|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En hjulsensor/givarefel ger både ABS och ASC varningslampor efter som bägge systemen använder samma givare. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso, är det svårt att byta vajern själv? förstod inte riktigt var den sitter, du har ingen sån där klockren beskrivning som jag fick till sugstrålspumpen? har samma problem... man vill ju ha det fixat innan vintern kommer... |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Ställmotorn sitter på innerskärman, lär knappast vara svårare än att byta bränslepump :) ///MVH Hasso Länk |
|
tack än en gång hasso ska kolla om det är nå knas med den. får köpa en och se om det funkar |
|
| har samma problem | |
| antispinn lampan lyser händer ingenting när jag trycker på asc knapen, abs funkar dock har en 540ia -97 är det vajern som spökar? | |
| hadde exakt samma problem som du miggen.bytte bägge fram givarna,sen funka det,sammtidigt som bilen inte ville varva ur mer en 5200v/m,så bytte jag höger bakgivare,sen försvann varv stoppet vid 5300v/m ovarvar ur som vanligt nu,hur vet jag inte,men glad vart jag... | |
|
Min ABS/ASC slutade fungera förra vintern. Efter att ha sökt runt på forumet och fått tips om givarfel så åkte jag till BMW för felsökning. Mycket riktigt en givare var defekt. Bytte den själv på 15min. MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
| efter att jag fått byta en felaktig givare förra vintern bestämde jag mig för att försöka förebygga nya fel. felet som uppstår i givaren är att isoleringen spricker närmast själva givaren och fukt tränger in. Detta i sin tur leder till att givaren ärjar sönder. Det jag gjorde för att förebygga var att lägga silicon runt givaren där isoleringen spricker. Har inte upplevt fler felande givare sedan dess. Om det beror på siliconet låter jag vara osagt, men jag tror det. Hoppas detta kommer förebygga fler felande givare. Ett tips som inte kostar varken mycket pengar eller tid, men kan spara många kronor. Bara ut och kladda silicon. :) | |
| efter att jag fått byta en felaktig givare förra vintern bestämde jag mig för att försöka förebygga nya fel. felet som uppstår i givaren är att isoleringen spricker närmast själva givaren och fukt tränger in. Detta i sin tur leder till att givaren ärjar sönder. Det jag gjorde för att förebygga var att lägga silicon runt givaren där isoleringen spricker. Har inte upplevt fler felande givare sedan dess. Om det beror på siliconet låter jag vara osagt, men jag tror det. Hoppas detta kommer förebygga fler felande givare. Ett tips som inte kostar varken mycket pengar eller tid, men kan spara många kronor. Bara ut och kladda silicon. :) | |
| Dubbelopost ftw, så det är vajern då om abs funkar men antispinnlampan lyser och man inte kan använda den? | |
|
nu har det uppstått ett till fel, vet inte om dom hör ihop på nåt sätt. men bilen tappade helt plötsligt nästan all kraft... varvade jättesegt, även när man stod stilla, körde omkring och helt plötsligt började den gå nästan som normalt igen. vet inte om det var en slump, men det verkade som att när asc-lampan tändes så gick den bättre. läste runt lite på forumet och hittade en massa om lmm och lambda. men undrar lite om mitt problem kan höra ihop med asc:n på nåt sätt... |
|
Har du bytt vajern ?? ///MVH Hasso Länk |
| no, inte än, ska till bmw idag och kolla om dom har en hemma... | |
Börja med det ska du se att resten löser sig också. ///MVH Hasso Länk |
|
var ute och kollade lite nu och det skramlar oroväckande i det som verkar vara asc:ns ställmotor, det skramlar när man knackar på den... |
|
|
var på bmw nu och beställde en repsats till ställmotorn och en vajar, skulle komma om ett par-tre dagar från tyskland, hör av mig om hur det går... |
|
| har en ställmotor annars till din compa76.men du har ju redan hunnit bestält.... | |
| vi får se om det funkar med repsatsen, den kostade bara typ 350:-... | |
|
Har samma problem. Kollade via dator vad det beror på och det visade sig vara styrvinkelgivaren som är trasig. Felet uppstod när batteriet slutade att ta laddning och när jag satte i det nya batteriet och fick i gång bilen igen lyste lampan. Har beställt en ny hoppas att det hjälper.... Är det någon som vet om den nya givaren behöver initieras eller liknande för att veta vilken vinkel hjulen har? //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.