|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Garvis>> Hur kan du avgöra hur en bil ser ut på ett suddigt foto? Kan du se någon rost i skärmkanterna, under dörrarna, på bagageluckan mm. av bilden att döma? Jag kan ta en bild på min 17 år gamla 740 när den är nytvättad så ser den ut ungefär likadan som M5'an på bilden. | |
|
Jojje81: Om det är på AZT*** M5 -95 (svartmet)du tänker på i annonsen så har den fått smakat ordentligt på ,donuts, burnnisar, "uppbromsningar" och ordentliga urvarvningar på varvstoppet med iskall motor haha belive me !!!!! Har dett den live några gånger !!! Kort sagt den har fått smaka på nått fruktansvärt med "stryk" skulle inte köpa den bilen !! |
|
|
Nej, den verkar inte vara bra skött. Skulle avråda från att köpa den eftersom man har fått höra hemska berättelser om den. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
| Tomas: Min spontana åsikt är fortfarande att bilen ser bra ut på bilden, för det tycker JAG att den gör. Ber om ursäkt om det känns kränkande och förvånande för vissa personer. Jag menade absolut inte att Jojje omedelbums köpa bilen osedd, utan att han ska kontakta säljaren för mer info. Det är ju trots allt Jojje som har sista ordet om han vill köpa den eller inte. Vi kan bara komma med vägledning. | |
|
Ja och mer vägledning sökes ;) Ni som vet var man hittar bilarna kan väl länka till några bra objekt? Mvh Jojje |
|
|
jojje>> Finns det verkligen "bra objekt"? Välskötta exemplar kanske går att hitta men en M5 eller RS2 är väl inga bilar som körs av prästen fram&tillbaka till kyrkan på Söndagarna. Hur mycket pengar ska du lägga på bilen? M5-E39 är inget alternativ? |
|
zupra1 |
Hmm...RS2 Avant eller M5 Touring...ja du...dom rör ju på sig ganska friskt i orginalutförande.Vet att dom är ganska dyra att äga oavsett om man känner någon mek eller inte - som sagt...kostar att ligga på topp.Köp annars en Audi 2.8 Avant i samma utförande eller en 525 Touring.Dom är åxå ganska så fina och...kanske inte lika hårt körda. Audi RS2 har fyrhjulsdrift...M5:an är aningen större. Hitta en av dom i så fint skick som möjligt och provkör - testa dom på Audi / Bmw - ORDENTLIGT...och...köp. Tror att du blir nöjd oavsett vilken du väljer om bilen är i fint skick...feta bilar är det i alla fall. Good luck. |
|
Accelerationsresurser i all ära, RS2 och M5-E34 var kanske något bland det vassaste som respektive tillverkare hade att erbjuda DÅ. Att klara sprinten 0-200 på 23s var en respektingivande siffra för 10 år sedan. Tyvärr (eller lyckligtvis, om man så föredrar) så kan man i princip rulla in med en vanlig Svenssonbil hos närmaste chiptuner och få samma fartresurser för några tusenlappar. Visst kan man vässa RS2'an också, men kostnaden är ingen uppmuntrande historia direkt. Här är lite acctider för RS2: Motorart R 5 Hubraum 2226 ccm Aufladung Turbo PS - UMin 315 PS - 6500/Min Nm - UMin 410 Nm - 3000/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad Gänge/Schaltung 6/manuell Test in ams Jahrbuch 1994 Gewicht 1650 kg 0 - 80 km/h 3,8 s 0 - 100 km/h 5,2 s 0 - 120 km/h - s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 9,6 s 0 - 160 km/h 13,0 s 0 - 180 km/h - s 0 - 200 km/h 23,0 s 400 m, stehender Start - s 1 km, stehender Start 24,9 s Vmax 262 km/h 100 - 0 km/h (kalt) - m 100 - 0 km/h (warm) - m Nordschleife - min Hockenheim, kleiner Kurs - min Querbeschleunigung - g Slalom 18 m - km/h Slalom 36 m - km/h ISO Ausweichtest - km/h Testverbrauch 16,4 L/SP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.