|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Den snyggaste M5:an är helt klart M5 E28. =D Men sen tycker jag att E60 M5 helt klart på kommer på andra plats. Jag har alltid tyckt att E39 är snygg, men den känns som sagt föråldrad när E60:n kom. Så E39 är fortfarande snygg, men inte tillräckligt ny för att vara mode snyggast, och inte tillräckligt gammal för att vara klassiskt vacker. Så jag håller på E28 och E60. MVH Morgan, |
|
|
Kanske 993, även om den också spelar på många nostalgiska känslor, men lika tidlös som ursprungs 911an? Knappast. E34 M5, nej! Kan du se dig själv någon i framtiden jämföra en E34 M5 mot en e-type? Bilarna idag är för lika, få som har sina egna som egenheter tyvärr. Bilar har blivit något opersonligt, där allt handlar om att ha "rätt" varumärke mer än något annat. |
|
|
acey: Jag tycker inte E-type är speciellt vacker. Gillar inte att den ser ut som en fisk i fronten. M5 E34 är helt klart en ståtligare och elegantare bil om du frågar mig. Men jag är väl "partisk" eller galen eftersom att genomsnittet förmodligen inte tycker så ;) Jag gillar 80- och 90-tal... MB W140, SL, E36 M3, Porsche 964 och 993 (mycket snyggare och mer "urporsche" än 996 och 997), 850Csi (!), F355, Bentley Turbo osv men that´s me. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Tyvärr blir det så att en föregångare känns hopplöst gammalmodig när den nya gjort entré. Hur har jag kunnat tråna efter en M5 E39??? Den ser ju såååå mossig ut. Tyvärr blir det så med äldre modeller tills den dag de blir så ovanliga så man får upp ögonen för dem som veteranbilar och känner en viss nostalgi till "då det begav sig". Mvh Jonas |
|
|
Skam vore om inte ersättaren för minst 800 papp vore modernare, snyggare starkare än runt 200 tusen-föregångaren. Det är en prisfråga och 1 tecken på att vi har en framtid med underbara M-vagnar:-) Tyvärr är det ju inte bara att shoppa fritt - men drömma är gratis. Nicke |
|
|
Olof: Vi har alla våra egna sjuka böjelser, men genrellt sett så anses Mona Lisa som en speciell tavla, Colosseum i Rom som en speciell byggand och Jaguar E-type som en utav världens absolut vackraste bilar. Sen att det finns en och annan BMW fanatiker som tycker att E34 M5 är snyggare påverkar lika lite som att någon tycker att Globen är en snyggare arena än Colloseum ;o) Men, samtidigt kul att vi har olika smak och egentligen finns inget rätt eller fel, personligen tycker jag inte att Mona Lisa är speciell och att Cheopspyramiden är mer imponerande än Colloseum ;o) |
|
|
acey: Visst har du rätt ang mina personliga preferenser men 993 som jag nämnde står normalt högt i Porsche-kretsar. Det är mer "urporsche" än 996/997 men inte lika djävulsk och primitiv som de första, samtidigt som det är den sista "riktiga" 911:an. Sen är frågan om t ex 60-tals bilar ansåg som bilvärldens rariteter på 70-talet, det är först tiotal år senare som man kan se vilka bilar som fortfarande står högre i kurs. Därför föredrar jag att gå på egen intution ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
M5 E-39 är mäktig men ställ den jämte nya M5 så märker ni!!förbannat FET är E-60 M5:an. Mpower |
|
Grubbe |
Ni blir förtrollade av nyhetens behag. Se bortom det så klarnar det. |
|
Kloka ord Grubbe! Och innerst inne tycker jag som Carpimp... En e28 M5 sopar banan med dem alla, för alltid. Dessutom en snikig en med förstervevar, det vill jag ha! /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
E39 vs. E60 har jag svårt att jämföra. Dom är så olika, E60 ser ut som ett monster medans E39 är lite mer sleeper. Båda är snygga på sitt vis, men visst blev E39 M5 lite gammal när E60 M5 kom. Håller annars med Carpimp, M5 E28 = världens bästa bil. Roligaste bil jag någonsin kört lika rolig att köra som vacker att titta på. -Efter E30 har utvecklingen stått still- |
|
|
Några kommentarer, Jaguar E-Type/XKE har väldigt konstiga proportioner, hur någon kan tycka den är snygg förstår jag inte, enskilda detaljer ja, men helheten nej, har någon tryckt för hårt längst bak på motorhuven? Och hjulen, ska dom sitta 7dm in i hjulhusen? M5, E28 helst utan spoilers, E34 samt E39 är snygga i alla vinklar, medan E60 M5 ser allra bäst ut bakifrån "Nord Amerikaversion tack" sidan är helt okej, medan fronten gör all vilja att äga en dör, nej skulle jag ha/vilja lägga dessa summor på en bil, vore E55 AMG S/W211, CLS55 AMG eller mest troligt nya Audi S8 det jag tittade på, tyvärr, designen hos BMW är inte längre på topp, E90/E91, 1serie, X5, Z4 Coupe, vanlig E63/E64 är acceptabla, med X5 4,8iS på första plats. Olof; Kul att du gillar W140, min favorit Mercedes, en mäktig vagn, med ett imponerande ljud när den kommer rullande, när den var ny "kanske fortfarande" kunde jag höra att det var en W140 som kom, vet inte om det var tyngden? Men något speciellt var det. Vad spelar det för roll, vad som är tänkt att vara modernt, inredningen på E60 tycker jag ser mer omodern ut än den i E39, för mig är en rund bil mer modern än en kantig, jämför Chrysler 300M med 300C, vilket är i den bemärkelsen modern? Ändå ersatte 300C, 300M! Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: W140 är en stridsvagn, en Tiger. Stor och massiv, en perfekt symbios mellan att vara elegant och samtidigt vulgär :D För mig är MB W140. S xxxC/SL C140 gillar jag också. Dyrare än W140n på sin tid, men mer onödig ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Där blev det lite jobbigt;-)... Nicke |
|
| pimpen: Lasses framdörr ser inte omlackad ut. Jämför med framskärmen. Bakdörren ser ljusare ut men detta är nog en synvilla eftersom bakdörren passar ihop med bakskärmen. Bara en reflektion :-) | |
| På tal om olika versioner av samma modell. Kommer BMW någonsin göra en snyggare M3 än E46an? Den är ju så jäkla fräck, känns som den BMW som är mest trolig att man skulle ranka som tidlös av de gjorda på 90-talet. Och så kom förstås CSL som lök på laxen! | |
Grubbe |
Jag håller med... Nu kanske jag är lite partisk då jag äger en e46:a själv. Men E46:an ser verkligen bra ut. Den är lagom tillbakadragen med riktigt fina linjer. Dom nya modellerna ser bara för hemska ut. Usch... Jag blir rent ledsen. :( |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.