AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.566

Andra stolar

Sida 1 av 2
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej.

Jag undrar om andra BMW stolar passar i Z3?
Är inte alls nöjd med orginalstolarna och vill gärna ha ett par bättre stolar, Z3:ans sportstolar hade ju varit nice men jag har inte hittat några på skrotar.
Tar gärna emot tips på andra stolar som fungerar att ha i Z3 som är justerbara vill inte ha bara "en" sittställning.

//Daniel
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Har ej ett svar på din fråga om vilka stolar som passar, dock hittade jag denna annons på forumbörsen, ser bra ut iallafall.
Länk
här är annonsen Länk
Vore inte helt fel om du kunde trycka in dom!
Annars så håller jag med dig om att originalsportstolarna gör sig mycket bra i z3an. Hoppas du hittar ett par.
Mats
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Tja daniel!
Försök hitta på nå stolar från m roadster eller cupen då! för dom är sköna faktiskt! sen så passar dom ju dessutom in väldigt bra i bilen! Tror nog såna ovanstående stolar från E46 karossen kommer se klumpigt å konstigt ut i en z3!

M.E
Går säkert att trycka i Recaro skinn, har modeller som passar de flesta BMW.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Mats Landh: Det vore ju tänkbart men jag tror inte de stolarna skulle se sådär jättebra ut och jag tvivlar på att dom passar.

Elving: Jag har försökt men det är jäkligt klent med Z3:or på skrotarna iaf om man vill ha inredning till dom.

E38B12: Det har jag också tänkt på, men jag taninröd inredning så jag vet inte riktigt hur det skulle se ut, vill ju gärna att det stämmer överens hyfsat bra.

//Daniel
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fortsätt jaga Z3 sport/M-stolar!!! Z'an har ett mycket kompaktare underrede än de flesta andra BMW och Du vill ju inte sitta högr högt upp.. Dessutom är det VÄLDIGT tight i sittbrunnen så jag tror inte några andra får plats, det gick tex inte att få in mina Sparco Evo L stolar.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Caspar: Jo jag också tror det är bäst att ha orginal stolar, sitter ju i allra lägsta läget idag i bilen så mycket högre vill jag inte sitta för då är ju knoppen ovanför vindrutan.....

//Daniel
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
För att fortsätta, jag har tittat lite på Sparco, Recaro, Jamex och OMP stolar som bör få plats i Z3:an.
Recaro Sport Trendline, Sparco Torino 2 och Jamex Monza verkar vara stolar som bör passa i Z3:an är det nån som vet vilka som säljer dessa märken i Sverige?
Kan ju vara bra och testa och se om dom passar innan man köper nån av dom....

//Daniel
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
För information kring stolsfrågan har du här en sökfunktion på ett amerikanskt z3 forum, där har många testat olika varianter av racingstolar. Inte helt okomplicerat med utrymme och infästningar om man gör ett snabbsvep på trådar.
Länk

Mats
hur går det med airbagen om man byter stolar det sitter väl en sensor i orginalstolarna om jag inte minns fel
Länk

/ Fredrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Realcar säljer iaf Sparco
V12 LeMans
Annars är ju dessa häftiga :

Länk

Länk

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Tack för länkarna, är det nån som har kontakt med nån som hämtar hem delar från Tyskland för dom stolarna som Zredrik hade länk till vore ju kanon att ha i min bil.

Om ni känner nån som kanske skulle kunna tänka sig att ta med sig som hem, hör av er till mig då är ni snälla.

//Daniel
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skall Du ha riktiga dräpare så finns ju som alltid G-Power (Recaro stolar). 4,5kg per stol till det måttliga priset €1.500,- och för ca €1.000,- extra/st får du dem i vilket orginal-skinn du vill. Länk
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Caspar: Nja det är väl inte riktigt det som jag är ute efter vill bara ha ett par bättre stolar då jag tycker man sitter som en kratta i orginalstolarna, är van med Volvostolar som jag måste säga är fan så mycket bättre.
Plus att med orginalstolarna så fungerar ju airbagen som den ska utan en massa extra tricks....

//Daniel
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jo Volvo stolarna är bra och dessutom riktigt snygga. BMW kan matcha, men då måste man har sportstolar. Lycka till med letandet.

Vad kostar nya stolar i Svrige? I staterna får man dem för $3.470,- enligt Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Förresten.. Lägger du ett bra bud på mina så kan jag byta till Recaro :-) Bilden missvisar lite färgen, men de är svarta/ljusgråa.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Å så länken...

Länk
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Caspar: Ungefär vad hade du tänkt dig för stolarna, det är ju helt fel färg för min bil eftersom jag har röd inredning, men är priset rätt går det ju ändå....

//Daniel
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det blir nog på tok för dyrt att köpa mina...

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.