AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.272

Dagens I-landsproblem. Välja mellan E60 eller E91

Sida 1 av 2
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har svårt att bestämma mig.
Valet står mellan en E91 330i eller en E60 530i. Utrustningsnivån på de specade bilarna är likvärdig och jag har provkört de varianter jag behöver till bristningsgränsen.
Gillar E91:an skarpt vad det gäller respons och karaktär vilket gör att det lutar åt den. Är dock lite tveksam då jag är rädd för att den skall kännas för liten i kupeutrymmet.

Alla åsikter och funderingar för att underlätta valet mottages tacksamt.
Kombi mot sedan?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Japp stämmer wendtan.
Har haft både Sedan o Toruring lite blandat genom åren. Klarar mig nu egentligen med en Sedan men tycker dock att utrymmet i E90 är lite väl litet samt att luckan ger för liten öppning.
Efter att ha provat båda vagnarna så får jag nog säga såhär:

Prioriteras komfort och i mina ögon design så blir valet E60.

E91 är kördynamiskt helt underbar, chassit/styrning/bromsar är helt enkelt i en annan klass än E60. Designen är klart snyggare än E90 om du frågar mig, men jag tycker fortfarande att E60 ger ett större och "mäktigare" intryck.

Mitt val hade blivit E61, men den är egentligen för stor för mina behov :)

E91 känns klar fräschare då den nyligen är lanserad men kommer även att dras med barnsjukdommar de närmaste året likt E90.

E60 bör vara mer avbuggad vid detta laget.

Länk
E60 är inte längre ny, med allt vad det innebär, t ex färre kvarstående barnsjukdomar. Det "vuxna" alternativet, mer komfort och utrymmen.

E91 är helt ny, större risk för problem. Lite ungdomligare image, sportigare framtoning, en ny bilmodell på infarten ger mer poäng hos "innefolket".

Jag skulle köpa bilen som jag verkligen *vill* ha, oavsett alla logiska resonemang ovan. Förmodligen en 3-serie ... men jag kör å andra sidan inte längre BMW ... :-)
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Jag tycker en E60 med M-paket, otroligt vacker.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
För min egen del så hade det blivit en E91 330 med M-pkt.

3-serien är mkt roligare och köra, dessutom med touring så tror jag att 2 handsvärdet kommer att ligga högre än en sedan.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Så kunde jag då äntligen bestämma mig. E91:a 330 är en underbar bil med fantastisk respons men jag har hela tiden varit rädd för att den skall kännas trång med tanke på mina 194 cm och vanan vid X5 och tidgare E38:a.

Så efter lite trixande med samvete och försäljare blev det underskrift på en E60 530i.

Motoralternativet har ju aldrig varit någon fråga,,är och förblir totalt såld på BMW:s stora sexor.

Nu är det bara att vänta och katalogsurfa till v8....suck.
Sail: Gratulerar! Må tiden rusa fram till V08 :)

Hur ser Specen ut?

Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Tackar wendtan. Och tiden kommer säker att gå alltför långsamt fram. Brukar bli någon automatisk nedsättning av tidsaxelns rörelse när man beställt bil :-)
Det blir en lite lagom utrustad variant enligt nedan.

Olivin Metallic
Läder Dakota Kastanjebrunt/svart
Comfort pkt
Advantage pkt
Ej modellbeteckning
Vinter pkt med takbox, hjul,lastbågar
Stjärneker 115
HiFi Högt system
Dragkrok
Sportstolar
Svanskstöd
Velourmattor

Är väl kanske något mer som tillkommer när jag tagit en extra fundering i natt. Tex någon telefon, stereovariant eller värme i baksätet.

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag som trodde att det bara var dem med de minsta motorerna som valde bort modellbeteckningen :)

Wilhelm Svenselius
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
W2k: För min del är det absolut inget med prestige eller avsaknad av prestige som gör att jag alltid kör utan modellbeteckning.

Enda anledningen är att det är så mycket enklare att tvätta och putsa bilen ordentligt om alla onödiga dekaler och beteckningar försvinner.
Är väl i likhet med många andra "BMW-tokar" extar förtjust i blanka leksaker .-)
Du har inte funderat på M-paketet?
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Sail, men du glömmde ju M-paketet, eller ingår det i något av de ovan nämda !!! E60 är snygg utan men brutal med, i mitt tycke.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Tittat, funderat och förkastat. Jag är en grundlig analytiker och har nog funderat på de flesta möjliga kombinationerna de senaste månaderna.

Visserligen ett estetiskt lyft med M-paketet men som jag använder min bil uppskattar jag komforten mer än sportigheten och den medföljande hårdheten som sportchassit och 18 tummarna ger.

Brukar ha ett litet "skålletroll" vid sidan av som gärna får vara njurfördärvande för att rasta den delen av själen.
tycker inte att M-chassit är speciellt njurfördärvande snarare helt lagomt, vet dock inte hur det känns utan men bilen blir iaf riktigt trevlig med!
De är rätt Sail, Våga Vägra 18" :)

Fast m-sportpaket och softa 16" kanske funkar? :)

Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Vad är listpriset för det du har beställt?

//Player
Sail: Lägg till för komfort stolarna det är tamefan det bästa tillval jag nånsin gjort på en bil.

Sträckkörde 90 mil var hur fräch som helst skulle ha kunnat vända tillbaks direkt. Som sagt helt jävla oslagbart värt varenda krona.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Listpriset ligger på ca 471.000.

Och som sagt det där med sportchassi och 18 tumsfälgar är estetiskt tilltalande och ger en kanonfin väghållning.
Men som sagt komforten och även till viss del ekonomin på däckkontot gör att jag väljer bort det.
I det långa loppet funkar det helt enkelt bättre utan för min del.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
tråden är inte helt färsk jag vet.

Verkar bli en trevlig bil.
Precis om mattias h skulle jag välja till komfortstolarna, bättre stolar har jag inte varit med om. Sen pro logic 7 på det så skulle jag aldrig kliva ur bilen.:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.