|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! letar onödig vikt ¨på bilen, finns det att köpa framskärmar i glasfiber någonstans till e36? eller kolfiber kanske? tips någon? :) / padde | |
|
Det skulle jag oxå vilja veta.. aldrig fel att få bort lite onödig vikt =) Mvh Jonas |
|
|
Börja med att byta ut huven mot en kolfiberhuv börja sedan rensa i bagaget. Slit bort alla mattor och reservhjul osv så lär du sänka vikten. Sen är det ju helt upp till dig hur mycket du vill fimpa inne i bilen. Kolfiberskärmar osv är inte gratis. MVH |
|
|
Dubilidu! är redan gjort :) huv och baklucka i kolfiber .. vill ha framskärmar i glasfiber .. finns att handla i taiwan .. men då får man någon konstig luft kanal med .. inga annan som vet? / p |
|
|
reservhjul har jag dumpat för länge sen :) hur stor e viktskillnaden ungefär på org. huv vs kolfiber inne i bilen vill jag helst ha den så orginal d bara går.. Mvh jonas |
|
jimmy/bmw |
paddeman vart hitta du baklucka i kolfiber ?? |
|
jimmy/bmw från staterna ... hyfsat dyrt med frakt bara :/ /p |
|
jimmy/bmw |
ok hur mycket lättar är den mot för orignal da ? hur mycket har du lätta den föresten ? skulle vilja lätta 323 lite jag å =) |
jimmy/bmw |
ok hur mycket lättar är den mot för orignal da ? hur mycket har du lätta den föresten ? skulle vilja lätta 323 lite jag å =) |
|
Min huv i glasfiber väger 4kg mot ca 15kg för plåthuven. Angående skärmarna så tjänar man inte direkt någon vikt på att byta dom, plåtskärmarna är så pass lätta så det blir kanske 1kg/st max. Där man kan hitta vikt fram så är det i dörrarna för dom väger bly. _______ //Niklas |
|
|
ok, då finns det iaf lite vikt att spara på att byta huven.. Mvj jonas |
|
jimmy/bmw |
en plåt huv väger väl 27kg vad jag har hört och om det stämer så blir det ju en vikt minskning med 23kg med glasfiber huv =) |
jimmy/bmw |
koni vet du om m3 gt dörrar passar på andra bmw modeller för dom är väl aluminium ? |
|
Kom ihåg fel angående vikten på huven, plåten väger 17kg och isolering och diverse ca 3kg så totalt väger den ca 20kg. Alu dörrarna till coupe väger 9kg mot ståldörrar på 17kg (rena dörrar utan inredning eller glas). Gt dörrarna passar på alla coupeer och cabbar, även M3 3.2 coupe har aludörrar. _______ //Niklas |
|
jimmy/bmw |
vet du om det finns alu dörrar till 4 dörrars modellen med ? |
|
Nix, till sedan finns det bara ståldörrar. _______ //Niklas |
|
|
Hoppar in med en fråga. Vart hittar man glasfiberhuv i Sverige? |
|
jimmy/bmw |
Togg Länk har glasfiber huvar ! |
| Tackar! | |
|
Finns det få tag på baklucka till touring i nåt annat material än orginal material? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Paddeman! Har du bilder på din bil? =) / Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.