|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Grusse |
Jag undrar var du fick tag på stötdämparna, blev det ebay? Jag är på jakt efter bilstein dämpare, fast då till en Touring. Länk |
| Köpte fjädrar, dämpare och bussningar från Forza (forza.se) genom Autoexperten. Kändes lite smidigare än att köpa från ebay även om jag kanske hade kunnat spara nåt på det. Forza hade grejerna hemma så Autoexperten fick det till dagen efter. | |
Grusse |
var det Bilstein sprint dämpare som du köpte? Länk |
| Japp, sprint blev det. | |
|
Vad gick bussningarna på från Forza? Hade tänkt byta dem runt om, samt byta till lite mer standard bilstein b4'a, dock har jag inte hittat några lämpliga fjädrar, vill inte sänka alltför mycket, utan i krokarna 1.5-2cm. Never underestimate the power of a large number of morons |
|
|
Ordinariepris på komplett bussningssats ligger nog på drygt 2000 kr, jag köpte fjädrar o dämpare samtidigt o fick ett bra pris. Prislista finns här: Länk Vill du inte sänka mer skulle jag rekommendera original M-fjädrar som sänker ca 15-20 mm. |
|
| Verkar va precis vad jag letar efter,,,, vad kostade dina grejjor kontra M-original??? | |
| Kommer inte ihåg exakta priser men jag ringde och kollade med BMW och har för mig att det inte var någon större skillnad i pris. | |
|
Dojjan: Bytte du bussningarna själv till bärarmarna? Ser ju bra ut att dom är delade, då måste det väl vara enkelt att trycka dit dom väl man fått bort den gamla bussningen? Det är väl de två högra bussningarna på din första bild som är till bärarmarna? Jag har också Bilstein Sprint på min men valde Eibach Pro-Kit fjädrar istället för HR pga att de sänker lite mer bak (30/20) och jag är helnöjd. Har även kompletterat detta med Eibach Anti-roll-kit. (krängningshämmare och polybussningar till dessa) När jag bytta krängningshämmaren fram och hade av bärarmarna såg jag att bussningarna inte såg så friska ut så jag tänkte byta dessa. Skilljer inte många pengar på PF och original faktist men jag vill inte att det ska bli hårt som tåget? |
|
|
Stämmer bra att de högra är till främre länkarmen. Det stora problemet var att få bort de gamla, till slut blev det avdragare och bågfilsblad :) Dom nya är bara att trycka dit för hand. Tycker inte att det blir för hårt med PF bussningarna. Kan inte säga hur mycket just dom påverkade eftersom allting byttes i samma veva men jag tror du kommer bli helnöjd. Är ju flera på forumet som bytt till dessa och jag har inte hört något negativt. Blev det stor skillnad med eibach krängningshämmaren? Är den grövre än standard? |
|
|
Ja chassit blev fastare tycker jag. Svårt att avgöra nu på vinterväglag och vinterdäck. Det är fetare grejer än M5:an osså sitter det poly bussningar på dom. Standard chassi Krängningshämmare 23/13 M-chassi Sänkt 20/20 Krängningshämmare 25/15 M5-chassi Sänkt 20/20 Krängningshämmare 27/16,5 Mitt chassi Eibach Pro-kit 30/20 Bilstein B8 Sprint Eibach Anti-roll-kit 28/18 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.