AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.969

Första snön! :)

Sida 1 av 2
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Nu har första snön kommit här, man har ett skapligt smile i ansiktet nu när man har vart ut å åkt på bredden lite! Tror man aldrig tröttnar på d! :)
///MVH Johan

Länk
Länk
Njuren
Vah! Vikken tur du har! VI har rena florida i malmö om man jämför med hur det var för 10år sen.Då kastade man snöbollar på bussen vid denna tidpunkt =)

BMW - i nöd och lust?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kom även lite lite snö idag vid 19.00 tiden, bara så att det vart lite småvitt på vägarna, men det upphörde rätt så tidigt, men visst, fan vad kul det är att sladda till lite granna. Ingen bra kombination med bakhjulsdrift, sommardäck, snö och någorlunda stark motor. Men tycker det borde komma mer snö, tråkigt med varm vinter.
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Var just ute och provkörde snön lite, är ju inga mängder och bara slask på de något större vägarna så man fick hålla till godo med att åka runt det lokala köpcentret :) Kul är det, men nu är bilen skitig igen, den som var alldeless nytvättad igår kväll.....

Min bil: Länk
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag körde från Göteborg igår och fick vinterväglag ca 8 mil söder om Stockholm. Det snöade ORDENTLIGT!

Min DSC sa ifrån först efter att jag svängt av E4.. För första gången denna säsong.

svintoleffe
Här i gävle, när jag nuskriver detta vräcker snön ner, det snöade även igår kväll, tur att man har lagt på vinterdäcken, men det spelade ingen roll, det gick lika brett ialla fall.

Synd baar att dum åsnorna, kom o slata vägen.=(((

Hatar Salt, ge faskien i o Salta vägen så sänker folk hastigheten.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Så d snöar som fan i gävle nu? här i Söderhamn kommer det ingenting:( hoppas att snön visar sig här senare i eftermiddag!

svintoleffe: har du grejat motorn på 325:an? tråkigt när d går åt helvete..!
///MVH Johan

Länk
Länk
sa
124
saaek
320i -89
Här nere i Eslöv lyser snön fortfarande med sin frånvaro. Börjar faktiskt längta efter snön nu nu när beemern är redo för snön med sina skabbiga vinterdäck och röda rally-stänkelasor :D
Ba
41
Barken
E36 Cab
E39 528im
Skapligt halt ute igår ja!!

Ute å lekte lite med min 320 E30 -89..med 325 klump 3,73 EJ DIFFAD :(
Min förra diffklump med diffbroms 4:10 skulle suttit finare nu!
Men den körde jag sönder för ett par månader sedan..Någon som vet hur man kan fixa iordning den igen? Jag har tvättat den & kikat lite, det verkar "bara" vara det lilla drevet i mitten ovanför (?!) som gått sönder..

/ Barken
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Damen skulle skjutsa mig igår o fick en chock av halkan. Fan va halt de va är i Gävle

///Micke
svintoleffe
lalle83

Nope jag har ej fått ordning på bilen än.=((

Det kan vara lamnbdan som håller på o jävlas,, så det blir nog o köpa en ny.=(((

Men det märks hur mycket skillnad det blev med det lilla extra vrid jag fick, sen vio ökade bränsletrycket.

Spinenr för minsta lilla nu.

Länk Bimmern
MVH Leffe
här uppe i umeå fick vi första snön kring den 20 oktober, men den försvann på några dagar... och just nu är det bara asfalt framme, med lite små isfläckar :( VILL HA SNÖ!!!!!!
men det gick ganska brett då snön va här med 325an, 4an i 70km/h så släppte det (ca 2000rpm)

BMW CS Nr:06086
Länk
Första sön här igår med !

Direkt krockas det utanför mitt fönster! ganska redigt, men alla klarade sig
kr
80
kruz_power
318I - 88
jo. va glada att ni bor där det kommer snö. här i blekinge så kommer det ju fan inget. väntar och väntar
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Skönt att bo i Skåne =)

// M.v.h. Spajjjs
skönt att bo i norrbotten
då behöver man inte fundera OM det finns snö och is
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Lite snöbeläggning på småvägarna i Eskilstuna också.
Dock ej varit ute och provat sladdlyckan ännu.

Blanka sommardäck har man så det blir garanterat halt.
Visa användare
227
Fenriz
bmw 325 -87 trimmad
har premiärsladdat idag med sommardäcken på :D var på tok för halt så jag fixade på vintersulorna ikväll. bilen har potential att bli totalt livsfarlig :)
Wi
32
WildOne
320i 325 -88
FUSK! Jag vill också ha snö!
Vi fick några snöflingor i mitten av oktober här i Piteå men den försvann lika fort som den kom, och nu finns det inte en flinga kvar. = (
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Första rundpallen för året. CHECK!

Laddade på lite lätt med mina utslitna sommardäck i ett gathörn. Slutade i en vacker piruett. Så ja nu vet man var gränsen går med de däcken iaf. Blir till att åka mycket lugnt! :)

Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Stod på lite för mycket idag ja å, snurra nåt varv...Trots att ja har nya dubbade..! Så halt e d fan!
///MVH Johan

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.