AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
12.479

Varvtider på sveriges banor?

Sida 2 av 3
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Kan även tillägga att regerande ETCC, och STCC mästaren är medlem i BMW Sport Club :)

Z4 3.0 Kelleners
Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det känns som tiden är inne för det här och jag har en bil som borde hålla för lite kul på bana,jag ska gå in på hemsidan och läsa på lite och sen ses vi kanske på mantorp då!När man gör prova på licensen behövs inte utbildning då?Det är bara engångs licens eller?JAg ska kolla in hemsidan,tack för hjälpen.

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det blir roligare ochså när bmw ligger på topp det som saknas är att dem inte kör DTM, men visst är bmw aktiva inom racing,chansen finns alltså att tampas (bli omåkt) av Göransson på banorna.Körs det något på Ringknutstorp, den hade varit en höjdare även mantorp,F## det kan bli kul byte av frambromsar och bromsvätska till våren sen blir det återhållsam och sansad åktur :-)

Mpower
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
betan, jag körde en del på bana med just 328i E36. Det fungerade bra. Visserligen var den klart mer benägen att spinna med inre bakhjulet ut ur kruvorna än min nuvarande bil, men det var kul i alla fall. Bromsarna räcker till om man inte kör långa pass utan avslutande nedkylningsvarv.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Nockenwelle: det ser bra ut då,eftersom det är första gångerna så får man nöja sig med en 328 man är ju inte ens amatör än :-) Sen tänkte jag byta från orginal till lätt slitsade från pean (black diamond) för priset är det samma som orginal och det kan ju inte skada med nya skivor och belägg!Kul som jul det här, jag ska kolla in på Bmw sc och läsa på senare idag.

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Håller dem fortfarande på med uppdatering av hemsidan?Jag kommer nämligen inte in på den utan hamnar någon annanstans.Det blir att testa senare igen.

Mpower
Co
210
Conan
//M3 e36
320 touring -89
520 touring -02
Ta licens och börja köra med BMW SC, jag tror ej att du ångrar dig... :)
Det viktigaste är väl att bromsvätskan är fräsch, därefter kan man man ju titta på bättre belägg när man börjar få upp farten!

mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com

Min ///M3:
Länk
300
höfläkt
535daT -05
Tveka inte på licensen, kommer troligtvis inte att kunna köra på bana överhuvudtaget i framtiden im du inte har den. Visst kan man hyrabanan själv ca 45000,- men hur länge är det kul. Vill man åka med andra så är det bara att ta licens. Som körkort för att köra bil helt enkelt.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
självklart blir det licens då,men frågan är ifall jag ska börja spara till licensen nu eller är priset inte så högt för licensen?!Kan man ta den i samband med någon träff i bmw SC?
Conan:bromsar måste bytas hur som helst så då får jag ta vätskan samtidigt,ångrar ,nej tanken har jag haft så länge jag haft körkort och nu ska det göras vilket kommer bli riktigt kul:-) har hemsidan öppnat än?

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
mer varvtider vill vi ha i tråden!!

Mpower
Co
210
Conan
//M3 e36
320 touring -89
520 touring -02
När jag tog licens -05 kostade den 1100kr om jag minns rätt.
(Linköpings motorstadion)

mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com

Min ///M3:
Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Conan:ok 1100 då vet jag,kan jag ta det i samband med att möte med bmwsc då?

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
hemsidan funkar nu så jag ska läsa lusläsa när tid finns, trevligt trevligt.

Mpower
300
höfläkt
535daT -05
Jag blandar lite för att hålla tråden vid liv och skriver 1,28 mantorp
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
1,28 var inte dåligt. Vad körde du då höflökt?
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Något gammal tråd men i alla fall. Körde 1.06.7 på kinnekulle med min M5 i sommar. Hade säkert kunnat kapa den tiden nån sekund till om det inte varit så in i helvete kul att sladda!

Mvh Mathias
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
1.08-09 på kinnekulle, 1.23-24 på gamla karlskogasträckningen med en standard impreza turbo kombi, bytt avgassystem dock.

1.12.7 karlskoga (med gamla trösen)
1.06.2 knutstorp
55.9 sviestad (gamla hojsträckningen)
1.47.x anderstorp
46.x Gamla falkenberg
49.x Nya falkenberg
1.26.x Mantorp

Satt med yamaha 250cc tvåhjuling, anderstorp var nog med 1000cc dock.

Kommer nog inte gå fortare med m3'an i sommar, men hoppas iaf att man åker fortare än med imprezan :)
300
höfläkt
535daT -05
Skit i hojtider. Det känns lite fel när det är ett bilforum. Jag körde M3-97 i bmwcup som svar på frågan från nockenwelle.
För övrigt börjar kommihåget tryta med bmw tider. (ålderstecken..?) Antar ett det är hög tid för banåka-bmw igen
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Väntar ju på säsongen för bilen också ;) Fast jag vet att det kommer gå långsammare..
premiär på bana (med anant än gamla standradbilar)och famförallt på Mantorp 1.48 ; )

Väldigt bra tid att börja med för det blir svårt att inte köra fortare näste gång ; )

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.