AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.926

Chassikit Bmw 635

Sida 1 av 2
Ngn som vet vilket chassikit denna 635 har?
Länk
Ingen som sänkt sin 6:serie som kan berätta för mig vart ni hittat grejerna? Jag behöver sänka min 6-8 cm efter montering av mina 18 tummare. Målet är att den skall va riktigt låg.
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Tror detta är original m-chassie. Jag har samma på min bil. Har du inte m-chassie kan du alltid köpa ett till en 535 e28 finns på bl a bildelsimporten.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
okej. saken är den att jag skulle behöva sänka en minst 6 cm... Ngn med bra tips på det?

Torbjörn:tack
Ingen som vet några fjädrar el helt kit som sänker mer än 30 mm typ..??
Snart tar jag vinkelslipen o kapar skiten bilen ser ju löjlig ut.
Ingen som vet? Någon måste ju ha sänkt sin 635? eller har alla andra bara sjunkit ihop? ;)
ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
det som passar på e28 passar på senare e24or årsm 82 o framåt. har du kollat Jamex och sachs
Tycker jag har kollat det mesta.. till och från är klar på att det är sammapå e24 e28.. skulle villja ha tag på sänkning som är 60 50 typ.. 40 40. 40 30 är för lite.
Som sagt, det var min bil som du länkade till. Den är så låg den bara kan bli. Tråget är nästan lite väl nära backen och man kan inte köra överallt med den för den tar i fartguppen. Men snyggt är det och den har ett synnerligen välavvägt uppträdande på vägen. Jag kan försöka hitta något nummer på dämparna nu när jag skall grejja med den i helgen.

Länk

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Man Tackar o bockar! tycker den ser helt perfekt låg ut.. tycker om att sick sacka ;)
Hej!
Måste pga rost i båda fjädersätena fram byta fjäderben på min nyss införskaffade E24... Detta hade jag egentligen tänkt ägna mig åt under den kommande vintern, då en sänkning och andra hjul ingick i planerna vid köpet av bilen.
Jag skulle därmot inte vilja sänka min bil mer än max 30 mm runtom, mest för att behålla mer av originallooken. Tanken är lite sänkning och 16" Alpina:-)))
Någon som har nåt tips på en komplett sats med fjäderben+dämpare+fjädrar runtom till min vagn?
Det är ju sällan som E24 / E28 finns med i de listor man kan söka i på nätet:-/

/Magnus

Mitt nya objekt: Länk
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
storleken är inte allt!
Jag köpte 40/30 sänkning ifrån schmeidemann och kör med org dämpare.. har tyvär ingen aning om vart du kan köpa dämpare.
så här blev det: Länk
så här menar jag
Den blev ju låg och fin. Men originaldämpare? Det är väl bara att köpa sportiga E28-diton?

För övrigt kan jag verkligen inte komma på en enda anledning till att man höjdmässigt vill ha kvar originallooken på sin E24. I och för sig, om man skulle vilja köra i skogen med den så, för den är verkligen hög som ett hus original. (:

___
Javisst men av vilken modell då? Nej fy.. De är höga som hus.. trodde inte 40/30 sänkning skulle räcka.. men det gjorde det faktiskt..
Jag hade Bilstein Sprint på min förra M535:a och jag förstod varför de anses vara mycket bra. Kanonchassie alltså!

___
Okej.. Nästa investering då kanske.. bilstein sprint alltså.
Har hittat fräscha fjäderben på skroten - nya kostar 3800/st på BMW!!!
Till detta blir det H&R fjädrar samt Bilsteindämpare - troligen "sprint", vi ligger i förhandling om prisskillnaden:-)

/Magnus

Okej! vad kostar dämparna?
Ber att få återkomma när förhandlingen är över...
Vanliga Bilstein ligger på 1690/par fram o 1860/par bak, återkommer nu till veckan med priset på sprintarna:-)

/Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.