|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Se: Länk Mvh Otto | |
| Ja, den har man kollat på några gånger. Lite manligt är det ju med tre förgasare ;-) | |
| snyggt bygge! | |
| Snygg färg, är det Chamonix Wiss månde? | |
| Den är RIKTIGT trevlig! Lagom busig. | |
|
Ljuvligt!!! E3-Otto! Så där skall det se ut :-) BTW, har Du planer på att montera stötfångare o litet originalemblem? Vore gôtt!!! Kanske en sleeper? Misstänker att Du piskade 854:an? (visst är det fult med mustigare framhjul än bakhjul ;oDDD (854:a) Felhjulsdrift är ju bara just...så FEL...Vore snyggare om han backade...strippen ;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
PowerMac: Det är Chamonix. Kraftwerk: Eventuellt en glasfiberavgjutning av bakstötfångaren. Jag har orginal emblem i grillen, men det kanske kan se ball ut även bak. Jag fick spö av volvon, den körde 13 någonting. J-la TURBOS ;) Tack för alla åsikter! Mvh Otto |
|
| Härlig retro-trimning, snygg färg! | |
V12 LeMans |
Trevligt , E3orna är kult , 2800 låter häftigare än 3.0( namnet alltså , hehe) Nostalgi , när man åkte ner till solsemester(med familjen) till Italien på 70-talet "kryllade" av E3 på autobahn , blev snabbt(!) förälskade i de bilarna . 2800 är sällsynta idag . Härligt med B9-maskinen . Och dessutom i Chamonix-skrud, ;-). |
|
Lover: Vad är det för 2800 du har? Mvh Otto |
|
|
2800 från -70, tillhör enl. VIN en av de 704 st. tillv. för export till USA, kollar man på amerikanska listor så nämns inte detta? Skinn och lucka, lackad i Floridagrön. Köpte den för att det satt en org. träratt i den, bra att ha ;) Ett riktigt lik, mängder med rost på de vanliga ställena. Jag har under åren samlat på mig delar för en busrenovering, 45:or, kam., extraktor samt mängder av plåt. Saknar för tillfället bara tid........ |
|
|
OK, Det satt trä ratt i min också:) Och std lsd jag har en fördelare som är ombyggd enl 009 till 2002ti (utan vacuum och en annan tändkurva). den skulle jag haft på min, men det blev wastespark istället. Kan vara till salu. Jag har även insug till 45or om du inte har det ännu. Vad är det för status på cs:en? Mvh Otto |
|
|
Statusen är ungefär som på E3:an, kanske inte riktigt men bra nära. Ägt den sedan -87, körde hårt med svetsen ett tag, därefter har den stått i +15 år. All plåt finns, nya skärmar, front osv.. Saknas även där bara tid.. Enligt sambon så har jag köpstopp, men det kunde vara kul att höra vad du ska ha för fördelaren....hon behöver inte veta allt. Det går att beställa frakten till jobbet, har funkat förr. Sitter naturligtvis lsd på mina vagnar också ;) Kollade upp E3:ans VIN igen och en av 708 st. skall det vara, 2420001-2420708. Bäst att rätta, innan man får på skallen om det... |
|
|
Delad ekonomi kan vara surt.... 1200:- för fördelaren Renovera bilar (läs rostiga BMW-högar) gör man inte å en förmiddag direkt. Min tog typ tre år, men då är rätt mycket speciallösningar som tar lite extra tid. Bara samla på sig delar tar ju några år då det inte finns mängder (det är ju inga 2002:or direkt;) ) /Otto |
|
viobebe |
Grym bil Otto! saknar min gamla 3.0Si, mkt fina bilar, har själv haft planer med en E3 med M5 maskin, men det är ju tyvärr tiden man saknar //Eddy |
|
Otto! Nu har ryktet om din vagn nått staterna. Fick detta mail på Senior Six listan :) Gang, Check out this E3 in Sweden Länk G-Man |
|
|
Trevlig bil! Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
Det var roligt! hur får man dom mailen? /Otto |
|
|
Den är riktigt läcker din bil!! /Fredrik |
|
|
Bara att beundra en riktigt trevlig bil! Gillar den skarpt, hela stuket! Kan tro at den är rätt skoj att köra också =P -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Bara att ansluta sig. Lite halvroligt stuk på deltagarna, mycket hugg och slag, E9 ägare får veta att de lever... :) De flesta på E9 listan postar även här, så det brukar vara fart på det... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.