|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| va har ni för tider på alla sveriges underbara banor.......mvh | |
|
Har tyvärr inte tillgång till någon tidtagningsutrustning värd namnet, men när jag körde på Knutstorp i somras så låg det med manuell tidtagning från förarplats kring 1.15-1.18. Det är naturligtvis mycket osäkra tider, men en kille som har en riktigt laptimer klämde några 1.15-varv och vi brukar köra ganska jämnt han och jag. Det gjorde vi även på Knutstorp. Flera varv i rad såg jag honom försvinna vid krönet precis när jag rundade Såghuskurvan, så vi höll ganska jämna steg på banan. Jag skulle ändå tro att han är ett par tiondelar snabbare, så det verkar rimligt att mina tider då låg runt 1:16. Vädret var väldigt fint den dagen, soligt och varmt. |
|
| det är bra tider nockenwelle, dom få ggr man hade frivarv på Knutstorp så gick det på 1.17 då med chikan i svackan innan NGK krönet, skulle gå att kapa någon sekund till förhoppningsvis.... | |
| Jag hade nog bra förhållanden. Fint väder, lagom inslitna R-däck, ganska fri körning för det mesta. | |
| STCC kör på 1.02-1.03 cirkus, vi är säkert snart på samma nivå.... | |
|
Teknikens Värld plockade ut Edward Sandström och Jan "Flash" Nilsson tillsammans med STCC resp. standardversionerna av BMW 320i E46 och Volvo S60 2,4 (170 hk) Sport Edition på Gelleråsen. Med standard-BMWn klockades de för 1:27,0 och Jan Nilsson klämde till med 1:09,9 med STCC-BMWn. Med standard-Volvon noterade de kring 1:28,7, medan Sandström körde 1:10,5 med STCC-Volvon. Alltså skiljde det 17-18 sekunder mellan gatbilarna och STCC-bilarna. Dra bort 17-18 sekunder på vara varvtider runt Knutstorp så hänger vi av STCC-förarna ;-)) |
|
| nä nu jädrar, till 2006 ska det bli R-däck då ska vi kapa tider.... för det finns inget roligare än bankörning, brorsan körde 1.23-1.24 på gelleråsen med R-däck å växellådsolja i varje högersväng. | |
| Roligare, snabbare och faktiskt mer lättkört med R-däck tycker jag. Dessutom slits de inte lika snabbt vid bankörning som gatdäcken. | |
|
59 sekunder runt Kinnekulle. Flåklypa |
|
| respekt, 59 s är ju en super ruggit bra tid vad kör du om man får fråga, utrustning mm....... | |
|
Yamaha R6 med lite smågodis på. Har en film där jag kör 1.02 i lätt duggregn på samma bana. Flåklypa |
|
|
trodde först på Super Seven. finns det inga mer som gillar att köra snabbt på bana eller ja så snabbt man kan med den utrustning man har, kom igen nu..... |
|
| Flåklypa, det är fusk att inte använda mer än hälften så många hjul :-) | |
|
59 sekunder är respektabelt på Kinnekulle. Mycket bra tid! Med bilen har jag inte provat, men vill minnas att jag tar mig runt på hojen på 1.07-1.09 någonting. Kanske.. Det var ett tag sedan. Gelleråsen avklaras på 1.25 om det inte är för mycket folk på banan. Jag var på kullen och tittade på Volvo o Saab turbo klubbarna för något år sedan.. Ganska kul att se hur olika de kör. SAAB´arna och framhjulsdrivna Volvo körde rätt rena spår och försökte komma ner på bra tider. De som åkte bakhjulsdrivna Volvo var inte ett dugg intresserade av bra bantider. För dem var det drifting för hela slanten.. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
| va där å körde med saaben, det va det enda som volvo nissarna höll på med bägge dagarna, va inte kul att ligga bakom en drifting volvo, å fort gick det inte heller.. | |
|
knutstorp 1,11 anderstorp korta 59 sek anderstorp långa 1,55 M3 E30 |
|
|
hampe4pet Jaså? Du var kanske där samtidigt som vi.. Jag vill minnas att det var en SAAB som dammade in i räcket på rakan precis efter sista kurvan. En 9-3 Aero av något slag. Jag o polarna var där och åkte hoj dagarna innan och dagarna efter. Vi kör Ducati alla 3. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Om ni gillar bankörning är ni väl med i BMW Sport Club? ;) Annars måste ni verkligen fundera på att bli det! mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk |
|
| Självklart med i BMW Sport Club – och likt dig Conan kan jag varmt rekommendera klubbens aktiviteter. | |
|
Eftersom jag tycker det är vansinnigt kul och följa wtcc och stcc och allt annat som går på eurosport så borde det vara kul och testa bankörning,är det någon slags krav på utbildning innan man ger sig ut på banan med bmw sc? Medlem måste man vara kan jag tänka mig men något mer som måste göras? Mpower |
|
|
betan, Du kan läsa mer på BMW Sport Clubs hemsida:Länk (Sidan håller på att uppdateras just nu) Gatreggad, skattad, och försäkrad BMW. Hjälm och heltäckande klädsel. Prova-På licens alternativt debutlicens (båda kan BMW SC hjälpa till med). Debutlicens efter utbildning. BMW Sport Club arrangerar även tävlingsserien BMW Cup på banträffarna. Om du vill komma förbi, och titta först så är du välkommen. Säsongsstart på Mantorp i maj. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.