|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Annonserade ut min bmw 328IA -99 till föräljning på blocket i lördags men jag har ej fått någon respons på annonsen och undrar vad som är fel med annonsen? priset? eller nåt annat? se länk: Länk Jag är tacksam för alla åsikter om annonsen. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" | |
|
Fin kärra du har, är inte någon värderingsexpert men kikar du på de nyare E46 bilarna så ligger du högt i pris finns ju 330i importer för det priset. Sen är det svårt att sälja idag speciellt bilar som har några år på nacken. mvh |
|
|
Tack för dina synpunkter Dutta. Jo jag misstänker att priset kanske är lite högt. Alltid svårt att värdera bilar, speciellt sina älsklingar som man tycker är mycket värda ;) //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Skull inte vilja påstå att priset är lite högt utan tvärtom...tror att du får vara nöjd om du får strax över 100" för bilen. |
|
|
Hej, Jag tycker bilen ser fin ut och annonsen ger ett seriöst intryck. Men jag tror priset är i överkant, dessutom tror jag att automaten kan göra den lite mer svårsåld trots att den egentligen passar 2.8-litersmotorn perfekt. Man får ha rejält med is i magen om man skall sälja en BMW med några år på nacken privat. Att ingen hört av sig sedan i lördags är ingen ko på isen...min 328 E36 hade jag ute i nästan 1.5 månader innan första "bildsamlaren" hörde av sig, trots att jag begärde ett mycket kokurrenskraftigt pris. |
|
|
Hejsan igen! tack än en gång för alla synpunkter, bias du påstår att jag får vara nöjd om jag får strax över 100 tusen för bilen. Tycker att jag borde få betydligt mer med tanke på den utrustning som den har att erbjuda.?!!??!! Kristoffer_L: Tackar för dina synpunkter angående annonsen, jag är ju seriös så tack för att annonsen ger ett seriöst intryck, precis vad jag ville uppnå. Jo det är nog sant att man kanske får ge annonsen lite tid och eventuellt gå ner i pris. tack för synpunkterna... //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Bilen ser superfin ut, men priset är nog 15-20 000 för högt, dessvärre. Lycka till! |
|
|
DSC är inte bara antispinn utan äkta antisladd! för att få en rimlig värdering kolla bilpriser.se |
|
|
Hejsan igen! Tackar för alla synpunkter jag får av er , snällt. Anders N: Du menar alltså att ett rimligt pris vore någonstans runt 135 tusen kronor för bilen? Simon_en: tack för infon, jo jag vet att det även är antisladd, fungerar för övrigt utmärkt på halt underlag ,glömde att skriva ut det. Jag är väldigt tacksam för alla era svar. 1. Vad tycker ni är bra i utrustningsväg på bilen enligt er? vilken utrustning är ett + ? vilken är - ? 2. Vilket är bilens bästa utrustning enligt er? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Baserat på de senaste två E46:orna jag har sålt, en sv-såld 328i -98 och en importerad 330iT -01 så tror jag den hamnar runt 120', +/- 10' beroende på tur och hur bråttom du har. Tiden då en 328i E46 kostade 150' är för evigt förbi, även om det är en väldigt trevlig bil. Däremot tror jag den nyinkomna på börsen för 99999 kr kommer att gå iväg hyfsat fort, men det är möjligt att han är tvungen att pruta en del på priset pga mätarställningen. Lycka till! mvh Johan |
|
Skinn/halvskinn är aldrig fel på en BMW. Sportstolar verkar vara mycket eftertraktat på en E46, bilar utan detta tillval kan vara rätt svårsålda. På faceliftade modeller är M-sport paketet mycket populärt, men det fanns inte som original tillval på E46 innan facelift. Nackdelen med utrustningen, som jag dessutom skrev tidigare, är nog automatlådan. |
|
|
Kristoffer_L; Skulle inte M-sportpaket finnas på bilar innan facelift?! Från 9/99 gick paketet att få till sedan i Tyskland. Mvh Stephan |
