|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag gillar Range Rover, kompetenta, aristokratiska, excentriska, snygga... skitbilar. Som det mesta brittiska i bilväg. Ändå drömmer jag om Aston Martin och Range Rover :) Väntar på att Series III skall sjunka... :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Skitbilar är det tusan inte ... Visst kan elfel spöka men då man läser här på forumet om vanos och växellådor som rasar känns det tryggt att åka brittiskt vill jag lova! Ytterligare en skillnad är ju att RR är mycket kompetent vid sidan av vägen, där en X5 är helt bortkommen. Driften tror jag går ett ut men X5 kommer ju tappa betydligt mer i värde. |
|
|
Servicekostnaden är högre för RR, den skall servas var 4000:de mil och varje service kostar 10.000:- ! Sedan så är väl skatten högre på den tyngre RR. Försäkringen borde vara billigare med tanke på ägarprofilen. Bensinförbrukningen för RR ligger på 1,4 - 2,0 liter! Landsväg och stad, och det är ju svårslaget! X5 och RR är ju dessutom två helt olika biltyper, en SUV vs. en lyxig terrängbil! Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Jabbal, Jag har bekanta som fått sjuka och dyra fel åtgärdade, på båda gamla och nya vagnar. Men underbara bilar som sagt. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12; nej engelska bilar är absolut inte perfekta och ska man äga en med några år på nacken skadar det inte om man har visst tålamod med en del saker. Vissa fel kan dyka upp en tidig morgon du ska till jobbet för att aldrig mer dyka upp igen ... Men BMW är inte heller felfria, och vad gäller nyare vagnar tror jag nog att det är dött lopp om man ser Ty/Eng. |
|
|
Jag kikar på SII, -99/-00. Priser rätt nära X5, skulle gärna vilja ha X5 men har hört mycket skit om de... Men det blir väl en E39T, tyckte bara att när jag ändå seglar iväg till våren med en påse cash, kan ta en titt på RR och överraska damen hemma. Filma reaktionen, nu får vi garanterat plats med 2 barn + tillbehör älskling! Kan bara se mig puttra till Donau med gummibåt o världens fiskepack i bilen... |
|
|
Är det luftfjädring i alla RR sII? Jag är ute och kör på vägarna kring Donau varje dag och känner ett starkt behov av en RR med luftfjädring. Är inte mkt för fiske barn eller gummibåt, kan placera en bulldog där bak som rekvesita. Det gör verkligen ont att ta sig fram med en vanlig bil som det ser ut nu. Kollade igenom mobile finns en diesel med allt för 110 var ganska snygg, hittade en liknande på blocket LB reg och klar 135. Om man kan tänka sig att ha manuell diesel fanns det billigare i tyskland. Nya RR sporten är helt underbar. Jag menade den gamla V8an härstammade den inte från bmw såldes till buic sen till engelsmännen? Har för mig det, tror tom. det varit uppe i en tidigare tråd för några år sedan. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.