AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.692

Billig 20 jahre motorsport

Sida 1 av 2
Riktigt snorbillig om den är ärlig, vet någon något om vagnen?

Länk

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Länk

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Ba
41
Bavarian Brat
BMW M5 -03
BMW M3 CSL -03
m. m.
Det här låter ju riktigt spännande!
Om jag hade haft garagemöjlighet så hade jag köpt den omedelbums på vinst eller förlust.
Kul att ha stående nere vid Ringen... :D

MVH,
E38B12
Cool bil!

"m5Toureg" brukar ha koll på läget när det gäller speciella M5or...var är du någonstans??
:-)
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Givetvis mycket intressant! :-)
Jag tycker att det verkar alldeles för billigt....?

Jag har 96 km dit...har jag inget annat för mig imorgon skall jag försöka kontakta honom o åka dit o titta på den...

Nu när man precis vart av med Atosen så skulle man ha haft en vinterbil :)

Peter
Supra,

Keep us posted :)

MVH,
E38B12
fjamsetramsa
Syster till Kerstin...men inredningen är ju fel...
Tydligen är det något lurt med bilen, något strul med registeruppgifterna i DE. Ska försöka hålla er uppdaterade :) Diskuteras på e34m5.de

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jepp, såg det nu också.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Kalle Hansen:

Är det denna bil/tråd som du tänker på?

Länk
starre,

Precis!

Mvh,
Kalle
Hej

Jag skrev tidigare att jag ev skulle kontakta ägaren om en träff idag. Tyvärr så har jag haft en pissdag med flera timmar på Zulassungstelle bara för att det jobba alldeles för många idioter där.

Jag skulle göra en enkel avreggning av min bil(Atos) som nu står i sverige med nytt svenskt reggnummer...

Det är alltid olika regler beroende vem man pratar medm, och dom ansåg att jag ej hade rätt papper (fast jag vet till 99% att jag hade rätt)......det sista jag sa idag när jag var där imorse, var att jag kommer tillbaka med samma papper en annan dag o jag lovar att det kommer går bra...då muttrade dom bara (hon hade kallat in förstärkning från kollegor som inte heller fattade ngt).
Jag väntade ej tills en annan dag utan åkte dit senare...o vips allt löste sig när man fick prata med en annan person....Zulassungstelle fyfan vilket skit!!
Jaghar säkert vart där 50 ggr men har lovat mig själv att inga mer bilar nu...för mkt strul.

Så tack vara Zulassung så kanske man undvek att bli lurad på en M5 eller så är dom skyldiga mig pengar o alla på Autopower en massa fakta :)

Peter
Scheckheft
Hej
När man läser tråden förstår jag att bilen är svårsåld. Fråga nr 1: vem har egentligen Fahrzeugbriefet? Verkar inte som att det är säljaren som har det. Och tidigare ägare fick lämna bilen i verkstaden för att han inte kunde betala räkningen? Vilken jävla soppa. Blir intressant att följa den tyska tråden och se om mysteriet får sin förklaring. Tills dess: Finger weg!

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Kristoffer_L@
jo, jag vet -vilken (FGN)- bil detta är -
(jag är upptagen med job-problem just nu) -
-
Bavarian Brat@
har du intresse även för en sådan "20 Jahre" ?
när får vi veta -vilken- av alla WH som är din ??
eller vill du på fullt allvar att man skall försöka att lista ut det ändå
om man nu -måste- veta ?;);)
Ni som har Tyska som modersmål kanske kan referera de senaste framstegen i tråden på e34m5.de ? Jag vågar mig inte på det med risk för att jag feltolkat något..

Klart står iaf att bilens 20-jahre-motorsport- skylt med produktionsnummer saknas, samt att Serviceboken saknas.

Gruss,
Kalle :)
Scheckheft
Hej
Snacka om Kalle Anka tråd. Framför allt medlem "Dirk" som verkligen sänker diskussionnivån :(. Bilen saknar servicebok och handlaren som det pratas om ratade bilen pga avsaknad av servicebok. Brief ska tydligen finnas. Däremot vill "Dirk" inte tala om vad det är för fel på bilen. Fråga mig inte varför.
Senaste inläggen handlar om att delge varandra informationen man sitter på. Mao inget nytt har kommit fram.

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
något är -fel- med bilen, annars hade den ju varit såld för länge sedan !!
det som är -fel- för den ene är inte så farligt för den andre, därför måste den som har ett verkligt intresse avgöra själv, i Tyskland kan man bli stämd av en bilhandlare om man gör affärshindrande uttalanden -
-
bilhandlaren som var och tittade på bilen var Alex. Behrendt, välkänd profil från Muenchen som länge hade E34 M5 som specialitet förutom Alpina-bilar -
eftersom han måste sälja bilen igen i sin tur så har han högre krav så klart -
bilen har ingen 'Scheckheft' och miltalet är mera åt 300.000 km än de angiva 119.000 km - det är fortfarande en äkta "20 Jahre"-bil -
(löp-numret saknas ju på 'fjamsetramsas' bil också och ///M-GmbH kan INTE hjälpa till att skaffa fram ett nytt eftersom de inte vet själva vilket nummer det skall vara)

Global E34 M5touring Registry
Oj oj oj vilken soppa, men det kunde man ju ana med tanke på det vansinnigt låga priset.

Tack till m5toureg för den koncisa lektionen i hur det funkar med bilhandel i Tyskland - inte en dag på Autopower utan att man lär sig något nytt :)

Mvh,
Kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.