AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.053

Utseende nya BMW M5 E60 Vs gamla M5 E39

Sida 1 av 2
Lasse Karlsson
Tjena BMW-freaks!

Skulle vara kul att höra lite åsikter om utseendet på nya M5:an jämfört med "gamla". Själv är jag helt klart av den åsikten att E39:an var betydligt mer BMW, än nya E60!

Tycker det är skittråkigt att de flesta bilar(nya modeller) idag, ser i stort sett lika ut. Man tappar sina typiska "egna" linjer och allt blir tycker jag! stort(blaffigt), runt(rokoko?) och i stort allmänt fult!

Hade förut Saab 9-3 Aero-02 som jag tyckte var en skitsnygg Saab-modell med typiska Saab-linjer! så kom nya 9-3, och folk säger att man vänjer sig!, men inte jag! blir det nånsin 9-3 igen, så blir det gamla modellen!

Lika är det med M5:an! V10 i all ära, men jag tycker E39:an är hästlängder snyggare än E60, och det står jag för! även om vissa kommer att säga: det tycker han bara för att han inte har råd att köpa en!!

HA DET!!
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Instämmer Lasse e39:an är mer klassik BMW design, mer "BMW" så att säga.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Jag tycker att e60 nya gjorde e39 10 år äldre över en natt.
Hade lite svårt för e60 i början dock men nu finns det absolut ingen snyggare och hårigare Limo på marknaden.

Flåklypa
Lasse Karlsson
Länk

Glömde lägga in nya bilden på bilen!
Lasse är din framdörr omlackad ??
Buspelle
Skulle nog vilja säga att E60 växer med tiden och det är väl troligt att det blir en sådan också vad det lider. Men såväl E34 som E39 har en tidlös BMW-design som försvunnit i och med det nya modellprogrammet. Personligen tror jag inte att E60 kommer att platsa som en tidlöst vacker BMW, utan snarare var något som karaktäriserar utveckling ich nydaning.
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Jag tycker att e60 är snyggare än e39. E39an ser lite för tam ut enligt min mening.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Min bild av de bägge bilarna beskriver jag helst med två uttalanden:

e39:an är mänsklig och även fast den är bra kaxig med M-paket så säger den ungefär:"Kul! För fan, kom och ta mig på en tur!"

Medan e60:n stirrar stint på en och säger:" Va! tänker du köra mig?! I h-vete heller, här är det jag som bestämmer!"

Jag är så gemytlig av mig att jag föredrar e39:an.

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
Lasse Karlsson
Pimpen!

Nej, min framdörr är inte omlackad, varför tror du det?
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

När E39 kom var jag helt såld på modellen, och än värre blev det med M5:an(e39). När sedan E60 kom så tänkte jag "förbannade Bangle, fan så ful den nya är!" Men nu har det svängt om, och numera tycker jag att E60 är en av de snyggaste bilarna som finns, och E39 är hopplöst föråldrad! Bara M5:an är någorlunda.....
Ja lasse, visst är våra E39 M5'or snygga, men den dagen kommer inte som jag inte skulle offra E39'an för en dite E60! MUMS! Ju mer man ser på den, desto mer älskar man linjerna. Allting måste ha sin tid att smälta. Och så är det, senast idag parkerade jag min M5 ca 5m från en 525 E60, och E60 såg fan fetare ut! MMMMM MUMS! Synd bara att de är så jävla dyra hår på andra sidan ån.

Länk

Editor....

DITO ska det stå.

Länk

E60 M5 är jättesnygg, utanpå... Invändigt så är det plastlegopluppar för hela slanten. Men visst är den snygg ---> Länk Länk
LASSE:vi sitter några stycken här och kollade, ser ut som den är mörkare en aning bara men vi kan ha fel !!! kolla själv !!!
Inget illa menat men kunde inte låta bli att "säga" det hoppas den inte är det bara ser ju inte klokt ut med 2 olika färger !!!
Såg att du bodde i Östhammar känner du nån Jörgen Karlsson kanske ???
Mvh

Ge
639
George.K
330ci - 02
m5 e60 är en tjur...brutal

e39an va oxå fin, men e60:n den är, vet inte hur jag ska uttrycka mig riktigt...som en tjur!!
Jag tycker E39 är en "mittemellanmodell" som är ganska ointressant. Bilen är bullig och sticker inte ut. Föredrar E34 som en klassisk BMW-kaross och E60 som en modern och i mitt tycke mer aggressiv och dynamisk kaross än E39.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
...men nu såg jag att det bara gällde M5. Så går det när man slarvläser ;) M5 är undantaget från slätstrukenheten i E39-perioden. Men mycket hellre en E60 M5. Eller en E61 M5... om det nu kommer en.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Helt klart för E60:n och itne bara för den är den nyare av dem. E39:an är i mitt tycke, som någon nämnt ganska menlös. Mest att den inte får en att haja till lika mycket, vilket troligen är en reaktion av att e60:n kom ut po marknaden.

Ser man til bilderna som powermac länkat till så tycker jag verkligen den känns mer brutal, utam tvekan.
Grubbe
Jag faller inte heller för "det senaste" bara för att det är - det senaste.

E39:an är i mina ögon en helt otroligt snygg skapelse. E39 M5 är en av mina absoluta drömbilar.

Jag gillar även E46:an, men framför allt gillar jag E34:an. Jag är helt frälst i dessa bilar. Drömmen där är en mycket fin 540 6-vxl och förståss M5:an. Gärna en 95:a.

Jag hittar inte en enda snygg bil i Bmw:s "nya" modellprogram. Jag tycker att detta är jättetråkigt då jag verkligen gillar Bmw som märke. C.B:s nya formspråk kommer ALDRIG att växa på mig. Min hjärna är inte mottaglig för dumheter som 6-seriens baklucka och 5-seriens "ögonlock".

Nej. Jag kommer att hålla mig till Bmw, men e46:an och e39:an blir dom nyaste modellerna jag kommer att äga, fram till att dom släpper en modell som jag gillar igen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror inte några bilar från 90-talet kommer att gå till historien som "snygga". Och som det känns nu knappast från första delen av 2000 heller.

Problemet har blivit i takt med att bilarna blir större och större, och oftast tyngre trots nya material pga deformations-zoner, utrustning och annat. Ser man till 60 och 70 talet så hade man inte dessa "problem". Att utveckla en bil har också blivit väldigt dyrt och man prioriterar många gånger andra saker framför design (tex att man inte behöver vara en dvärg för att köra bilen, man ska kunna få in x antal golfbagar, backar och en liten soffa från ikea).

acey: E34 M5 -95, 993 Turbo ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.