AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.679

NOKIA HiFi DSP-system

Sida 2 av 2
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
har denna "nokia" i bagaget men sedan har jag även högtalare i taket därbak.. har ni det med.? men ändå så tycker jag att det låter piss.. :( Måste nog kolla så att allt fungerar..skall det bli br tryck i basen där bak.?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag tycker min bas mullrar på rätt friskt...

Någon högtalare i taket har jag inte.
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Hmm då får jag nog allt gå ut och kolla så att allt funkar i min bil....Fick i allafall monterar Xenon i går, perfekt samt inga lamp varningar.. :)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
De blir fint... kanske t.o.m facelift xenon?

Har du aktiverat DSP:n och kollat inställningarna för basen?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

ravve: Högtalare i taket sitter enbart i Touringen. Du har väl dina i hatthyllan.

En gissning är ju att ljudupplevelsen skilljer lite mellan sedan och touring.

___
//Ulf
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
ravve: har redan facelift fast hade inga xenon i.. men nu har jag det :)

ang DSP hur aktiverar jag det.? har vanlig enkel cd fram ingen navi/tv eller dyl.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
xenon facelift är fint de...

Vet ej hur du aktiverar DSP då. Jag har TV så jag gjorde de där. La märke till att den stod på OFF efter jag nollställt bilen. (urladdat batteri)
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Ni som har touring skall veta att i Sedanmodellerna sitter det en Nokia subbas under hatthyllan som har två 5 1/4´´ element! Det kallar jag bas!!

Mvh, Steaman

BMW 316ti -02
MB C32 AMG -02
LR Discovery V8 -01
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Elementens storlek är ju inte allt...
Dessutom är det ett ganska litet utrymme dom ska spela för. inte direkt en stor konserthall.
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag kan garantera att subban lät "transistorradio" i min 540! Jag har garanterat bättre ljud i Bose-systemet i min nuvarande C32.

Mvh, Steaman

BMW 316ti -02
MB C32 AMG -02
LR Discovery V8 -01
Tänkte bara rätta till Wendtan lite då våran vän är ute på lite villospår...

H/K ska visst hålla på med högtalare då det är dom som har hand om JBL och Infinity DVS grundstående märken inom världens all HIFI och PA. Förmodligen har de köpt Nokia också då de expanderar som jäst i degen!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Vi får nog skilja på Harman international och H/K.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Wendtan har hitills inte hört någon högtalare från Harman som låter bra.
Detta har uteslutande handlat om biljud dock.

Deras Hemmabio recievers och DVD spelare osv har jag dock väldigt god erfarenhet av.
För mig gör Jm Lab/Focal de trevligaste högtalarna, men det är såklart en smaksak.

Dynaudio verkar numera förse volvo med högtalare, vet inte om det är sådana element i min bil eller inte, men de låter som sagt MYCKET bättre än hk systemet i E46.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Kan bara flika in att om Mark Levinson inte dög i Lexus har Dieter Burmeister levererat vad han kallar världens första "highend spitzenklasse für automobil" ljudet finns i VWs nya Bugatti förövrigt =)

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Med tanke på att Bürmeister tar dryga miljonen för en nätt hemstereo undrar jag vad anläggningen kostar på utrustningslistan för Bugatti! *huga*

/// Viktor

Mer mos till folket
HEheeheh det skulle jag nog tro. Eller det borde vara en självklarhet med tanke på att VW går dubbla i förlust på varje bil dom gör... ShoW OfF! =). Ganska löjligt att blinkersreglaget i magnesium går på 45.000 kr.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.