|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Njuren |
Vad betyder det egentligen? Mvh Njuren BMW - i nöd och lust? |
|
Tror det är ett engelskt slanguttryck. Många engelsktalande säger ibland bara BM och Beemer är ju inte så långt ifrån. Sen att Beam betyder stråle och att BMW är strålande kanske har med saken att göra? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Bör tillläggas att engelsktalande också använder Beemer... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Gemini__ |
"Bimmer" är slang för BMW bilar. Slanguttryck för BMW-motorcyklar är däremot "Beemer". Rätta mig om jag har fel. Mvh: Thomas Länk |
|
Inte på engelska.... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Gemini__ |
Jo... |
Gemini__ |
Nu blev jag illa tvungen att leta efter info på nätet =) Se länk: Länk |
Gemini__ |
Länk |
|
Ok, Det allmänna engelska uttrycket för BMW i engelsktalande länder är Beemer och det är just därifrån det kommer. Men om någon fantast säger att det bara gäller MC så ska det ju helt klart vara så. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Jag är helt på Gemini's linje. Bimmer=BMW-bil, Beemer=BMW-MC Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
| Bimmer = BMW-bil | |
| Och för övrigt bör det nog vara Beamer inte Beemer om det ska ha något med utstrålning att göra | |
|
Det står ju fullständigt i klartext; engelskt för bmw-bil ska vara bimmer. Tvåhjuling = beemer, beamer. lk Ingen filosofi=) |
|
parolof |
Beamer/Beemer - proper accepted slang for BMW motorcycles. |
|
Beamer/Beemer = bil I.a.f enligt min amerikanska flickvän. Bimmer har hon aldrig hört talas om. |
|
parolof |
Länk |
|
Erik G: Bimmerforums.com "The Ultimate Bimmer Forum" Säkert mycekt din flickvän inte hört talas om ... Nu kanske hon lärt sig något nytt ! |
|
| Beamer har däremot JAG aldrig hört talas om .... | |
|
Må vara att Bimmer är BMW-bil och Beemer/Beamer är MC men jag är helt övertygad att allmänheten inte har koll på det. Att Beemer skulle komma från Strålande sa jag delvis på skämt men trodde mig ana att det kom därifrån. Sen att stråle stavas beam och inte beem, vet jag mycket väl men att uttalet är det samma. Det finns tydligen båda varianterna av stavning men jag är helt med er om ursprunget. Jag tror fortfarande folk i allmänhet (iaf i engelsktalande länder) inte relaterar Beemer/Beamer till en MC. Sen att dom inte vet vad dom snackar om är ju en annan femma. Personligen använder jag aldrig varken Beemer, Bimmer eller Beamer då jag talar om en BMW. Man lever så länge man lär... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Allt man läser på nätet är ju sant oxå!! ;) |
|
|
Erik G: Ojdå.. trampade jag på en ond tå här nu... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.