|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är i nästan helt säker på att det är original? Why? Vad skulle annars kunna hända menar du? När ska termostaten öppna i bilen? Har för mig att det stod 85 grader i den... finns det fler som funkar? Tyckte det va odd att inte motornord tex hade nån alls som var på 85 grader. Nån som har fler ideer på vad jag egentligen råkade ut för? O varför följden blev som det blev? /mvh j |
|
Paap Reeder |
... jag menar att om man har fel "tryckintervall" på locket blir det övertryck i systemet. Hade så "ett bra tag" på min M30 för några år sedan. Letade fel som en tok. När jag så hittade felt - ett piratlock som jag själv inhandlat i "god tro" - ställde jag mig på stranden och slängde ut "lockhelvetet" 632 m ut i Ö-sjön. MVH /// Paap R |
|
Hoppas jag kan se om jag har ett pirat då........ attans o behöva kasta iväg det så långt... =9 /mvh j |
|
|
Hur fan tar man reda på om locket är original? /mvh j |
|
Paap Reeder |
.. på originallocket står det instämplat vilka tryck som gäller. OOOMMM ..... jag kommer ihåg det kan jag ikväll kika på mitt M30-lock vilka tryck som gäller. Så här direkt från hölstret tror jag på 0,8 bar övertryck samt 0,4 undertryck men detta måste som sagt kollas. MVH /// Paap R |
|
Juste... då ska jag kolla locket i eftermiddag så jag kan jämföra /mvh j |
|
Paap Reeder |
... på mitt lock står det förutom BMW märket instämplat ... A 1,0. Backventilsfunktionen är så lätt att man lätt suger upp backventilen (... glykol smakar gott!) MVH /// Paap R |
|
Fint... har inte komit ut till bilen än men det ska kollas idag förhoppningsvis... Glykol e lite för sötsliskigt för min smak.... spolarvätska e mer min stil.... /mvh j |
|
|
Haha... fy fan min vanliga tur.... kommer inte in i bilen... och specialöppningstekniken på passagerarsidan funkar inte heller.... batteriet e totaldött... trodde jag hade löst det problemet i somras... /mvh j |
|
|
Testa på andra sidan också, på vissa bilar funkar det där. //Magnus |
|
|
Det står vare sig bmw eller nått annat på mitt lock......... baaah... kan jag räkna med att det här är felet eller? Så satans kul att det är en smurf som ägt bilen innan. Det här är ju inte det enda klantfelet jag hittat. =( /mvh j |
|
|
Hade tänkt köpa sotningssats o topplockspackningar o byta på bilhelvetet. HAr en fråga innan jag börjar, ifall det skulle va så att topparna är för skeva för att kunna planas. Är det olika toppar på alla årsmodeller, själv har jag ju en 92a men har en 88a motor att tillgå ifall jag skulle behöva nya toppar. Passar dom eller måste jag enkom hitta en 92a o ta delar från? /mvh j |
|
| supernallen: är toppackningen dålig, eller toppen sprucken så kan avgaser läcka ut i kylsystemet med övertryck som resultat. Kylvätskan lämnar då systemet via överfyllningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.