AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
8.385

Avisning vindruta

Sida 1 av 2
vad är det mest skonsamma sätt att avisa vindrutan?

Min vindruta är idag i väldigt fint skick, och jag vill inte gärna repa den
med en isskrapa i onödan.

Jag har ingen kupevärmare.. eller ens ström att driva en kupevärmare med.

/SA
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Åk förbi närmaste BMWhandlare köp en flaska BMW enteiser. Kostar mellan 40-70kr. Spraya på ett par dusch. Allt smälter om det är is och sedan bara att köra. Du kan också lägga en Utvikt DN elelr motsvarande på rutan och ta bort innan du ska åka.
Mvh
Asken
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Isbort finns även på Biltema för 35kr.
javascript:new_page('productimage.asp?iItemId=99296','640','480')
Mats
BMW:s egna är klockren men ta den BARA på vindrutan då den kladdar lite och det spolar man lätt bort med spolningen och torkarna.
Sidofönstren måste tvättas om du sprayar där.

///Micke
Min cabrio → Länk
Jag köpte Entieser idag och den kostade 49 kr minus Bmw CS rabbat :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ok skall testa Entieser!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Har testat både BMW´s variant och Thurtle wax´s variant och jag finner bmw´s produkt bättre.

Har köpt Biltemas variant i forskningssyfte, dock ej använt den än.

isskrapa kommer jag aldrig använda igen.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Köpte TurtleWax som jag skall testa i morgon. Får se hur det fungerar tills jag kan ta mig till en BMW handlare.

/SA
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Som Asken säger plus en isskrapa av plast.

//Player
Hur stora är chanserna att man lyckas repa rutan med en isskrapa av plast?

De räcker att de hamnar ett gruskorn på fel ställe så är repan ett faktum.
Så jag skulle säga väldigt stora.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Har använt isskrapa av plast på min 318 sedan den var ny och originalrutan är fortfarande repfri efter 17 år.
Använd ALDRIG isskrapor med stålblad.
/Mats
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Någon som testat Autoglyms isborttagare??..vet att de flesta rekomenderar BMW:s men skulle vill ha ett litet utlåtande om Autoglym om det är någon som testat!

//Martin

///BMW 4-ever
Själv fyller jag en 1,5 liters tomflaska med hett vatten och häller på rutan, sätter på torkarna och vips ar rutan isfri. Har funkat bra för mig i flera år.
ZyberZeke:
Beror inte det på HUR kallt det är..
Jag menar, är det tillräckligt kallt ute så lär ju inte varmvattnet vara varmt särskilt många sekunder och i stället frysa till en helt oborttaglig yta på hela bilen.

///Micke
Min cabrio Länk
Är inte bästa sättet att sätta en filt eller liknande över rutan typ denna för 25:- Länk
"ZyberZeke"Jag gjorde samma sak i förra veckan,det har fryst till så att det tog 30min för mig att skrapa bort isen.Det var bara -2C
Nu är ju en framruta ganska kraftig, men kan den inte spricka om man häller på varmt vatten?
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Tur man kör Sierra på vintern så man slipper detta problem... Den ultimata lösningen heter eluppvärmd vindruta!
Motorvärmare med fläkt som gå dygnet runt,det är alltid typ 25 grader i bilen !!!! underbart och aldrig nån fukt, som man brukar se när folk åker omkring och sitter och torkar rutorna med händerna så det blir kladdigt !!!
har betalat för p.platsen i ett år utan att använda den, men det tar jag igen med råge nu haha fläkten får nog gå hela vintern hahaha!!!!
52
447
528:n
528i -96
En släkting körde med motorvärmare på i ett par timmar per dag vilket brände sönder ledningar o förstörde kringutrustning. Många värmare får ej gåtyp mer än 1-2 timmar annars så förstörs dom o kringutrustning!!! Varning för dyra reparationer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.