket på "originalfunktionerna" bara för att man inte betalar. Får väl se hur det utvecklas, men jag vill bara understryka att man måste vara uppmärksam på reaktioner innan man börjar ta betalt för något som förut var gratis. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Med PRO kan man stänga av bevakningen i utvalda trådar. Typ denna! :D UNDERBART att slippa en del personers patetiska okundskap och avundsjuka! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Den som kan tänka sig betala 50 öre per dygn, får tillgång till en AutoPower site som är bättre än vad den någonsin har varit. Hur kan man vara så fientligt inställd till något som man bara har hört om ryktesvägen, hur många av er som är kritiska har sett hur dessa nya funktioner är utformade? Dessa nya funktioner kan mycket väl liknas vid de utrustningspaket som finns att köpa till när man köper till en bil. Själva siten kan ju liknas vid själva bilköpet, som i det här fallet är och kommer att förbli gratis. Men den som vill ha lite mer lull lull, kan enkelt få köpa till det, inget konstigt med det. Och jag kan lugna de som är rädda för att den icke betalande delen ska få färre funktioner att leka med, så är det inte riktigt! Hur kan ni veta att det inte finns något i godispåsen för de icke betalande? Det är väl bättre att vänta och se vad som erbjuds... ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Tommie (AutoPower)// Tack, då vet jag hur det fungerar! :) ------ Länk |
|
|
Grodan: Antagligen för att undvika spam. Om man måste ha en giltig adress för att kunna posta, kan ingen bulkregistrera massor av användare för att spamma forumet (det blir i alla fall betydligt svårare än annars). När det finns en direkt "fysisk" koppling mellan ens användare i ett forum och ens verkliga person - t ex att man har betalat med sitt kort, använder sitt riktiga namn eller har sin riktiga e-postadress knuten till kontot - tenderar många att vara lite mer seriösa än om man är helt anonym. Detta drabbar förstås inte alla. :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Märkte just att Tommie redan hade svarat. Kan man få bli Proanvändare snart så man får radera inlägg? :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Kommer att bli bra det där med lite nyheter på autopower.Sen att nån bråkar om 185:- tycker jag är fånigt,ja menar vad får du för det,en biokväll får 2,1 luftfilter till bilen,eller nån timme i gdg hallen:) Jag själv som skruvar bmw nästan hela min lediga tid har/haft enorm nytta av kunskapen på forumet.Fast ett 02 forum hade smakat mumma;). Så lycka till... Mvh/Micke Min 02sida www.bmw02garaget.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.