|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
visst har jag funderat på det... men bilen står utan fjäderben vä fram... självklart går allt om man vill... ;) MEn jag håller ögonen öppna efter någon med svets att låna ut ett par timmar... |
|
|
hade nästan samma dilemma på min topp till 02an när jag skulle ha på grenröret där..hade visserligen motorn hängandes i lyften när jag såg att 2 bultar var av en bit in i toppen...jag byggde med svets ut så långt så att jag kunde greppa med en polygrip och få ut bultresterna... som redan nämnts är toppen av aluminium, så svetsen fäster inte på den men väl på bulten! MVH Johan K |
|
|
Att man inte kan bestämma sig o helt enkelt göra slag i saken o bara åtgärda problemet... hehe... Men nu får jag hem fjäderbenet imorgon och har då möjlighet att flytta på bilen igen... Så svetsningen ser ut att vara den snabbaste och smidigaste lösningen. Ytterst tacksam för alla tips och idéer jag fått!! =)) |
|
|
det finns specialverktyg för detta dilemma... du borrar ett hål och slår sedan ner ett fyrkantigt vertyg som är mindre än hålet.... dett kilas fast vid inslagningen och fäster på så sätt sedan använder du en fast nycel på den utstickande större delen... funkade för mig iaf! mvh |
|
|
anonymios Jag tror att det är ett av de tipsen som redan lämnats... Men som sagt; det ska borras och det sak donas. Bara att få dit en borrmaskin är ett jäkla huvudbry. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.