|
|
Völund Bilen ser ju som tidigare personer sagt fin ut och har vettig utrsustning. Skinn & sportstolar är ju ett måste för mig och säkert för en del andra med så det är ju ett stort plus. Tror dock du ligger för högt i pris tyvärr. Även om jag personligen tycker aut är trevligt i kombiantion med 2,8 lit sexan så vet jag att de flesta som tittar på treserien hellre vill ha manuell. Så aut som kostade kanske 20" extra på den nya bilen är snarare än nackdel på begmarknaden såvida man inte hittar nån som verkligen vill ha just aut. För drygt ett år sen sålde jag min svensksålda fulldok E-46 328 Coupé -00 (Se galleriet) med ganska exakt samma utrustning som du. Min hade gått ca 2000 mil mer än din men var i gengäld 2 år nyare (alltså vid förs. tillfället) coupé (som ju står högre i pris). Jag hade dessutom 18" sommarhjul och 16" vinterhjul till min bil. Efter en hel del annonsering lyckades jag till slut få 163" för bilen trots att min låg bland de billigaste utannonserade liknande bilar till salu. Med tanke på tiden som gått och lanseringen av en ny 3-serie och att sedanen är den karosstyp som är minst populär så skulle jag satsa på ett annonspris runt 130-135" och vara beredd på att släppa ytterligare 10" när det ska prutas. Hoppas ju att jag har fel och att du får mer för bilen men min erfarenhet säger mig att du ska vara nöjd med allt över 125" du kan få ut för den. Skriv gärna vad du fick för den sen när du är sålt den. |
|
|
Stephan: Är det M-sport paket II du syftar på? Det fanns tidigare ett diskret M-aerodynamik paket för E46 99-00 med annorlunda front/bakspoiler. M-sportpaket II har jag bara sett fabriksmonterat på faceliftade sedan/touring modeller av E46, om vi bortser från coupe/cab. |
|
|
Kristoffer; Det var det tidigare paketet jag tänkte på, benämnt som M-sportpaket, men nu när jag studerade vidare, så hittade jag att M-sportpaket II kom mars-01 till Sedanerna, enligt Schwacke.de. Hittade även denna 5/01... Länk bild finns på bmw.de Kul att det går att hitta nya saker, bara jag blir inspirerad, sånt är alltid roligt tack! Mvh Stephan |
|
| Völund - Snarare under 130. Ett annonspris på 129 000 tror jag kommer få telefonen att börja ringa och jag tror att första seriösa person som kommer och tittar på bilen också kommer att köpa den, om den är så pass fin som bilderna gör gällande. | |
|
Jag kan göra en liten referens till min bil som jag köpte för ca två månader sedan. Det är också en 328iA -99, svensksåld, en ägare före mig, 9.200 mil vid köpet, orientblå metallic, likvärdig utrustning som din (min har lite som din saknar och din har lite som min sakar), SoV-däck. Den var utannonserad för 125.000 kr och jag köpte den för 120.000 kr. Jag tror som många andra att just automatväxlade 3-serie står något lägre i kurs än mauellt växlade. Så någonstans mellan 120-130.000 kr är nog inte helt orimlig gissning. // Erik |
|
|
OT: Stephan: Benämningen på "M-sport paketet" brukar bli rätt slarvig då det finns två olika till E46 :-) De allra flesta brukar syfta på II:an, M-sport I är mycket diskret och kännetecknas enklast på framspoilern med dess runda dimljus (liknar faceliftens). Ett rätt ovanligt tillbehör, jämfört med M-sport II. |
|
|
Hejsan! Vill passa på att tacka för alla fina synpunkter som jag fått. Nu är det bara framtiden som får visa vad jag får för bilen. kom ihåg: "krama varandra i trafiken" //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Kristoffer_L Här är min 330 med M-sport 1. Ser du någon skillnad mot M2 från denna vinkel? Länk //Player |
|
|
Vid närmare eftertanke finns det en skillnad, dock inte så länge till. ;-) //Player |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.