AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.925

Chassikit Bmw 635

Sida 2 av 2
Låter bra :)

Hej igen!
Det blev "vanliga svarta" bilstein - sprintarna skulle bli nästan dubbelt så dyra!
Kassan sade stopp vad gällde H & R sänkfjädrarna, så jag hade tänkt använda original så länge. Naturligtvis var det ett brott på den ena fjädern, så jag fick använda de spiralerna som "följde med" de beggade fjäderbenen jag fick tag på. Det visade sig (tyvärr) vara sänkfjädrar, så bilen trillade ner drygt 60 mm jämfört med original. Bilen ser ut som en våldtagen raggarbil med sänk fram o originalhöjd bak. Fjädrarna lirar inte alls ihop med de nya dämparna, så bilen blir otroligt jobbig att köra med genomslag o skit. Jag ställer nog bort den så länge, tills jag hittat nya fjädrar runtom som sänker lite mer lagom. Vill ju inte paja mina nya stötdämpare, heller:-(

/Magnus

Mitt nya objekt: Länk
Oki doki.. börjar bli bra sugen på sprintarna ;) vad kostade dem?
Vanliga Bilstein ligger på 1690/par fram o 1860/par bak, sprintarna skulle, enl uppgift, kosta i runda slängar lika mkt per styck.
Priserna är med ca 15% rabatt - typ....

/Magnus

Hittade på Länk sida nr 5.. sprintar bak för 1595:- o fram för 1895:- Hur ser dem ut man får använda sin egna skål eller?

Fram får du använda ditt eget fjäderben, då det ju är insatsdämpare där.
Bak byter du ut hela fjäderbenet, med tallrik o allt...
Tycker ändå det är tokdyrt - men det e ju jag, det!

/Magnus

Ja visst fan är det dyrt... men det kanske det är värt.. vill ha bilen lite mer stiff

bmwgalengrabb
Vill man komma undan billigt med bilstein dämpare för e24 finns det billigt på ebay
Prisexempel för komplett sats 2 fram 2 bak:
"vanliga"=269 dollar
"sport M6" = 369 dollar
"HD heavy duty"=369 dollar

Blir inte så mycket när dollarn nu ligger på ca 7.30SEK
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.