|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Kristoffer_L : Misstänker att de är han som har den gula Enzon . Så han blev nog inte utan denna gången heller , ;-) |
|
Här i Sverige så verkar det finnas nåt överklass bullshit där man inte får köpa vissa bilar om man inte har en eller två av liknande märke i garaget, menar Ferrari i detta fallet (ej säker på vilket modell det gällde) , verkar som om nån sorts bubbla har blåsts upp o gjort bilarna tillgängliga för bara vissa personer,,i resten av världen så är cash king, har du cash så får du köpa vilken du känner för.. föresten tycker inte jag att svin dyra bilar ute på marknaden är så märkvärdiga, bara bilar i mina ögon (helt underbara ;) men personerna som skaffar dem här verkar tro att dem äger världen.. |
|
|
Såg en F50 hos Gemobilar i Malmö för nån vecka sen, kan det vara matthandlarens bil? Mvh Dragolito |
|
|
danielb// Jo jag har sett den som har funnits i Karlstad förut, men den här var en annan. Den som fhar funnits ett tag är väl lite mer gråaktig än Silver eller är jag färgblind? :) Är det inte Plaza-ägaren som åker i den, du vet han som äger nästan varenda hotell i karlstad och Kristinehamn!? ------ Länk |
|
| Grodan: Nu var det iofs ett tag sedan jag såg den silvriga Ferrarin i stan, men nog var den silver. Tror inte det är Plaza grabben, han åker en svart CL 500 som brukar stå utanför Fontana/Royal. Ferrari killen är om jag inte är helt missunderättar inblandad i någon form av racing, om det är för ex Flash Teamet vet jag inte. BTW - När får vi se bilder på din e38? | |
|
Det kommer, har inte haft tid riktig och ta bilder på den. har inte ens satt dit svenska reg skylten somjag fick för ett par dagar sen. Varning dock, han är ingen fin med vinterdäck:( Bilder kommer snart lovar. Men först måste jag byta styrelden på vänstra sida. Har beställt det på BMW. Får den imorgon! ------ Länk |
|
|
Jag vet att "matthandlarens" F50 stod på Autoropa som visningsbil under ett par års tid under 90-talet. madmax05: Detta är inget som är unikt för Sverige. Bilar som F40, F50 etc är tilltänkta för entusiaster med cash, inte folk med cash :-) Ferraribilar i begränsad upplaga blir alltid samlarobjekt så det finns ingen anledning att sälja ett exemplar till någon lokal knarkkung som betalar kontant med pengar i ICA påse. |
|
| Kristoffer_L; menade mer att det är mycket komplicerat att köpa sån bil även om man har gott med pengar men inte har en kostym på sig o bakåtslickat hår.. | |
|
Knarkungar kör S600 AMG, CL600, BMW 760, S8, dvs bilar runt miljonen, BRA bilar juu ;) Mvh Dragolito |
|
|
Kristoffer_L, Den stod inte som visningsbil, "matt-handlaren", som f.ö. är en bekant, vinterförvarade bilen hos Autoropa och då tyckte dåvarande ägaren till firman, som också är en bekant :) att det var lika bra att ställa den i hallen som PR. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12: Där ser man, alltid finns det någon bakgrundshistoria som vi vanliga människor sällan få reda på :-) |
|
| går rykten om att det är sonen till en viss åkeriägare i hbg som köpt den gula enzon... bara rykten dock, nån som kan / vill bekräfta? E38B12? | |
|
Antiloop: Jag kan inte bekräfta, men däremot dementera den uppgiften. Den gula Enzon tillhör mannen som tidigare refererats till som "matthandlaren", Rashid heter han... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Är inte han iranier? ------ Länk |
|
|
Hör de en rolig historia från en fd kollega om när en lokalt relativt välkänd profil blev granne med "matthandlaren" så ville han bräscha lite och körde in till grannen med sin 550 Maranello, problemet var att "matthandlaren" hade 3 st Ferraris därhemma så den nya grannen fick snällt åka hem med svansen mellan benen ; ) Tydligen kan dom tjäna pengar på sina mattor trots att dom ALLTID har rea och utförsäljning... En trevlig prick det där iallafall, seriös entusiast. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
"Matthandlaren" har (hade - ett tag sedan man såg honom) även en original Lola T70 (!!!) mfl. roliga vagnar (Bentley Continental cab, den där 60-tals TVR:en som är så sjukt liten osv.) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12: Han har kvar de bilarna. Den lilla TVR:en är ju bland det hårigaste som finns, både F50:n och Enzon känns civiliserade i jämförelse... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe, Erfarenheter från jobbet lr? Måste va trevligt där ibland... Felinformerad var man tydligen denna gången. Tyckte väl det var lite konstigt att både F50 och Enzo stod bredvid varandra på Autoropa. I den vevan ryktades det ju friskt om att ett byte var på g. "Matthandlarens" F50 har för övrigt reg.nr. F50 så den är lätt att känna igen om den plötsligt dykt upp på Gemo. |
|
|
FXX: Länk Micke K. Länk |
|
|
Kilroy>> Norrmannen som var med på V75 var 60+, alltså inte samme som köpt FXX! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.