|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
den bilen som va med i en motortidning och blev ombyggd ska va nr 7 och min troligtvis 11...har ja luskat fram |
|
fjamsetramsa@ 'hold your horses', bilen som är ombyggd till 'track-car' och var med i en motortidning är nr 02/20 (om vi prata om samma bil men det finns ju bara 3 i Sverige så vid jag vet och man har väl inte byggt om en till till 'track-car' ??) - är inte 11/20 Rudolf's bil ?? jag är nästan säkert men måste kolla i 'registret', övriga bilar som är kända i Tyskland är 05/20, 06/20 + 15/20 + numera två -utan- nummer, därav en hittat i Luxemburg, förutom din förstås - fråga gärna ///M > det sämsta som kan ske är att de bekräfta till dig att de inte vet vilka nummer bilarna skall ha ! ;) Global E34 M5touring Registry |
|
fjamsetramsa |
kollat tidningen nu...han heter Arun Pälli Sandhu....hans bil är 2/20....alltså är min nr11 |
|
fjamsetramsa: Arun har jag träffat på Gelleråsen. Visste inte att det var nr 2. Kul att veta! //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
fjamsetramsa |
Det finns i Auto motor&sport nr 4 19 feb 2004 Reportage om hur han byggt om bilen mm |
|
m5toureg: nej, jag är inte intresserad av den här bilen. Den har gått alldeles för långt och uppgifterna kring den är inte tillräckligt klara. Den är onekligen spännande och precis som du säger behöver omständigheterna inte vara ett hinder för rätt köpare. |
|
|
fjamsetramsa@ ....hans bil är 2/20....alltså är min nr11 - ???????? - nr 11/20 "20 Jahre BMW Motorsport GmbH" ägs som sagd av S.B. Rudolph, tidigare ordf i BMWCS - om det är så att du nödvändigvis vill bestämma dig för ett nummer utan att veta att det är det korrekta då får du ett annat nummer i så fall !;);) bäst vore däremot om du/vi kunde få fram vilket nummer din bil fick vid utleverans till köparen och därmed är i så fall det korrekta numret - Global E34 M5touring Registry |
|
fjamsetramsa |
Det va som fan!!! då är alltså 2 av bilarna nr2 och nr11 här i sverige och min är med okänt nummer.... |
|
precis !! ;) det var ju DET jag har försökt att få fram och jag är helt säkert på att jag har redovisat för detta tidigare flera gånger om (inte minst i tråden där vi jagade livet ur dig...;);) (tror jag i allafall, inte 100 % säkert på det !) - - antal identifiera bilar av dessa 20 är därmed 8, varvid Din är en av tre utan känd nummer, så du behöver inte känna dig ensam ;);) Global E34 M5touring Registry |
|
fjamsetramsa |
Ok ja ja bara man vet....ska höra med systerns man som hade den först...vi har lite dålig kontakt... |
fjamsetramsa |
Eller ännu bättre ..tror jag bestämmer mej för 1/20 |
|
Varför inte nr 20 :) |
|
fjamsetramsa |
Ja kanske bättre... |
|
Och hur vet man att det inte är en individual-bil utan identifikations nummer??? |
|
|
PowerMac@ löpnumret XX/20 är inte något ID-nummer, det är ju bara en emblem (i UK -LE-bilarna är det t.o.m. bara en klisterlapp "M5 Limited Edition") - - det är -chassis-nrt- som avgör om bilen är en "äkta" "20 Jahre" (eller för den delen Winkelhock, Cecotto, UK-LE osv.), det är riktigt att det finns "Individual"-bilar som är väldigt lik och vissa nästan identisk som några av dessa bilar, t.ex. beställd av någon som ville ha t.ex. en WH -efter- att de inte längre tillverkades - - Global E34 M5touring Registry |
|
|
PowerMac; Eftersom fjamsetramsasbil, har ett av chassinumren i 20 Jahrebilarnas serie, dom är i motsats till löpnumren kända. Mvh Stephan |
|
| m5toureg: Jo, fast som du själv har påpekat så har BMW slarvat bort "identifikationen" och inte ens dom vet riktigt. Eller har jag missuppfattat det hela? Fast du kanske ligger och ruvar på chassis-nr för samtliga dessa fordon och då vart det slutdiskuterat förståss... ;) | |
|
PowerMac@ som -Stephan735i- säger, chassis-numren till dessa 20 bilar är kända - - det är korrekt att ///M har meddelat att de inte känner till -vilket löpnr som tillhör vilken bil-, märkligt kan man tycka men så verkar det vara (hade jag själv en sådan bil hade jag inte nöjd mig med ett sådant svar men om det -verkligen- är sant, då får man ju acceptera det för eller senare) Global E34 M5touring Registry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.