AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.575

Min vita M5 touring

Sida 1 av 4
te
303
ted81
BMW M3 E92
ja nu har jag funderat ända sedan jag ställde av den .
mina tankar har kretsat intensivt i huvudet , ska jag sälja E34 och köpa en e39 M5 ...tror nästan jag har bestämt mig .
men vad är skäligt att betala för en tidig e39 M5 ? .

har kollat lite oxå om inbyte på min bil , alla svarar samma sak : vit bil är omöjlig att sälja !!! stämmer detta verkligen jag köpte den ju för att den var vit , den är ju så snygg i vitt.
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Det är bara snack!
så säger dom till alla gamla bilar med starka motorer.
har du lite bilder på den?
Har aldrig skådat M5 vit e34 touring hittills.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Din bil är så pass ovanlig så att om skicket är rätt så blir det inga problem att få den såld!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
Vita svenssonbilar är svårare men på en M5T är det nog snarare ett plus!
Vita bilar är svårare til samma pris, det tror jag inte kan betvivlas.
Gäller nog också en M5T om inte du hittar en riktig entusiast, då
han möjligen ser det som et pluss i stället.
Kan nog bli väldigt svårt at övertyga en handlaren om at han kommer
träffa denna kund.
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Fantastisk färg på en M5 touring med svart/grå kontrast, dessutom ett av de ovanligaste standardfärgerna till en M5 touring, din bil är -92 så den är sannolikt alpineweiss II- bara 7 !!!!! tillverkade bilar i denna färg. (finns två stk i alpineweiss III)
Min är Också alpineweiss II -93 (tidigare svenskreg. EYK --- )

Här finns några bilder:

Länk

Länk

MVH:
Sakke
Ted81,

Jag är besatt av vita bilar, älskar det! Hur långt har din gått? Skick? Värde?

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Den var fin i vit faktisk kunde inte tro det hmmm
ögongodis :)
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Hade jag haft möjlighet att välja färg när jag köpte M5 hade jag absolut valt Alpinvit med spoilerpaket i antracitgrått och svart inredning.Nu är jag ju inte missnöjd med min kombination(Maccau blå/Laxsilver med cremeläder)men en vit M5 står högre på min lista.
Tror inte att du får några större problem att sälja bilen.Ett inbyte hos en handlare är dock en annan sak.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
håller helt med -Tracfreak- bilen bör säljas privat inte som inbyte om du inte vill förlora pengar men det KAN ju föra med sig en den trassel förstås -
gör en test, annonsera ut den -
te
303
ted81
BMW M3 E92
Jag köpte ju bilen för att den var vit !!!
tyckte den var så otroligt snygg i den kulören , i mina ögon den snyggaste färgen på e34 M5.

skicket är väldigt bra på bilen , det som behöver åtgärdas eller rättare sagt ska åtgärdas är kopplingen .
min mamma lånade bilen flitigt med hon väntade på att hennes bil skulle levereras, slutsatsen är ju den att : vilken tur hon köpte automat !
dock har den ju rullat ca 24000mil , men motorn är ju renoverad av förra ägaren (M. Kilander) .
Vad kan man begära för bilen då ? 70000:- ??

och min andra fråga är ju som jag frågade tidigare vad är skäligt pris på en M5 e39 ?

E38B12...vita bilar är stört sköna , finns det vita m5 e39 ?

V12 LeMans
ted81 :

det finns vita M5 e39 , var av minst en i Sverige , väldig snygg.

Jag köpte min vita 540 e34 , just för att den var vit och med M5 3.8-fälgarna (+ ganska välutrustad).
te
303
ted81
BMW M3 E92
mr_mad

jovisst har jag en bild ...

Länk
PA
35
PAC
M5T -95
ted81,
Den är vacker och mycket ovanlig. Hade den varit grön hade du fått samma kommentar: "Grön bil är omöjlig att sälja!"

M5 är ingen bra inbytesbil, utan bör säljas privat. Värdet på bilen är vad säljare och köpare kan komma överens om. Annonsera och se vad som händer.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Priser på M5 E39...

Det är ganska lätt att få en prisbild - kollar på sajter på nätet vet ja.
Priser finns ju från under 200 till över 250 kan man ganska säkert säga, men gå för allt i världen inte blint efter prislappen. Folk är ju inte dumma, och du får oftast! vad du betalar för dvs (skick, mil, historik, utrustning, attraktiv färgkombinaton osv).

Nicke
E38B12

Har aldrig hört talas om någon som er besatt av vita bilar förut,
måste nog vara en sällsynt sjukdom :-))

Kul at så många gillar vita bilar. Tycker bilen ser bra ut själv,
fast jag hadde nog inte kjöpt den.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
jävligt läckert med polerade kanter och svart centrum... jävligt läcker bil förövrigt... Finns förresten en vit 530T på börsen... även den jävligt läcker!! :))

// Erik
te
303
ted81
BMW M3 E92
Nu har jag satt ut den på annons .
får jag inte bra nog för bilen så får den stå kvar .
då skrapar jag ihop resterande pengar till en e39 ändå .
då kan sambon använda touringen som shoppingbil :)

V12 LeMans
ted81 : rätt inställning , ser trevlig ut , med rätt stuk ( möjligtvis snyggare med M-parallell-fälgarna som sitter 95-orna )
te
303
ted81
BMW M3 E92
v12 lemans : ja varför ska jag ge bort den när den gör sig så bra i mitt garage och sambon älskar att köra den.

Då kan jag lika gärna vänta några månader och spara vidare tills alla pengar finns för att köpa en e39 M5.

Mina tankar ang e39 är en en budget för inköp på 250000kr och 30000kr till oförtsedda utgifter, som nästan alltid kommer vid köp av sånna här bilar.
är jag helt ute å cyklar eller är jag ganska nära verkligheten ?
te
303
ted81
BMW M3 E92
hittade denna idag

Länk

ska åka bort å titta på den i morron (bor 3mil i från bara)
den verkar lite väl billig eller gör milen så mycket??
det finns ju mer budget å "pyssla" om en sådan bil ....sen är ju frågan om hur den ser ut i övrigt tex inredning , service osv ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.