|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Precis wendtan. Huven var redan lackad. Flyttades bara över till min bil idag. Med färganpassning menade jag att det ej finns någon synlig nyansskillnad. //Player |
|
|
Ok, du måste ha en lättmatchad kulör. Vad har du för färg på bilen? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
titansilver. //Player |
|
|
Ok, de är en av de svåraste kulörerna att matcha, imponerande att de lyckades på första gången. Min e46 328 titansilver tog det 3 försök innan jag blev nöjd. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hur många dagar bör jag vänta innan jag kladdar dit lite sonax flytande hårdvax? Har gåttca 17 dagar nu. Är det ok? //Player |
|
|
jag lämnar ALDRIG min bil ENSAM på verkstad lr annan typ av service! får jag inte titta på glöm at jag lämnar in bilen där. lämnade in min dåvarande pärla (525i) för insp 2 när jag skulle hämta den fick jag en låne bil då de hade kört av vägen med den!! ny front spoiler,lampor,dim ljusen, 3 nya 16" fälgar+däck , 2 stötdämpare fram, länk armar mm. fick gratis insp2 + hyr bil + 3k i ersättning. inte mycket. men jag vägrar lämna min bil till NÅN verkstad som inte låter mig stanna kvar och hålla koll på dom. har hittat en verkstad där bossen också är en bmw/alfa freak så där trivs jag och min bil :) |
|
fyllecaj |
wendtan varför är titansilver svårare än andra kulörer? alla varianter har ju ett blandningsschema baserat på ursprungsschemat för resp. färgtillverkare |
|
Sweeper: Vad hette stället som våldförde sig på 525? Kan ju vara bra att veta som konsument, att rösta med mina fötter och använda seriösa hantverkare. Vilken är din nuvarande verkstad? Mats |
|
|
jag tänkte hoppa in här för jag ska precis få skärmar, huv, kofångare, grill, dörrar, bakskärm och taklucka fixade å lackade på min. har inte lämnat in den ännu men det lutar inte åt bollmora efter vad man sett i den här tråden. det var nån som sa nåt om gustavsberg, nåt annat tips på en inte alltför stor verkstad som kan ta sig tid och göra grejerna rätt från början? ska söka lite till på forumet men det är mycket att läsa!! supertacksam för hjälp! |
|
| hm lutar åt lack å plåtverkstad i sollentuna. men frågan e om en vanlig plåtverkstad kan laga min dubbellucka?! | |
| Player: Du skall inte lägga på ngt vax el likn förrän ca 3mån efter lack då det tar så lång tid innan lösningsmedlena i färget dunstat helt , l värsta fall kapslar du in lacken så att det bildas som rosor där lacken släpper pga att lösningmedlet inte kan komma ur lacken. | |
|
fyllecaj, det är många som tror att bara man har färgkoden blir allt perfekt, men det kan inte bli mer felaktigt. På samma färgkod kan det finnas 4-5 olika varianter, ibland över 10!! Visst man har olika färgprov/varintprover i kartor att titta o jämföra på men det är endast en hänvisning på ungefärlig basis... Sen kommer andra faktorer in, spruttekniker ,lufttryck osv. För att få ett perfekt resultat (speciellt på silver) är att använda sig av en teknik som kallas meryta. Mvh/ Jocke |
|
|
sweeper, det lät lite patetiskt det där om att du inte vågar lämna in bilen om du inte får titta på.... tror du verkligen att en mekaniker som ska jobba med en kundbil tycker det är kul med kunden hängandes över axeln? hade du haft en gallardo hade jag förstått men... jaja, du kanske har mycket övertid att ta ut från jobbet. |
|
| GINO. Varför lämnar du in bilen till samma ställe efter att ha blivit blåst första gången? | |
| Frågan är om man har ngt val om man skall lämna in för rost garanti reparation i Sthlm , jag tror inte det utan alla bilar fixas nog tyvärr hos BMW i Bollmora , en sak är säker: Jag åker alldrig dit med min bil igen!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.