AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.315

när kommer e46-or att kännas gammla?

Sida 1 av 2
Som frågan lider.När kommer de att kännas gammla?
Vad tycker ni?
Nu.

Flåklypa
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
hmm jag känner då att dom kommer kännas som en ny bil länge till. Linjerna och den utrustning man kan ha i dom är inte förlegad så för mig är det nybilskänsla fortfarande =).

DTM system och rak 6a ;)
För ett halvår sedan, när E90 lanserades ;)

Skämt åsido.. det varierar ju från person till person. Jag själv tycker att E46 är tidlöst designad både in- och utvändigt, och eftersom det är en enormt kapabel och bra bil kommer det dröja länge innan den känns omodern!

Min E30 känns fortfarande modern om man jämför med många exempelvis japanska/koreanska bilar tycker jag.

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag funderar inte över om en bil känns gammal. Jag vill ha en bil som så bra som möjligt tillgodoser mina önskemål. Om det betyder att den är gammal eller ny (eller känns så) är egalt.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
fast dom modellerna som kom som premiär av e46 blir ju snart 8 år gamla....

DTM system och rak 6a ;)
sony:

E46blev gamal när man lanserade E90
Jag tycker att de senaste modellerna typ 03,04,05-a med M paket kommer att kännas gammla först om typ 4-5år.Jag tror inte att om man inte är bmw entusiast ser någon skillnad mellan e46 e90.Jag menar inte att de är lika,jag menar bara att man inte ser vilken av de är nyare modell.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag tror dom kommer att se gamla ut när nästa modell kommer. När E36 var ny tyckte jag de var otroligt snygga men nu börjar de se rätt slitna ut många utav dom och de syns att de har ett par år på nacken. Det tar nog många år innan jag ser E46 som förlegad.

Jag håller med Kalle Hansen... Det beror mycket på vad man jämför med! BMW håller hög kvalitet och design vilket gör att det tar lång tid innan man tröttnar.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Jag tycker E46 kommer kännas fräsch tills de erstätter E90ns eländiga bakände :)

Nej, men Facelift M-sport kommer inte kännas daterad för mig på några år ännu, med viss reservation för hur den nya coupen kommer se ut :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
227
Fenriz
bmw 325 -87 trimmad
hehe. är jag bara fattig eller så tycker jag att tom e36orna känns nya :p
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Fenriz:
Som sagt... det beror på vad man jämför med :-)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ekin
E46 kommer att kännas ny länge till...och dessutom tycker ja hela E90 e misslyckad..tyvärr..ja tycker fortfarande bättre om E46
Jag tycker att BMW har alltid överträffat dom gamla modellerna med nya snygga skapelser och varje gång fått dom att se moderna ut men ändå smakfulla..men E90 tycker ja e ett steg bakåt..säkert e de hur bra bilar som helst men ja tycker man ha gått ifrån den Stilrena BMW-designen!
ja vet att de inte e många som håller med mig nu men de e min åsikt!

Ni
221
Nick3
318i-91
tja! som sagt tidigare så är e90 ett på gränsen till ett misslyckande
e46:an är betydligt snyggare både in och utvändigt så den står sig bra länge till men nu är det ju väldigt individuellt med vad man tycker är snyggt osv.//MVH
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Måste hålla med Wendtan ang en faceliftad samt M-sportpaket E46:a, ser riktigt bra ut i MINA ögon!
Själv så har jag funderat på att byta bil till nästa år, just p.g.a av att bilen börjar bli lite gammal (01) absolut inte för att den ser omodern ut eller känns så, men de är som sagt en 01:a samt 9000 mil o sen har jag snart kört den två år!
Vill man ha något nytt, tex 04-05, som jag är lite inne på (200'-250'kr), då har S40 T5 o A4 2,0T (facelift) dykit upp i tankarna, de jag tyvär inte gillar hos S40:in är att den ser så jävla snik ut, snacka om ihoptryckt S60, ställer jag den bilen bredvid min egen så tycker jag S40:in ser ut som en riktig svensson bil, visst ser den modern ut, inget snack om saken, men sen då... inuti så tycker jag min BMW ser lika modern ut samt sportigare och snyggare! De som är positivt är väl att de är en femma vs Audins skrikande, ansträngda fyra!
Men de lutar nog ändå mot audin, den är ju iofs lite dyrare (speciellt utrustningen) men kvalitetskänslan samt utseendemässigt så hänger inte volvon med!

Detta är mina värderingar!

hutz1975
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hutz 1975 Toyota då eller Saab?
På ett sätt kändes E46 inte hypermodern designmässigt redan när bilar som ex E60 och V50 dök upp för ca 2 år sedan.
Å andra sidan är E46, liksom E39 och även till viss del även E36, designmässigt tidlösa bilar vilka kommer att göra sig bra i framtiden.
E46 känns lika gammal som klassik musik. ;)
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Som några redan nämnt så känns e46:an ganska tidlös så att säga att den känns gammal känns inte helt. Dock föll jg ganska direkt för den nya designen så visst åldrades bilen en del när den nya kom ut, tror den riktiga åldersfallet kommer komma i samband med när den nya coupen släpps (om den inte floppar totalt). Då är ju hela nya serien ute på marknaden, förutom M modellen.
E46 känns gammal nu. Egentligen för 6 månader sen som flera skriver. Speciellt inredningen där har utvecklingen sprungit ifrån E46
Mi
36
Micckee
328 ci 00:a
hummm ja tur man har en coupe dårå, den finns juh inte i e90 ännu hehe :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.