AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.854

Kvittons Betydelse

Sida 2 av 2
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Nu har jag inte hunnit läsa vad ovanstående egentligen handlar om eller hur det har gått till, men borde man inte vara tämligen säker om man utnyttjar följande kontrakt (både som köpare och säljare): Länk

Bättre än ett handskrivet kvitto iaf.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Fy F*N vilka J#¤%a idioter det finns, helt otroligt. Hur kunde han få rätt? Var dommaren helt blåst eller?
Har man ett kvitto på att man köppt tex. en bil så ska man ju inte kunna kräva in pengar på saker som redan sitter på bilen. Detta ska ju inte kunna vara möjligt.
Ac
383
Acous
e21 318i -82
kan nagan juristkunnig förklara vad lagen säger? detta är ju riktigt sinnessjukt. Hur ska man kunna göra en affär som är säker fran detta?
Var det detta objektet som du köpte eller?
Länk

Beklagar att han fick rätt i denna saken, hade han något bevis att presentera till sin fördel?
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej.

Japp, den bilen. Nån som vet vad han annonserade för pris på den då? Det var vad jag förstår den första annonsen på bilen.

Inga som helst bevis. Tvärtom hade jag tex ett skrivet kvitto, som han förövrigt skrivit. Kvitto på sända pengar. Vittnen. Men domaren ville inte ta det till rättegång, då det blir en stor karusell. Han tvingade ner säljarens krav till 3000:-, och under förevändningen att vi skulle behöva kalla in vittnen och advokater, kändes det som....Ja, vet inte hur jag ska uttrycka mig där.

Jag frågade hur han tydde mina kvitton, men han ville inte alls ta ställning i det. Kändes väl som att jag gav upp. Har jag ett kvitto med summa o allt, befintligt skick osv, och inte får rätt, vad tusan ska man göra?

I mitt stilla sinne tror jag att säljaren är nöjd, han fick mer pengar, inte den summa han ville, men nu vet han nog att han kan göra samma sak igen. Det gnager en del.

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Ska lägga till att om jag hade vilja strida, skulle jag vara tvungen att ha advokat och vittnen där på direkten, då det skulle bli förhandling direkt. Enligt de uppgifter jag först fick från tinget var det "bara" en förberedelse, o ingen avdokat skulle då behövas. Men då det var mycke att göra enligt domaren, skulle det dras igång på direkten.

Man var ju sas rökt.
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Det var inte så att säljaren och domaren var bröder, eller något?
49000 var den utlagd för 2005-02-25.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
O F*n.
Det var en bra bit över det han senare satt på den. Vad tycker ni om det priset?
Jag har nu betalat 26.000:- för den.
Han monterade iof bort det "Alpina" avgassytem han hade på då, men annars är allt kvar. Vad kan ett Alpina system kosta beggagnat? Den lät lite råare med det på, men då jag inte hade pengar att betala 17.000:- extra som han ville ha för det så fick han sätta på orginalsystemet. Sen utnytjar jag inte bilen riktigt på det sätt så det kändes överflödigt.
Paap Reeder
Ronny!

Det är ju DU! som är vinnaren!! För 3000:- har han verkligen sålt hela sin framtid inom BMW-segmentet.
Alla vet vem det är och den där motorn kan han bara få sålt till min gamla 85-åriga moder - som sin ålder till trots aldrig loggat in på Autopower - och hennes Golf I ..... men alla vi övriga Bimmers vet vad det handlar om.

(Om han bara behöver pruta 10% på motorn så har han förlorat minst det 3-dubbla ... )

... det värsta är dock den kväljande känsla man kommer att få i halsen varje gång man ser namnet.

Vi alla önskar honom en stor lyckokänsla med dessa 3000:-.

MVH /// Paap R
Är detta hela historien eller bara en del av den? Så som den återberättas här så kan man verkligen undra hur det står till med folks moral och rättsväsendet i detta land...
parolof
tycker det verkar skrämmande, har vi verkligen hört hela historien?
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
Det verkar som det INTE stod "tillfullo betald", "full betalning för..." etc på kvittot? utan bara "betald i bef. skick" eller liknande?? Har man sån enorm otur att råka på en säljare med div fodringsägare flåsande i farstun, att han då beter sig så som beskrivs i denna tråden, ja då gäller det att kvittot inte är framhastat...........men tur att det inte gäller ett hus el liknande,,,
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Säger åter igen, använd detta köpekontrakt/kvitto så bör det inte bli några problem Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.