|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min gissning med. Men hade gärna sett några fler som gissar/vet. Funderar på om ett par sådana 19" ser för stort ut på min bil, men den svarta bilen på bilden är ju verkligen klockren. |
|
|
Absolut 19"! 18" ser inte speciellt stort ut på e39. 19" M6-fälgar kommer att sitta som en smäck på din e46'a. Dock är e46 ganska hög (d.v.s. mycket luft mellan hjul och hjulhus) även med m-sport chassi. Det blir väldigt tydligt med 19" och större hjul på e46, så någon form av sänkning måste till tycker jag. Mvh, /Wille |
|
|
lånar tråden lite om det är ok?. Har ett litet dilemma. ja ska köpa nya däck och fälgar nu och jag ska ha 19" m135 rep. på jag har tänkt att köra 8or fram och 9or bak, jag är dock osäker på va ja ska ha för däck på. hade tänkt 235/35-19 fram och 265/30-19 bak, men de känns som att bilen kommer sluka en j*vla massa soppa då, några förslag? Bilen? jo 325 CI M-paket 04 |
|
|
Blev lite fundersam på om jag verkligen ska köpa 19" till e46an. Bilden ja/någon posta var ju grymt snygg, men det är väll en 5serie? Jag är väldigt rädd att 19" ska se för stort ut på en e46a. Polare har en e36a med 18" och det ser ganska lagom stort ut på hans. Svårt detta. Länk Här är ju en e46a med 19", tycker det är på gränsen. Men dom är snyggare på en svart bil (har jag). |
|
|
Nej, 19 är inte för stort på e46, det finns ju orginal hjul till M3'an som är 19". Go for 19" M6-fälgar! Mvh, /Wille |
|
|
Om någon kan tipsa på en bra server att länka bilder från, kan jag lägga upp bilder på min E46:a med 40/40 mm sänkning och 19" M6-replica. 19" sitter perfekt på en E46:a men en sänkning är nödvändig i mina ögon. Tom med orginal M-chassi tycker jag att det blir för mycket luft mellan hjul/skärm. /Johan |
|
|
Länk Där kan du nog få upp bilder JohanD75. Hade varit väldigt intressant att få se. Har m-chassi nu och hoppas verkligen på att det blir snyggt och inte ser onaturligt ut på något sätt. Om det är nödvändigt får det kanske bli en sänkning i höst då. |
|
|
Nu ska vi se om det funkar... [URL=Länk [URL=Länk /Johan |
|
|
Attans då, verkar ha gjort ngt fel :( Får testa igen senare. |
|
|
Länk Länk Funka fint tycker jag :) Snygg bil, ser inte illa ut alls. Blir nog ändå att beställa ett par 19". Vad har du för däck? Tänkte köra 235/35 19", men funderar på märke. Ev Nokian - NRY ZR eller Hankook - Ventus 104 ZR/YR . |
|
|
Jag har 18" m6-kopior på min 120d. Tycker dom är riktigt snygga. Se länk: Länk Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Ser inte dumt ut alls. Hjulhusen och övrigt kanske är lite mindre på 1 serien? Så ett par 19" passar fint på 3a med tanke på att den är lite större. Blir nog att beställa ett par 19" ändå, kanske kan skicka tillbaka om ja mot förmodan inte skulle gilla det :) |
|
|
Däcken är Hankook Ventus 104:or, 235/35-19" Helt ok däck tycker jag, har haft den modellen och tidigare modeller på andra bilar utan problem. Om du går på 19", tänk på att se upp lite med vilket ET fälgarna har. Mina fälgar är 8,5*19" med ET35 och det går tajt i hjulhusen bak. Touchar i lätt bak om bilen är fullastad med folk och packning i gupp, men inget allvarligt. Om du väljer att "kilsänka" din BMW, dvs sänka mer än fram än bak, se då upp om du sänker mer än 40-50 mm då hjulhusen fram inte är lika rymliga bak. Min bil är som sagt sänkt 40/40 mm, fjädersats från Lesjöfors Fjäder, svenska kvalitétsprylar, med orginal BMW M-chassidämpare. Sänker du mer än 40 mm fram rekommenderas att du även byter dämpare, annars blir de som cykelpumpar inom kort. De fick jag berättat för mig iallafall när jag stod och valde sänkningsgrad på bilen. Om du funderar över komfortskillnaden mellan 18" (tex 225/40-18") och 19" (235/35-19") så tycker då jag inte att det är någon större skillnad. Det som sabbade komforten mest i mitt fall var att sänka från M-chassiet 15/15 mm till Lesjöforssatsen 40/40 mm. Men det gjorde jag enbart för utseendets skull, att täppa till glappet mellan hjul/skärmkant. Vill man bli fin får man lida pin ;) Mvh Johan |
|
|
Tackar och bockar! Tror inte ja kan be om att få mer bra svar :) Väldigt många bra bilder, tips och liknande nu att fundera över. Jag är inte överdrivetsugen på att sänka mer än dom 15/15 ja har nu, men om det ser förjävligt ut så blir det kanske att man sänker. Fast kanske 25-30 bak/fram om det går? Mycket att fundera på nu :D |
|
|
Har bilder på hur bilen såg ut med 19" och orginal m-chassie (15/15 mm), såg hemskt ut, speciellt fram. Om du kollar på Gurrae hans tidigare 320 M-sport här på forumet så ser du hur en bli med 35/20 mm kilsänkning ser ut. På bilderna har bilen dessutom 19" BMW m135-replikor på, så hjulen är ju i rätt storlek så att säga. Tror att sänkningssatsen han hade monterat var från H&R, men är ej helt säker. Jämför gärna med mina bilder så ser du hur mycket lägre min bil är bak. Vilken sänkning man väljer är en smaksak, jag föredrar lika mycket fram & bak. Gurrae:s tidigare kärra Länk Mvh Johan |
|
|
Det är rejält stor skillnad på fälg och fälg. M135orna där ser verkligen fint ut, mendans m6orna är på gränsen för min smak, dom ser större ut på något sätt :) 35/20 såg riktigt fint ut på dom bilderna. Haha har fått endel att fundera på och känna på nu :D |
|
|
Centrum på fälgen är mycket mindre på M6:orna och de har långa smala ekrar, vilket gör att fälgen ser större ut. M6 är mer extrema i sin design, M135 lite mer "lagom", tycker de är superfina de med. Har funderat på att skaffa mig en uppsättning 19" M135 också, så man kan variera looken lite ;) M135-replikor i 19" finns hos teletyre.se, både i 8" och 9" bredd. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.