|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag crashade min nyköpta 330ci 01 för 2 veckor sedan utanför umeå när jag skulle köra hem den pga halka.. lite bittert.. rep för 100k som försäkringen täcker dock.. men det tar ju en månad innan jag får den.. . blir en lång väntan till julafton i år | |
| har försökt slita mig från snön men men antingen har jag för "slapp" fot eller så är det inte tillräkligt halt :( men nu kom +graderna så nu får man vänta lite till .... | |
|
fan va drygt å krascha nya bilen! ja skulle nog ta till flaskan nåra veckor! :) ///MVH Johan Länk Länk |
|
| smällde min idag i en rondell... sommardäck men det var barmark, fast vägen var nog lite "fet" av saltet så jag sladdade in i en väg skyllt å tryckte in tröskel å dörr rätt ordentligt... den är avställd nu, hehe (halvförsäkring) | |
|
Nu lär jag få hela forumet på mig... Men jag kan som vanligt inte låta bli... hehe Jag skulle vilja påstå att det ALDRIG är halkans fel att man kör av vägen eller kraschar. Är det halt får man ta det lugnt om man är rädd om grejerna. Därför kan det nog vara bra att man sladdar runt lite när första snön kommer så att man lär sig gränserna lite bättre. |
|
|
Håller med dig Shifty... Att skylla på halkan är lika som att skylla på bilen framför som bromsat för hårt om man smäller. Men visst är man alltid sugen att leka när tillfälle ges men man ska aldrig leka mer än vad plånboken tål. Sen att testa gränserna med sommardäck är ju rent av bara dumt. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Ja ni kan ju vara kaxiga tills ni själv smäller. | |
| Olausmaximus - Kaxig är man väl inte för att man anser att föraren har skuld i såna här lägen? Eller menar du att du hade anpassat din körning efter rådande omständigheter och att skadorna för 100 000 kr var totalt oundvikliga? | |
|
Hehe Självfallet har man allt ansvar själv om man singelkraschar sin bil. Att skylla på nåt annat än sig själv i det läget är ju vansinnigt. Det är ju ungefär som att skylla på nån annan de gånger man "super ner" sig. :) |
|
|
om ni syftar på mig så har la jag inte skyllt på halkan lr? skrev att vägen var lite fet av saltet... men även under sommaren har man kännt att den har vari på g att släppa när det har varit lite blött. kan inte ens axa normalt utan att det släpper. -kul med bakhjulsdrift men lurigt.... mvh |
|
|
finns väl inget goare än att känna lite på underlaget med 1:ans växel i sedan bara smyga i 2:an o ladda på...brett o fett....sedan i med 3 :an för att ställa ut röven riktigt brett o bara ge mer gas till varvstopp o sedan 4:an o räta ut bilen igen o sedan iväg....ahhh så gott med diffad axel o kasst grepp...*ler* NEJ jag har ingen snö här i gbg heller... |
|
|
Fan här i niemisel har vi haft snö sen i slutet av agusti :) 17" Dubbfritt (det ska vara sport på förstahalkan) |
|
|
Självklart är det mitt fel att jag krachade. på sträckan krashade dock 3 bilar under en halvtimme pga blixthalka som slog till under 1timme. omkörningsfilen frös till is och det var fäste i slöfilen. Rätt svårt att upptäcka det. syntes ingenting på vägen men den var ishal ute i omkörningsfilen. polisen fick jag visa att det var halt, för dom trodde mig inte först när dom tittade på vägen men efter några steg åt sidan så kunde dom oxå konstatera det. Mycket otur skulle jag vilja kalla det. men enlig lagen är det mitt fel som alla lagläsande forums medlemmar redan konstaterat ;) Var dock inte riktigt det jag ville komma fram till. Utan jag menade att det är bittert med första halkan i mina ögon sett (för tillfället iaf) |
|
| Stavros jämföra vägunderlag med att dricka är ingen bra jämförelsel i min mening. Du har inte otur för att du blir full.. däremot har du otur om du krashar bilen som i mitt fall. Därför tycker jag inte det är "vansinnigt" att skylla på blixthalka som inte syns. | |
|
haha här uppe har vi upp emot 1/2 meter å mer kommer de!! :) Bokki |
|
sise |
första riktigt snön idag = körde av vägen ner i diket, välte ett halft varv:D som tur va med vinterbil =) fan vad dörrarna blir tunga o öppna när bilen står halft på tak=) |
|
Riktigt trivsamt att snön kom tillbaka till Sthlm! Synd att de finns så många seeegon bara som håller stadiga 40km/h på 70-vägarna. Tar ju en halvtimme extra att komma till jobbet! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Varje år likadant. ALLA ANDRA får snö före Mälardalen. Retligt att ni fjollträskbor fick snö idag. Bara konstatera att världen är en orättvis plats. |
|
| Du kan få vår lilla snö om du vill...Jag är hellre utan:P inte för egen del, peppar peppar, men det brukar gå bra. Jag är bara så skeptisk till många av mina medtrafikanter... | |
svintoleffe |
Det är lika varje år, sluta med saltet för ett år så folk lär sig att det inte går o åka snabbt. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.