AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.334

Herr Enzo visade sig..

Sida 1 av 3
Dagen till ära var jag med om ett rätt udda inslag.

3-4 minusgrader ute, både abs och asc fick jobba titt som tätt här ute i skogen. Kommer ut till e65 vid Oxie och drar på motorvägen in mot storstán Radion bryter titt som tätt om trafikolyckor och bilar som voltat både här och där. Möter 3 ambulanser på 2 km med blåljus på, ok alla fattar att det är typ halt va??

Helt plötsligt ser jag något skumt i motsatt riktning, 2 bilar som avviker i böde höjd och utseende, vrider huvet 3 varv runt nacken när en Ferrari Enzo och en 430i F1 (cabbe tror jag) är ute och kör!

Troligtvis inte SÅ ofta folk kör såna bilar i det väglaget.

Kollade en gång på en Mclaren F1 som var på service, enligt utsago var den frekvent använd även på vintern, användes typ som bruksbil sjukt!!

Väl hemma i bygden kommer en 645 cabbe och då känner jagmig fullständigt nöjd med dagens skörd av mumsmumsbilar ; )

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Hyfsad skörd på en dag körde dom dubbat tror du? Blir alltid lika förundrad att folk söderut inte kan köra på halka.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hehe, kan ju berätta lite om när jag var i st. petersburg förra året, kommer dit den 23 december och på flygplatsen stod det bilar som knappt börjat säljas i Tyskland. Ferrari osv används gärna på vintern där, av de som har råd. Ganska mäktigt.
Finns det verkligen Enzo´s här i Sverige?, såg du om dem vart svenskreggade?

Mvh Dragolito
Jag vet att Autoropa i Arlöv har sålt ett ex av den där numrerade specialutgåvan av Enzon, den som kostade 1 miljon euro eller vad det var. Detta stod tidigare att läsa på deras hemsida.
bmw_chrille: Japp du har rätt, kollade precis på autoropas hemsida. Det står även att dem kommer leverera en Enzo FXX (specialversion av Enzon end 25st tillverkade) till en kund i Sverige, HELT otroligt coolt!! Den kostar fan ca 15 miljoner kronor.

Tror ni köparen till FXX:en kommer att ha råd att tanka den med tanke på det höga bensinpriset *hehe* :)

Mvh Dragolito
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
jag kom ihåg när jag och polaren var ute och körde i byn där jag växte upp, för ungefär 5 årsen.
Så vi gled runt i hans Ford sierra en dag och helt plötsligt så möter vi 3-4 ferraris trevligt tänkte vi och drog handbromsen och körde efter sakta men fint glider det upp 3 till bakom oss så där åker vi med 4 framför oss och 3 bakom i "byn" det var nästan så man sjönk ner lite i passagerar stolen där men kul.
Vi fick avnjuta Ferrarisana på den lokala macken en stund innan dem drog vidare förmodlingen till Öland.Inte varje dag man åker karavan med dem italienska fullbloden tyvärr inga bmws men helt ok ändå :-)

Mpower
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
sett redan:) Länk

Micke K. Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
bmw_chrille & Dragolito: FXX:en levererades till kunden igår, min chef var där för att närvara vid leveransen :)

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Masten: Vet du kanske något om ägaren till FXX:en, vem gubben är typ jobb, ålder osv?

Mvh Dragolito
Ska man gissa att det va en viss Per Gessle som har köpt den? =)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Lustigt, idag vid halv tre tiden såg jag en silver färgad Ferrari Modena på E18 i Karlstad.

------
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Dragolito: Japps, det är en norsk man, tror han är i 35-årsåldern. Äger flera andra Ferraris sedan tidigare, bland annat en 612 Scaglietti.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Tack Masten ;)

Mvh Dragolito
V12 LeMans
Om Enzon var röd , så var det nog generalagenten(Autoropa) själv som var ute och luftade bilen ( om de nu inte har sålt den )

De har en svart F430 spider också .

Finns även en gul Enzo i södra Sverige .

Om jag inte minns fel , så är FXX inte byggd för gatan , utan enbart för racingbanan . ( men man kan ju få många trevliga och snabba racingbilar, inkl Ferrari , för pengarna som FXX kostar )

Apropå sportvagnar och vinterkörningar , så går det att få vinterhjul till fyrhjulsdrivna Lamborghini Gallardo .
kilroy
"Japps, det är en norsk man, tror han är i 35-årsåldern. Äger flera andra Ferraris sedan tidigare, bland annat en 612 Scaglietti."

Undrar om det är samma norrman (egenföretagare, hästägare mm) som äger 42 Ferraris + lite annat godis, bl a en Königsegg....?

Han befann sig i Sverige igår i samband med att en av hans hästar startade på V75 på Eskilstunatravet.

Att han är nerlusad med pengar råder ingen tvekan om...hans häst sprang in 30.000 (tror jag) vilket han betraktade som fickpengar...

Mvh kilroy
Jepp det var en röd en rackare och den körde mot ystad så det var med stor sannolikhet samma röda som var på Falsterbo i somras (Autoropas)

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Ac
383
Acous
e21 318i -82
du grymmaste bilarna jag sett var 2 enzos i paris, helt sjuka och en porsche carrera GT här i tyskland för ett par veckor sen, den bilen är verkligen helt otrolig, ca 550 hästar, kostar 4.5 mille, vände och försökte hänga efter, gick inte sa bra när han körde ut fran stan...ohhh vilket ljud när han gasade...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
612 hk/590 Nm... :)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Grodan: Den där ferrarin har funnits i Karlstad i snart 2 år, låter väldigt trevligt!
Finns en relativt känd Ferrari samlare, och tillika matthandlare, i Lund som var den lycklige att få Sveriges enda tilldelade exemplar av F50 när den lanserades. Stackarn blev väl utan denna gång :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.